A disznóhús egészségtelen
2016. december 16. írta: fofilozofus

A disznóhús egészségtelen

Itt a karácsony, van időm írni. :-)

 

Mielőtt belemennénk részleteiben, szögezzük le az elején, hogy miért fontos sokaknak az "egészség": szeretnének sokáig és jó minőségben élni. Maga a cél elfogadható, tehát ezt tekintsük kiindulási alapnak. Tehát egészségesen akarunk élni.

Hogyan tegyük?

 

Sok cikk szól erről a témáról. Az egyik legjobb az volt, ami arról szólt, hogy megnéztek olyan embereket, akik nagyon sokáig élnek (90 éves kor körül), és megpróbálták megnézni, hogy mi a közös az életmódjukban. Nagyjából a következőkre jutottak:

- mozgékony életmód. Feltűnő volt, hogy szinte egyikük sem sportolt soha, csak egyszerűen olyan életmódot élt, ami sok mozgással járt: kertészkedés, gyalog közlekedés stb.

-kevés hús fogyasztása. Egyikük sem volt vegetáriánus, csak egyszerűen az étrendjük hússzegény volt

-nem voltak elhízottak,

-boldog családi élet

Bár a cikkre nem emlékszem pontosan, én a saját tapasztalatom alapján hozzáteszek még pár tényezőt, amiben biztos vagyok:

-stresszmentes élet,

-tiszta levegő (nem nagyvárosi)

-dohányzás hiánya

 

A fentebb felsoroltak esetében biztos vagyok, hogy az így élő ember várhatóan hosszabb ideig és minőségibb életet él, mint aki nem tartja magát ezekhez a szabályokhoz. Természetesen a fertőzések, balesetek és a háborúk még mindig lerövidíthetik az ember életét, de legalább ami az egyénen múlik, azt megteszi, a véletlenről meg nem tehet.

(A fenti elvekben egyébként mélyen hiszek.)

1. Akkor nézzük, hogy mi köze ennek a disznóhúshoz és a zsíros ételekhez!

Semmi.

Látszik a listából, hogy az egyénen múló tényezők az összes tényező 2/3-a, és ebből az étkezés csak az egyik része. Ebből is a mennyiség a fontosabb. Tehát hogy milyen összetevőjű (pl. töltött káposzta egészségtelen) az étel, szinte nem is számít. Persze ha mérgező, az más, gyilker galócát nem javaslok senkinek. Kíváncsi vagyok, hogy a fujj, töltött káposzta kommentet ki írta? Lehet, hogy magára sokat adó szingli? Vagy minden napját kávéval kezdi? Budapesten? A munkahelyen a főnök stresszeli? Tehát nincs egészségtelen étel, csak egészségtelen életmód. Azért mert a sok csülök fogyasztása káros (mert az), nem jelenti, hogy a 0 csülök fogyasztása egészséges. Ez ugye még nem olyan bonyolult matematika. A nem fehér az nem fekete, mert a kék sem fehér, és mégsem fekete. (Ez már lehet, hogy mégiscsak magas egyeseknek). Persze tudom én, hogy répából nehezebb annyit enni, hogy elhízzunk, de egyes ételek megbélyegzése akkor is egyszerűen butaság. Arról nem beszélve, hogy a zsír eléggé fontos alkotóeleme a testünknek, és főleg az idegrendszer kialakulásának előfeltétele. Ezért nem javasolt a kismamáknak a zsírmentes élet.

2. Nagyobb kérdés az, hogy miért terjesztik ezt a butaságot?

Nem tudom, de a világ mozgatórugóit megismertem már annyira, hogy biztos legyek benne, hogy pénz van a dologban. Lehet, hogy az "egészséggazdaság" haszonélvezői vagy esetleg mások, de véletlenül ilyen hülyeségek nem terjednek el, azt valakinek akarni kell. Jó szándék biztosan nincs benne. És akkor itt ejtsünk szót a tudományos kutatásokról. Ezekben egy közös van: mindent bebizonyítanak és az ellenkezőjét is. Egyszerűen ezek annyira bonyolult folyamatok, hogy nincs rálehetőségünk, hogy ellenőrizzük őket valójában.

3. Még jobb kérdés, hogy az emberek miért hiszik el?

Ezt talán könnyebb megválaszolni, mint az előző kérdést: ez egyszerűen a könnyebbik út. Adjam fel a függetlenségemet, és menjek férjhez? Költözzek vidékre, ahol jobb a levegő, de elvesztem a jó kis állásomat? Menjek el alacsonyabb fizetésért, ahol kevesebbet kell dolgozni, és jobb fej a főnök? Ugyan már, ezek iszonyú kemény döntések. De a disznóhús meg a zsír, az a mocskos szemét. Azt elkerülöm, és én egészséges vagyok, mindent megtettem, amit lehet, tehát ezzel már nem is kell foglalkoznom. Megvásárolom a Norbi Update terméket, és már le is tudtam az egészséges életmód körüli kérdéseket.

Az persze jó kérdés, hogy miért pont a disznóhús a célpont, hiszen az az egyik legfinomabb húsfajta. (Azt tudni kell, hogy az ízek nagy része, bizonyos vitaminokhoz hasonlóan zsírban oldódik. Ezért finomak a zsíros ételek, mert az ízeket kioldják a zsírok, így azok könnyebben a nyelvünkhöz kerülnek. Egyes országokban a salátákat olajjal locsolják meg, pontosan ugyanebből az okból.) Bizonyos népcsoportoknál, akik jelenleg uralják a Földet eléggé hátrasorolt a disznóhús. Ilyenek pl. az angolszász országok, ahol a marhahús a "hús", és a híreket ők gyártják. Szoktam olyat játszani, hogy ismerőseim körében kijelentem, hogy a marhahús a legrosszabb ízű hús, amit ismerek. Teljes értetlenség, és kis lenézés: nem tudom, hogy az "egészséges"? És az jó, hisz az újság is megírta.

Nem igaz persze, hogy nem szeretem, de nálam tényleg az utolsó helyen szerepel. De ehhez több évtized kellett, hogy a közfelfogás (divat) ellenére bevalljam magamnak. Nálam a sorrend:

-disznó (kivéve comb, az szar, max sonkának)

-csirke (ezen belül az öreg tyúk és a kakas vezet)

-bárány és hasonlók (kecske), a legjobb az öreg birka

-hal (de csak a finomak, szürkeharcsa, keszeg, ponty, aranydurbincs (a legjobb)

-marha

Van a resztli (pl.nyúl, vadak), amiről nincs véleményem.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://megmondomhogymihulyeseg.blog.hu/api/trackback/id/tr9912053181

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Szubrina 2016.12.17. 14:41:09

A zsír abszolút nem hizlal, sőt a hiánya mindenféle betegségekhez vezet. Az agymosás következménye, hogy azt hiszik, amit zsírt megesznek az rájuk rakódik. Ápdét Norbika is 100kg-zsírral mutogatta egyeseknek a rajtuk lévő felesleget, holott ugyanennyi liszttel vagy cukorral, sokkal közelebb lett volna az igazsághoz.

Logikusan a vadhúsok a legegészségesebbek, hiszen a vadak egészségesen táplálkoznak, nem úgy, mint tenyésztett, háziasított társaik.

Csodálkozok, hogy pulykát nem fogyasztasz, szerintem iszonyat finom.

Én csak a karajt eszem meg a disznóhúsból, de azt is nagyon ritkán, a disznó táplálkozásilag a legigénytelenebb, így a legkevésbé hasznos.

Anyukám úgy nőtt fel, h heti egyszer volt hús, szerintem is ez a normális.

Az emberek fehérjetúladagolásban szenvednek, felvágottak, sajt, tej, tejföl, kefir, joghurt, húsok, szinte nem is fogyasztanak mást egy nap, mint fehérjét, persze csak light-ot (zsírszegényet), amivel jól odabasznak az egészségüknek.

A dohányzás, ahogy más mérgező dolgok is, mind a májat tömítik el, a máj zsugorodásához vezetnek, más néven zsír máj. A máj több, mint 300 feladatot lát el szervezetünkben, nincs más szervünk, ami ennyire létfontosságú lenne. A máj termeli az epefolyadékot és már a májban kövek alakulnak ki, melyek tovább haladva az epehólyagban (a zsírszegény táplálkozásnak köszönhetően) pangva nagyobb kövekké állnak össze, majd görcsöket okoznak.

Szinte minden második ember epehólyagját kiműtik a sebészek, epekövek miatt. Onnantól pedig bájbáj tökéletes emésztés.

fofilozofus · http://megmondomhogymihulyeseg.blog.hu/ 2016.12.17. 15:09:51

@Szubrina:
Még akartam írni az ételek minőségéről is, de egy kicsit elálmosodtam közben. :-)

A fehérjetúladagolásról viszont egy kicsit más a véleményem. Teljesen meglepődtem, mikor megláttam, hogy mi a kazah nemzeti konyha. Lakik ott (vagy lakott) egy magyar ember, aki blogolt. Az is lehet, hogy Üzbegisztán vagy valami ilyesmi. Nem ez a lényeg. Hanem az, hogy leírta a nemzeti ételeiket. Teljesen elképedtem. Gyakorlatilag csak hús meg tej volt benne, esetleg zöldség. A kenyér és társait a ruszkik vitték be hozzájuk, de most is alig esznek belőle. Tkp. logikus, hogy a rohadt nehéz kapálás meg szántás helyett csak egyszerűen kibsszák az állatokat legelni, oszt jól megeszik meg megfejik. A fene fog sokat dolgozni. Vélhetően évezredeken keresztül éltek így. Tehát a fehérjetúladagolás nem biztos, hogy olyan káros. Persze az is lehet, hogy genetikai állománytól függ. Pl. simán el tudom képzelni, hogy náluk sok a gluténérzékeny, mert nem jelentett hátrányt senkinek, hiszen nem is ettek olyat. Cserében meg a fehérjét jól viselik.

Szubrina 2016.12.17. 18:32:37

@fofilozofus: Pont most gondoltam arra, hogy milyen hülye voltam, hogy mostanában sok húst ettem, egy időben kénytelen voltam mellőzni és érdekes mód, a menstruációs görcseim teljesen megszűntek, jelenleg épp görcsölök és biztosan tudom, h a hús miatt van.

Fogalmam sincs milyen egészségi állapotúak a kazahok vagy hány évig élnek, de teljesen logikusnak tűnik, hogy 33% fehérje, 33% zsír és 33% szénhidrát kell a szervezetnek. Vagy például a természetgyógyászatban egy rákos betegnek sok nyers zöldséget, gyümölcsöt ajánlanak miért nem húst??
Továbbá a gyulladásban lévő szervezetnek se jó a fehérje...
Igazából engem a legjobban a testépítők és azok, akik edzenek borzasztanak el, a fehérjepor-turmixaikkal, egészen biztos vagyok benne, h az a legrosszabb módja a fehérjebevitelnek.

Szubrina 2016.12.17. 18:35:30

@fofilozofus: Ja még egy gondolat a gluténről és a laktózról, sztem mindenki érzékeny rá csak valaki érzékenyebb, egy idő után telítődik a szervezet és akkor jönnek a tünetek, előbb-utóbb mindenkinél.
Igazából még én sem tudom pontosan mi lenne a leghelyesebb táplálkozási mód, mert annyi különbözőt mondanak.
A paleóban pl. a hüvelyeseket és a gabonaféléket nem ajánlják se a tejet, esetleg a sajtokat, a húst, zöldségeket viszont igen.
süti beállítások módosítása