Hoppá, írnák a címbe a Mandineren, ha ott jelenne meg ez a hír. Én inkább kihagyom ezt a zsurnaliszta ocsmányságot. De azért meglepetéssel olvastam a hírt.
És gyorsan rendeltek is 100 db gépet a Boeingtől, ha már megalakultak. Azaz nem valami kamucégről van szó. A Wizznek pl. 215 gépe van, csak az összehasonlítás kedvéért.
Gyorsan árnyaljuk is a képet:
"A vállalat ügyvezetője Wu Jiang és Duan Bo. ... Tulajdonosa a Pekingben bejegyzett UTL (Beijing) Digital Logistics Co. Ltd."
Egyelőre személyszállítással nem akarnak foglalkozni, csak kizárólag áruval. Air Silk Road a koncepció neve, azaz magyarul a kínai áruk elosztására jött létre. De akkor a nevén kívül mitől is magyar ez a légitársaság?
A válasz ott bujkál a cikkben: "A légitársaság pedig Budapestet csomóponti repülőtérként használná."
És akkor hirtelen összeáll a kép: talán a magyar külügyminiszter, de lehet hogy Nagy Márton szellőztette meg nemrég, hogy a Liszt Ferenc igazából teherszállítási csomópontként akar majd nagyot növekedni. Egy másik mai cikkben pedig kiderül, hogy ehhez több beruházás is készül, főleg a 3. terminál. És itt kap értelmet a reptér megvásárlása is. Vélhetően ezt már régen lezsírozták a kínaiakkal, csak a vételárat ez felsrófolta volna, ha idő előtt napvilágra kerül, így vártak még vele. A társaság nyeresége nyilván a tulajdonosoké, de a repülőtér minden mozgásért vaskos díjat számol fel. Ha nem Bécsben, Frankfurtban, hanem innen osztják el a kínaiak az árujukat, akkor nekünk fog ez a sok díj befolyni. Persze ha olyan gondolkodásúak lennénk, mint pl. a német zöldpolitikusok, akik kijelentették, hogy a jóléthez NEM SZÜKSÉGES az autóipar (sic!), vagy a debreceni BMW-beruházásnál a vízért meg mittudomén miért (békákért biztosan) aggódók, akkor mehetne Bécsbe is ez a haszon.
(Majd ha mi is meghülyülünk a jólétben. Az első nemzedék felépítette Németországot a nagy baromságuk után, a 2. hozzátett és élvezte, a 3. meg elherdálja. Nekünk a "szerencsénk" a kommunizmus volt, mi most tartunk a felépítésnél.)
Van még itt egy gondolatom. Még az indexen volt 2009 végén, hogy Orbánnak előre megvannak a tervei 5-6, de ki tudja mennyi évre előre. Ez nem tudom, hogy előre a tarsolyban volt-e, de azért durva, hogy ekkora stratégiai előrelátással dolgozik, mert ezen is már minimum 5 éve dolgoztak. És akkor most eszembe jutnak a távlatos EU-s politikusok...:-)
Végezetül jutalomként hallgassuk meg Korda Gyuri méltatlanul népszerű számát mesterséges intelligenciával metál stílusúra alakítva::-) Reptér.