Hogy függ össze az Ákos-ügy és az origo eladása?
2015. december 19. írta: fofilozofus

Hogy függ össze az Ákos-ügy és az origo eladása?

Hosszasan lehet a demográfiai kérdést vitatni, és kell is (lásd: http://megmondomhogymihulyeseg.blog.hu/2015/09/07/a_nyugati_nepesedesi_helyzet_audis_hasonlattal vagy Gyermekvállalási helyzet: a hiba a nőkben keresendő), de nem vagyok biztos benne, hogy most pont erről van szó.

Lehet, hogy összeesküvéselméletgyártó vagyok, de mikor olvashattuk, hogy a kormány felmondja a mobilelőfizetési szerződéseket (először pontatlanul az összes szerződésről volt szó, ami valljuk be, durva lett volna, hiszen nemrég egyeztek meg az ország optikai behálózásáról), az újság jobb felső sarkában ott szerénykedett a hír: eladták az origo-t. Ismerjük ugye a viccet: egy ládában 24 sör van, egy napban 24 óra, ez nem lehet véletlen. Szóval nekem hirtelen az ugrott be, hogy a befenyítés mögött talán más is állhatott.

Ki lehet ez a New Wave Media cég, aki rátette a kezét a 2. legnagyobb magyar internetes híroldalra?

Bár nem szennyezem be a kezem a 444-gyel (lehetett volna 666 is a nevük), itt találtam releváns információkat:

http://444.hu/2015/12/17/a-telekom-eladta-az-origot-a-vs-t-kiado-new-wave-medianak

 

Akkor az egyik fontos infó:

"A New Wave Média a cseh Bawaco médiabefektetőhöz tartozik, amely sajtóértesülések alapján Szemerey Tamás, Matolcsy György jegybankelnök unokatestvérének érdekeltsége."

Ez alapján egy új jobboldali média születik, ami igencsak időszerű lenne már, hiszen az interneten gyalázatosan alulreprezentált  a kormányoldal. Azonban nekem több gyanús jel is van. Ugye ez a "sajtóértesülések alapján" lehet simán Soros-féle félrevezetés is.

Egyik jel:

"Ahogy azt szerdai cikkünkben jeleztük, a vs.hu-nál most is több volt origós újságíró dolgozik, miután a tavalyi Lázár-ügy után a hírszerkesztőség jelentős része távozott a laptól. "

Tehát (az valahol kiderül, hogy a vs.hu az új tulaj érdekeltsége) a régi origo-sok oda gyűltek. Hát ez érdekes.

"Ön fizeti az amerikai lobbista whiskyjét, kávéját és taxiszámláját is" - egy cím a vs.hu-ról, ami a kormány amerikai lobbistájáról szól.

Másik jel:

"és pletykák szerint Schmidt Mária tavasszal alapított médiacége, a Médiaháló Kft. is szerette volna megszerezni az Origót."

Ez lehetett a kormányközeli tulaj? Ki tudja?

De ugye a legnagyobb jel: ha a kormányhoz közeli cég vehette volna meg az origo-t, akkor aznap nem bontják fel a telekomos szerződéseket.  Az igazságot persze egy-két éven belül megtudjuk,elég lesz, ha elolvasunk majd benne egy-két címlapot. Ettől függetlenül rossz érzésem van. Ha igazam van, akkor tudható, hogy az a döntés, hogy ki kapja meg, nem közgazdasági, hanem politikai volt, és akkor ez sem Budapesten, hanem Berlinben dőlt el.

És ha ehhez hozzáadjuk, hogy a  TV2 megszerzése is jogi viták előtt áll, akkor kijelenthetjük, hogy nem engedik a Fidesznek, hogy médiához jusson. Persze az állami az más, abban nincs mozgásterük (bár a 90-es évek elején még volt, hiszen nem Antallék irányították akkoriban az állami  TV-ket).

 

De miért olyan fontos a média? Itt elmagyarázom: A hatalom három alappillére

 

 

 

 

 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://megmondomhogymihulyeseg.blog.hu/api/trackback/id/tr28184598

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.