A Wizz Air az új Malév + stadionprogram
2017. január 07. írta: fofilozofus

A Wizz Air az új Malév + stadionprogram

Ismerjük be, hogy ez az új Malév.

Akkor nézzük, a Wiki alapján:

-" hat, légitársasági, illetve más iparágakban tapasztalatot szerzett szakember, az egykor a Malévet irányító Váradi József vezérigazgató vezetésével " alapította
-A légitársaság célja, hogy olcsó utakat biztosítson Kelet-Közép-Európa és Nyugat-Európa között.
- a Forbes magazin Legmenőbb magyar márkák listáján a 6. helyre került.

-Nézzük a vezetését:
(http://corporate.wizzair.com/en-GB/investor_relations/governance/management_team)

7 emberből 2 magyar, egy angol, egy görög, egy holland, egy svéd és egy spanyol. És a főnök magyar.

Ha megnéznénk egy nagy vállalatot, akkor látnánk, hogy mindenhol multinacionális a vezetés, de a többséget az irányító nemzet adja.

Persze tudom, jó lenne egy csak magyar tulajdonú cég, de ez max. a német családi vállalkozásoknál létezik. Szerintem ennek is örüljünk.

 (Mit tegyek, ha a Népszavát találta meg a Google :-))

http://nepszava.hu/cikk/1071656-jon-az-ujabb-stadionepitesi-hullam)

(Fontos, hogy ez a teljes építési költség, van, ahol az állam ennél kevesebbel száll be, és (pl. Haladás) nem csak foci lesz benne)

Groupama Aréna: 14,7 milliárd,

Pancho Aréna: 3,8 (ennek 70%-a TAO pénzből, de tekintsük ezt is állami forrásnak)

Debrecen: 12,5

 MTK: 6,5

Videoton: 11

Honvéd: 5,5

Disógyőr: 8

(A Puskást ne vegyük ide, mert egy országnak mégiscsak kell egy normális stadion. Aki ezt megkérdőjelezi, az már tényleg hülye. Még Reykjavikban is van biztosan egy nemzeti stadion).

Ez összesen 62 milliárd, 4-5 év alatt, ami évi 16 milliárd. És ez csak pár év, utána kifut a sokat bírált program.

 

Akkor nézzük a Malévet! (http://hvg.hu/gazdasag/20120109_malev_penz_visszafizetese) Az EU a támogatások visszafizetését írta elő, ugyanis tiltott állami támogatásnak minősülnek.  Ez 86 milliárd forint, ha jól számolom. És úgy látom, hogy csak a csatlakozás utáni időket nézték. Azt értem én, hogy hasznot termelt a cég. Pont mínusz 86 milliárdot.

 Malév (szintén wikiről): Közel 3 millió utast szállított évente 23 ezer járatpáron, eközben 2600 munkavállalót foglalkoztatott.

Wizz: 2600 embert foglalkoztatnak, 23 millió utas 2016-ban.

Wizz: "Egyszeri tételek nélküli adózott eredményük 146 millió euró volt" (Ez 2014-es adat , azóta nőtt.)  Ez 43 milliárd forint.

Baszki. Foglaljuk össze: a Malév egy trágyahalom volt, idióták irányították totál veszteségesen. Az EU-csatlakozás óta többet költöttük rá, mint a teljes stadionfelújítási program. (Előtte meg gondolom még többet) Helyette van egy cég, ami nagyrészt magyar, ellátja a Malév funkcióit és nyereséges, mint állat.

Most már értem, hogy miért nem törték magukat a kormányban, hogy megmentsék. Én sem tettem volna. Ezek után látom magam előtt a menedzsment tagjait, akik a szocialista világból jöttek, és érzem az áporodott szagokat is. Sajnos dolgoztam hasonló helyeken, szerencsére keveset. Sok tehetségtelen barom nagy pofával nagy önbizalommal.

 

 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

http://megmondomhogymihulyeseg.blog.hu/api/trackback/id/tr7712106499

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Nincsenek hozzászólások.