Kilakoltatás
2020. szeptember 20. írta: fofilozofus

Kilakoltatás

Már akartam erről a jelenségről írni, de az aktualitását ez a hír adja:

 

https://index.hu/belfold/2020/09/19/nyomozas_biro_ica_tamadas_rendorok/

Megnézhetjük a róla készült videót is:

https://www.youtube.com/watch?v=s-NUUjA4Hf4

 

De ha akarunk még ilyet látni, akkor csak keressünk rá a youtube-on a kilakoltatás szóra:

https://www.youtube.com/results?search_query=kilakoltat%C3%A1s

 

És akkor mielőtt rátérnénk a lényegre, nézzük meg, hogy hogy megy ez Angliában:

https://www.youtube.com/watch?v=Fta9qGhR8hk

Ez egy nagyon sok részből álló sorozat, amiben a hidegvérű, halk szavú végrehajtó kirakja az embereket (a többnyire bérelt) lakásukból.

Gondolom, egyből feltűnt a különbség: a magyar kilakoltatásoknál üvöltő, őrjöngő csőcselék hadakozik a rendőrökkel, míg az angol változatban átadják a végzést, és a lakó szép lassan eloldalog. Nagyon ritka az agresszív jelenet. Több évad, évadonként tízes nagyságrendű rész, és mindegyikben tíz körüli eset. És sehol sem bukkannak fel a széplelkű jogvédők.

 

És akkor a nagy kérdés, hogy miért van ez?

 

Az én megoldásom az, hogy nálunk 40 évig kommunizmus volt.

Ez idő alatt mindig a kommunizmus (egyébként velejéig hazug, és életképtelen) alapelvét hallottuk, hogy

"mindenkinek igénye szerint, és mindenkinek tudása szerint".

Ez a "magasztos" alapelv azt jelentette, hogy mindenki annyit kap a javakból, amennyire szüksége van, és annyit tesz hozzá, amennyit tud.

:-)))))))))))))

 

Most nem magyaráznám el, hogy ez miért baromság, már beszéltem róla sokat, és még fogok is. De azt állítom, hogy igenis, hatott a magyar társadalomra. Ugye ezt mindenki tudja, hogy évtizedekig tömték a fejünket a hazug idiótaságokkal, és a magyarok többsége csendben ugyan, de kinevette őket, és hallgatagon, de elhárította magától őket. De ebből a jelenségből látható, hogy ha nem is minden rétegre, de sokakra hatott ez a világszemlélet. Tényleg azt hiszik Magyarországon számosan, hogy JOGA van az embereknek valahol, pl. Budapesten lakni, JOGA van enni, JOGA van élni.

Én pedig azt látom, hogy mi,a jóléti társadalmak egy óriási jóléti rendszert építettünk fel, ami megvédi az embereket a valóságtól. A valóság az, hogy télen fagy van, esik a hó, a búzát le kell aratni kemény munkával, a szenet fel kell hozni a bányából. És ha mindenki ennek megfelelően cselekszik, akkor működik az ország. Ha sokan így cselekszenek, de van egy csomó ingyenélő, akkor is működik az ország. De ha mindenki ingyenélő lesz, akkor mindannyian éhen döglünk. A keresztény és jóléti társadalmak kiépítettek egy rendszert, amiben jó élni, ezért sokan elfelejtik, hogy az élet valójában kegyetlen harc. Harc, nem abban az értelemben, mikor kimész a baltával hadakozni, de abban az értelemben igen, hogy felkelsz minden nap 5 vagy 6 órakor, ha esik vagy ha fúj az a kibaszott jeges szél, sötétben, dideregve elmész a gyárba, az irodába, az iskolába és megteszed azt, amit a társadalom parancsol.

És igen, kiépítettünk egy rendszert, amivel tompítjuk a fájdalmat. Segélyt adunk az árváknak, eltartjuk a rokkantakat, nem hagyjuk megfagyni az utcán a hajléktalanokat (legalábbis akkor, ha hagyják, hogy segítsünk nekik).

De ez nem azt jelenti, hogy mindenki bármikor bármit megtehet, amihez kedve tartja. Mert ez a jóléti rendszer csak akkor működik, ha a többség betartja. Ha túlsúlyba kerülnek az ingyenélők, akkor reszeltek mindenkinek.

 

És Anglia már 500 év óta kapitalista társadalom. Ott tudják, hogy mindennek következménye van. Ha nem fizetik a lakók a lakbért, akkor idővel nem lesz, aki házakat épít. És akkor mindenkinek szar lesz. Ott ezt tudják, de lefogadom, hogy nálunk a fenti videókat megnézők nagy része szimpatizál a szegény lakókkal. Persze az ügyvédek meg a szószólók mindig meg tudják magyarázni, hogy miért igazságtalan szegény nénit kitenni a lakásából. Az angol kilakoltatásoknál mindig elhangzik, hogy majd az önkormányzat segít, ad lakást. Ami helyes is. Amíg ilyen gazdagok vagyunk, nem szabad hagyni az embereket, főleg a gyerekeket, az utcán megfagyni.

De ez nem jelenti azt, hogy ugyanabban a lakásban lakhatnak életük végéig kívánságuk szerint. Nem JÁR mindenkinek lakás Budapest tetszőleges kerületben, ahol addig lakott. Kőhányás-pusztán is lehet élni. Van, aki ott nőtt fel. Nem emberi jog kertes házban, Budapesten élni.

Persze, kapjanak egy meleg, ámde szar zugot valahol. Hadd érezzék, hogy az életért küzdeni kell. Pont ez a mai társadalom, a fiatalok rákfenéje, hogy nem érzik az összefüggést a kapok és a kötelesség között.

 

Egyébként érdemes a videók közös tényezőit összegyűjteni: jogszerűtlen az egész, valamelyik törvénynek ellent mond (az ne zavarjon senkit ám, hogy bíróság, általában észveszejtően hosszú procedúra végén jóváhagyta), Orbán Viktor tehet az egészről, kisgyermekes családokról van szó, szerencsétlen, átvert emberekről van szó, kegyetlenség az egész eljárás . És persze a jogvédők a világ legemberségesebb lényei közé tartoznak.

Van pl. sok olyan eset, hogy kiraknak családokat önkormányzati lakásokból, mert nem fizették a költségeket és az egyébként minimális lakbért. Kérdem én, jogos az, hogy vannak ilyen emberek páran, mikor százak ugranának a helyükre, akik szívesen fizetnék a lakbért és a költségeket? Igazságos egy nem fizetőt sajnálni, aki már helyben lakik, mint száz olyat, akinek lehetősége sem volt ott lakni és megmutatni, hogy rendesen fizetne?? Esetleg ugyanúgy családos?

 

A kommunizmusban megtanulhattuk, hogy hihetetlenül igazságosan éhen döglik mindenki. Tanuljunk már meg kegyetlennek lenni úgy, hogy közben mindenki jobban jár hosszú távon!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://megmondomhogymihulyeseg.blog.hu/api/trackback/id/tr7116207352

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lorrh 2020.09.20. 20:21:04

Ezzel teljes egészében egyetértek.

Annyi pluszt tennék hozzá, hogy a társadalom infantilizálása nem a kommunizmus találmánya: az USA vitte tökélyre az egyéni felelőtlenséget, hogy ha elesel egy áruházban akkor beperelik az áruházat, és az nem számít hogy a saját gyerekedben estél el. Hogy semmi egyéni felelősség nincs, mindet át lehet hárítani és ebből busásan megélni a kártérítésből.

A társadalom egyedeinek életképtelenné, agymosottá nevelése tökéletes terep a hatalmi manipuláció számára. Itt a lényeg.

Szubrina 2020.09.20. 20:45:40

Mondom az "apró" különbséget, a magyart kiteszik a 10-20-30 milliós lakásából, házából. Miközben angliában kiteszik a bérelt lakásból.

Alma, körte...gondolom bonyolult felfogni észkombájn!

Lorrh 2020.09.20. 22:13:59

@Szubrina: amikor valaki felvesz 50 millió hitelt a lakására, akkor hova teszi az eszét? Te eladósodnál idegen ország valutájában, amihez semmi közöd, a jövedelmedet forintban kapod ? És erre feltennéd kettő lakásodat egy sok tíz milliós kockázatos hitelért?

Ha te a pénzedet a bankra bízod, akkor szeretnéd, hogy megmaradjon és ne herdálják el a te pénzedet olyanokra, akik felveszik a pénzt, elköltik és nem tudják visszafizetni?

Hallottál arról, hogy a banknak nincs pénze, hanem a betétesek berakott pénzét kamatoztatja üzleti vállalkozásokkal és kölcsön kihelyezésekkel? Ha elúszik a pénz, mert rosszul gazdálkodik, akkor a te pénzed úszik el. Az nem tetszene ugye? Lásd Questor botrány.

Lorrh 2020.09.20. 22:19:50

@Szubrina: az csak egy példa volt a bérelt lakással. Egész nyugat európa és amerika is mortgage-vel él, tehát a lakására jelzálog kölcsönt vesz fel amit egész életében fizet. Ha nem tudja fizetni akkor kiteszik a lakásból, ami nem az öve. Bíró Ica jelzálogot tetetett a lakására tehát nem volt MÁR NEM VOLT az Ő TULAJDONA hanem a banké volt a hitel fedezet összegéig. Igy meg tudod érteni ezt a nagyonbonyolultdolgot?
Bíró Ica megkapja az ő tulajdonrészét pénzben és mehet lakni oda ahol annyiért tud venni lakást.

Szubrina 2020.09.20. 22:29:28

@Lorrh: Nos, én soha, de soha, de soha nem veszek fel hitelt, méghozzá azért, mert nem bízok a rendszerben és nem bízok a bankoknak ennek alapja is van, lásd deviza ÁTVERÉS.
Az emberek alapvetően bíznak és hisznek, eszükbe sem jut, h egy szépen kitervelt kelepcébe sétálnak. Hiába voltak kedvezőek a feltételek a devizahitelnél, azért így sem volt ingyen, de az, h valaki visszafizette a felvett hitel háromszorosát és még mindig 50 milkával tartozik beláthatod, h nem igazán fair dolog.

Jelenleg egyetlen egy ok miatt van bankszámlám, méghozzá azért, mert kötelező. Ha nem lenne az nem lenne, forgatják a pénzemet saját szakállukra és még van pofájuk levonogatni ilyen-olyan jogcímen tőlem pénzt.

Pl. nem tudom máshogy használni a pénzem, mint bankkártyával, még is levonnak kártyahasználatidíjat, ha azt mondanám nem kell, azt meg nem lehet, hát mi a fasz?

Tavaly, amikor kesben kifizettem a zsírúj autómat, konkrétan lenullázódott a kártyám, hogyhogynem nekik pont akkor (augusztus???) kellett levonni a 3500 Ft-os, éves díjat, így minuszba került a számlám, amire még büntetést is levontak ezek a fillérbaszó geciputtonyok.

A szüleimnek érévényes szerződése volt az OTP-vel kamatmentes hitelre, amit szépen törlesztettek is, aztán hirtelen rendszerváltás, majd hupszika érvénytelen a szerződés, egyoldalúan még is kamatos kamatra emelték, pontosan ugyanazzá vált, mint a devizahitel.

De itt most nem arról van szó, hanem az angliai kilakoltatásokat hasonlítja össze a magyarral, hát persze, h nem olyan nagy cucc egy albérletből kiköltözni (és egy másikba be), mint elveszíteni, minden értékedet...kurvára jó, h harcolnak és jogvédők jönnek.

Magyarországon az van, h akkora a létbizonytalanság, h az albérletről könnyű utcára kerülni, viszont, ha van egy lakásod és elveszíted a munkád, akkor nem kerülsz feltétlen az utcára.

Arról nem is beszélve, ha elmész nyaralni és önkényes, cigó lakásfoglalók beköltöznek a pecódba, a rendőrség nem tudja őket kirakni. Konkrét példát tudok, h sk. verőlegényekkel lehetett csak kipakolni cigóékat, mert a jogi út halott volt.

Még is, ha valaki nem tudja fizetni tovább a törlesztőket, nyugdíjasokat, kerekesszékeseket (FEHÉREKET) minden gond nélkül kitoloncol a lakásból az a rendőrség, aki a mi adónkból van fenntartva.

Hát érted, regényt írtam, de van erről véleményem. Arról nem is beszélve, h kis hazánkban a kilakoltatások nagy üzlet, maffia épült rá, a rendőrség meg ebben segédkezik.

Szubrina 2020.09.20. 22:37:59

@Lorrh: Bocs, de engem nem érdekel a konkrét példa, mert általánosságban beszélek a hitelről, deviztáról és arról, h ne hasonlítgassuk már össze az almát a körtével.

Biztos bennem van a hiba, de én vonzódom a biztos dolgokhoz pl. ha hitelre vettem volna az autót, akkor nem szívtam volna a fogam még fél évig. Illetve megvehettem volna abban a színben, ezerféle extrával, ahogy szerettem volna, viszont olcsóbb verzióban ki tudtam fizetni...

Én nem értem az embereket, h soha nem gondolnak a jövőre? Mi lesz, ha elveszítik a munkájukat? Mi lesz, ha rendszerváltás lesz? Mi lesz ha becsódöl a bank (postabank)? Mi lesz, ha becsődöl a gazdaság? Mi lesz, ha háború tör ki? Mi lesz, ha leváltják azt a kormányt, amelyik kiadta a CSOK hitelt? Mi lesz, ha világméretű járvány-hoax mindent tönkretesz? Stb...

Én nem tudnék úgy élni valahol nyugodtan álomra hajtani a fejem, h bármelyik pillanatban elveszíthetem. Élet ez egyáltalán?

Ott lebeg a fejed felett, amikor megiszod reggel a kávéd, amikor szarsz, amikor baszol...

Sztem buták az emberek, amiért beszopják mindezt, csak azt akarják a bankok, h függjenek tőlük.

Nekem is küldözget a bankom leveleket, h hű de kurva kedvezően felvehetek 3 millát...és mi a fasznak??? Nyomorékok.

Lorrh 2020.09.20. 22:45:21

@Szubrina: a devizahitelben a bankok csak annyiban sárosak, hogy nem hivták fel a figyelmet a kockázatra. De ilyen mértékű forint romlásra SENKI nem számított. A bankok sem, a brókerek sem, ez világgazdasági megjósolhatatlan folyamatok eredője.

A bank nem húzott hasznot az árfolyam emelkedésből mert egyetlen magyar banknak sincs svájci frankja, azt ő is a bankközin vásárolja pillanatnyi árfolyamon.
Tehát hogy 150 forint helyett 300 a frank árfolyama az nem a bank haszna lett. Ezt sokan tévesen gondolják és erre uszító kampányokat lehet építeni a buta emberek számára.
Okosan teszed hogy nem veszel fel hitelt, az nem kisembereknek való dolog.

Szubrina 2020.09.20. 22:49:57

És őszinte leszek értem én, h a fiataloknak nincs lehetőségük saját lakásra, hacsak nem örökölnek és a hiteltörlesztés jobb opciónak tűnik, mint az albérlet, de én akkor sem javaslom. Sztem mindenki húzza meg magát gyűjtögessen és így kezdjen saját életbe. Be kell látni, ha nem telik gyerekre, akkor ne legyen.

Most is azt tapasztalom az utakon, h lenéznek a kisautómmal, miközben még 10 évig fizetik a terepjáróstílusú törlesztőjét...sztem szánalmas.

Szubrina 2020.09.20. 22:57:05

@Lorrh: Államoknak se való dolog, csak nézd meg, h eladósítja az országot az IMF. úgy, h valójában nem is lenne rá szükség, csak ugye ezen sokan hasznot húznak és leszarják az országot.

Te nagyon naiv vagy, ha azt gondolod, h a bankok nem tudták és, h a bankoknak nem lett ebből az egészből busás hasznuk, jézusom, ha csak józan paraszti ésszel belegondolsz, már a rengeteg hitelfelvételen is busásan, azért csurrant cseppent nekik a deviza különbözetből is...

Néha gondolkozok, h naiv aki így gondolkozik, mert akkor jóhiszemű vagy konkrétan buta, mint a faszom.

Nem tartom magam kisembernek, csak úgy szimplán ember vagyok, nem kell ledegradálni.

Amikor megnézem a különböző hivatkozókat ahonnan a blogomra érkeznek, mindig a te nevedet találom a kommentszekcióban.

Hónapokkal ezelőtt azt mondtad már nem olvasol (aha). Viszont te gecisok blogot olvasol, ki a fasznak van erre ideje?

Munkanélküli vagy?

2020.09.20. 23:47:51

Mit csináljak? Költözzek a híd alá pokrócba és kartondobozba szolidaritásból?

Azért az is megérne egy misét, hogy hosszútávon milyen tömeges fekfogáshoz vezethető vissza a dolog?
Talán sokan a családi életet parazita-szaprofita felosztásban tudják elképzelni, ahol a nagypofájú parazita osztja a lapokat a szemlátomást vesztes felfogásával sarokba küldve az értelmesebb szimbiótát, akár milliókat kibaszva az ablakon ezzel szarba küldve mindenkit.
Vajon köszönhető a kilakoltatás jelensége annak, hogy csoportos szinten (is) kipusztult (társadalmilag már nem is beszélve) az alapvető életösztön?

Elmondom, hogy egész a közelmúltig analóg tv-nk volt és nem is vertem a seggem a földhöz, hogy másmilyen legyen!
Azért néha azt is figyelni kéne, hogy a kilakoltatottak közül hányaknak van 300k-s telefonja, vajon mennyire voltak hajlandóak értelmesen költeni, beosztani, spórolni és ha nem is mindenről, de időnként lemondani erről-arról. És az ebben való kompromisszumképtelenség megmutatkozik-e a családtagok egymáshoz való viszonyulásában is? Hozzátéve persze a kommunikációra való hajlandóságot. Én nem csípem az xy-t, mikor én vagyok a bunkó/hülye, ezért inkább szívok, minthogy összeköltüzzünk és igyekezzünk túlélni?
Be kell osztani azt a k. pénzt. Ez van.

Ismertem olyant, aki megmondta, hogy 10Ft különbségért is arrébb megy egy másik boltba.

Az olyanokat azért tényleg sajnálom, akik tényleg nem tehetnek róla, mert Mo-n nem emberfeletti teljesítmény bukni.
De azért azt mondom, hogy vannak, akik meg istenért sem hajlandóak lemondani arról, hogy minden szirszar divatos reklámfaszomat megvegyen (ami literje mondjuk kétszer drágább is, mint az ugyanolyan fasza öblítő pl.), legyen minden, de ingyen, mert ha nem, akkor "jajj ez a szemét pénz, jajj mindenki"-szolgáltató-mármint ugyanolyan vállalkozó állampolgár is-"olyan ..., nincs benne emberség, mert a két szép szememért nem elégszik meg, hogy a felét akarom fizetni, mikor mindenhol ennyibe kerül" Ez az "adjál ingyen mindent, mert szánjál meg, miközben a következő 10 percre vonatkozóan sincs bennem előrelátás, de szarok bele, mert egyszer élünk és ami jár, az meg jár, közben ha fizetnivalóm lenne azt rálőcsölöm, akire tudom, mert nekem az is jár, hogy mindenki azért él, hogy alámtolja."-forma mentalitás még meglepetést okoz manapság, amikor kisebb tockosokból is rég meg lehetett volna tanulni megszervezni a kiadásokat és ha valaki ragaszkodik a nulla változtatáshoz, akkor sírás, mert az élet behúzott egy kegyetlent?

2020.09.21. 00:03:27

A kilakoltatás eredői, szépen megmutatja az áltanános mentalitást:
-nulla kommunikáció
-együttműködési képtelenség
-szervezőképtelenség
-kompromisszumképtelenség
-racionális empátia hiánya
-carpe diem szánsájn ide nekem mindent
-családtagok közötti tisztességtelenség
-anyagi tervezés, előrelátás teljesen teljes hiánya

2020.09.21. 00:11:55

Ha valaki esetleg zavar, hogy van akinek van hol laknia, köszönhetően részben annak is, hogy főképp ezt tartotta szem előtt, mert vannak dolgok, amire vigyázni kell és értékelni ami van, annak ellenére, hogy azért az ember jobbra vágyik, de azért nem bassza el a carpe diem jegyében, akkor elmegyek én földönfutónak, hátha másnak attól jobb lesz (meg hogy legyen mit elbaszni), hátha akkor megszűnik az országban az a mentalitás, hogy "ha minden kötél szakad nekiállok ríni, sőt még jobban teszek a csóróságomra és a nyomoromra egy lapáttal, mert mindig van, aki megszán". Majd lehet mozizni, hogy az ilyenek mit alkotnak még annyi "ésszel", amennyi megadatott.

Hungry horse 2020.09.21. 06:26:17

Pár info a kokmentek kapcsán:
- a "deviza" hitelben sosem volt egy fillér deviza sem. Ezt egyébként a horvát alkotmánybíróság is megállapította, ott ugyanis a bankokat elhajtotta a társadalom a fenébe, kéz a kézben a qrmányukkal, biróságaikkal;
- a bankok nem a betétesek pénzét adjak ki hitelbe. Azt letétbe helyezik a központi bankba. A betétesek által a bakha tett minden forint után jogosultak 11 forint számlapénzt kibocsátani - no ezt adják neked hitelbe a jegybanki alapkamatnál 300-2500 %-al magasabb kamatra.
Ezt felénk csalásnak és rablásnak nevezik - no persze ha az állam ezt törvénnyel teszi lehetővé az mindjárt más.
Az öreg uzsorás legalább aranyat/ezüstöt adott a hozza fordulónak, nem a semmit.
- a hitelt mindenki maga vette fel. Ica is. Olyan feltételekkel, amit a pártucat oldalas szerződése, a pártucat oldalas banki általános szerződési feltételek es a párszáz oldalas Polgári Törvénykönyv tartalmazott. Aki azt állitja, hogy ezt egy ember is érti, hazudik. Jogvégzettek is vitamáznak rajta 15 éve minimum és még nincs vége, mert a komisszárbirák pár hete alaposan belefingtak a nullás lisztbe. Megint.
Szóval ne okoskodjunk, ne vegyünk fel hitelt. Ha pedig megtettük, akkor ne csodálkozzunk ha az uzsorás, a bank kiforgat a vagyonunkból. Erre hoztak létre, ebböl élnek.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.09.21. 07:16:19

A kilakoltatás esetéebn a bankok felelőssége vizsgálandó meg.

Lorrh 2020.09.21. 07:27:25

@Szubrina: Nyugdíjas vagyok.
Viszont sok évig bankban dolgoztam és tudom hogy a bankank nagoyn nagy vesztesége volt a bedőlt svájci frank hitelek miatt. Minden fedezetlen hitelből a nyereség rovására céltartalékot kell képeznie. Csak a mi kis szar bankunknak volt sok ezer bedőlt frankos hitele és több milliárdos veszteség lett a vége. Nevethetsz ezen persze, csak ne hidd hogy ez jó buli volt. Ez pokoli nemzetgazdasági veszteség volt az egész országnak.A "kisember" kifejezés nem degradálás, hanem olynaok jelzője akik nem értik a bonyolultabb folyamatokat. Felkelnek esznek isznak dugnak alszanak.

Értem én hogy neked boldogság más embert -engem- lebutagecizni. Nyilván ez is a te egyik nagyonkedves nőies motívumod.

A lakásra gyűjtögetés hogy történjen? 20 évig fizessen albérletet és mellette még egyszer annyit tegyen félre? Amig gyűjtöget addig BPen 100%kal felmentek az ingatlan árak, tudod?
Nem okosabb az albérletre kiszórt pénzt a saját lakáshitel törlesztésre fordítani? Mert akkor magának fizet.

A bíróicás hitelek szabad felhasználású, szabadon elszórható jelzálog fedezetes hitelek voltak. Nem a saját lakására kellett neki hisz volt már kettő neki. Csak elherdálta őket hibás gazdasági ügyletekkel.

Lorrh 2020.09.21. 07:32:35

@Hungry horse: ez mind egy szálig urban legend. Sajnálom, hogy beszoptad ezeket.
Ha nem lett volna svájci frank mögött, akkor hogyan lehetett a kamat a negyede a forint hitelnek?
Konkrétan a mi bankunk a K&H-tól vette a bankközin a svájci frankot a hitel kihelyezésnél. Én a magyarországi helyzetet ismerem te meg horvátosrszági példával jössz. Írdd be a pirospontot magadnak, te jöttél rá a nagytitokra: gecik a bankok.

Arra nem gondoltál, hogy a hitelfelvevő kisemberek végtelenre gerjesztett kapzsisága tartotta fenn ezt a rendszert? És ugyanez a kapzsiság vezérli a bankokat is, igen.

Lorrh 2020.09.21. 07:35:28

@Hungry horse: Érdekes, hogy arra nem irigykedsz aki felelőtlenül felvesz ötven - száz milliót. Eltenni és elherdálni a pénzt az jó dolog, becsületes okos döntés. A bank meg szemétgeci amikor vissza akarja kapni a hitelt?
Értem én a te nagy erkölcsödet.

Szubrina 2020.09.21. 08:51:34

@Lorrh: Múltkó' még buzi voltál, most meg nyugdíjas vagy, össze-vissza hazudozól. Na már most, amiért nem óhajtok részt venni a pénzvilág, szabadkőművesség és egyéb balfaszok szarkavarásában, nem vagyok kisember, rám abszolút nem használható. Komoly lelkivilággal rendelkezem, nem vagyok ösztönlény.

Pont ti férfiak vagytok, akik csak esztek, isztok (kocsmában cimbikkel), szartok, basztok, horgászat, foci és ki is merült a nagy lelkiéletetek.

Egyáltalán nem hat meg bíróica problémája én olyanok mellett vagyok, akik naivan hittek az őket nyereségvágyból átbaszó bankoknak.

Viszont remélem eljön az az idő, h az emberek többé nem nyújtózkodnak tovább, mint ameddig a takarójuk ér és az élősködő bankok becsődölnek a gecis faszba.

Lorrh 2020.09.21. 09:14:28

@Szubrina: "Komoly lelkivilággal rendelkezem, nem vagyok ösztönlény."
Nem vagy öszönlény?
Elég csak két jó szót mondani neked - amit magadról hallani akarsz - és belecsobbansz a nagy hazugságba máris.
Pont te raktad ki ezt a tinderes dolgodat. Tökéletes példa a pszichológia tankönyvek számára.
Hamis nárcisztikus énkép.
Sajnállak igazából. A "butagecizés" te belőled jön, a te bensőd, a te lelked termeli ezt az örjöngést amit a blogokon előadsz. Örök életedben ebben a hamis világban fogsz pörögni és szidni fogod a férfiakat. Ösztönlényként nem is tudod elfoglalni mással csak ezzel.

Szubrina 2020.09.21. 09:26:12

@Lorrh: Teljesen normálisan, NYITOTTAN reagáltam, ami egy ismerkedésnél alapvető. Az egészet azért raktam ki, h jól lássátok férfinép, h mi a szarról pofázok, h értéktelen gedvadékok vagytok. Se lelki nemesség, se empátia, se hitelesség, sem felelősségvállalás, felelőtlen ígéretek tétele be nem tartása stb...

Üresek vagytok belül, valahogy a foci meg a sör mellett már nem maradt hely az érzelmeknek, tisztességnek.

Ezért hát az életetek is üres marad, vagy erőszakkal vagy pénzzel vagytok képesek szexet szerezni, esetleg hazudozással. Másra nem vagytok képesek, alkalmasak meg végképp semmire, csak, h reggeltől estig matyizzatok a legótvarabb análpornóra.

Eszembe jutott, h múltkor nem is buzinak, hanem travinak vallottad magad, szép látvány lehetsz, a nyugdíjas travisó sztárja.

Mellesleg ez a téma, nem ide tartozik.

Hogy egy gondolat erejéig visszakanyarodjak, a banki szakemberek, a politikusok, a szabadkőművesek, mind, mind férfiak és ezt a "címkét" messzemenőkig ők is kimerítik. Ezért élünk ilyen fos, szenvedésekkel teli világban, miattatok.

Lorrh 2020.09.21. 09:39:42

@Szubrina: Nagyot fogsz csodálkozni de nálunk a bankban a menedzsment 90%-a nő volt. A jogi, a háer, a pénzügyi, a marketing igazgató mind mind nő volt. Aki a marketing agymosást kitalálta és a profit hajszolásban (és a saját bónuszának növelésében) élenjárt, ő is nő volt. Egészen riasztó volt látni ahogy ezek a nők fúrták egymást és lealjasodtak egy egy céges bulin az ingyenpiától. Én - veled ellentétben - mégsem szidom teli szájjal a nőket.

Szomorú zárt világod van neked, hogy csak ilyen -számodra negatív férfiakkal találkozol, Nem irigyellek.

Hungry horse 2020.09.21. 11:19:51

@Lorrh: sem a tőkeáttét, sem a devizahitelek devizátlansága nem "urban legend".

A tőkeáttétet letagadnod oly primitív próbálkozás, amit nem is minősítenék.

A deviza(alapú) hiteleket kihelyező bakoknál soha sehol nem jelent meg az a deviza a mérlegükben, mint amennyi deviza, vagy deviza alapú hitelt kihelyeztek. Erre devizahiányra persze van halandzsa bőséggel, miért is nem volt semmilyen deviza a deviza(alapú) hitelek mögött, de amint arra a horvát alkotmánybírák rámutattak: sem a banki mérlegekben, sem a folyósításban nem jelent meg a deviza, ezért az nem deviza hitel volt, hanem egy átverése a forintban/kunában hitelfevőknek, melyek mögött pénzügytechnikai megoldásokkal (spekulatív, swapügyletekkel) biztosították a bankok uzsorás pozícióit az ügyfelekkel szemben, akik nem bízhattak másban, mint az uzsorás bank jó szívében és/vagy a szerencsében.

Akit érdekel, az utánaolvashat, van rájuk forrás bőséggel.

Aki itt bármit beszopott, az első sorban a hitelfelevő volt, mert egy forintügyletben húzták le a legaljasabb módszerekkel: nemlétező swapügyletekre alapozott elképesztő átváltási árfolyamokkal, kamatváltozásokkal, a kamatok tőkésítésével, végül a brutálisan áron aluli végrehajtással.
Másodsorban szopott a teljes társadalom, mert az adóinkból a korrupt politikusaink kifizették a bankok ellen hozott intézkedések kárainak jó részét, a szociális ellátórendszereket alaposan kifosztották az otthontalanná váló, bankok által földönfutóvá tett családok tízezrei. Mindezt a régi trükk szerint: a profit a bankoké, a károk, a veszteségek a társadalomé...
Harmadsorban valóban nyeltek be veszteségeket a bankok is: elmaradt zsíros uzsoraprofit, nem kaszálhattak ész nélkül és a jelzálogpiacot is beszakították a végrehajtókkal közösen, ezért a lekötött jelzálogok a töredékét érték a remélt értéküknek.

Valóban gecik a bankok.
Valóban a hitelfelvevő kisemberek végtelenre gerjesztett kapzsisága tartotta fenn ezt a rendszert és tartja fenn ma is.
Évezredes zsidó uzsorás kapzsiság vezérli a bankokat is, igen.

De akkor nem kell a társadalmi felelősségvállalásról hazudoznotok a bankokból., MNB-ből, qrmányokból.
Nem kell a gyerekektől az aggastyánokig átverni az embereket a jövöbeni jövedelmükre bazírozva fülig eladósítani, mindezt médiaagymossással verve a fejükbe évtizedek óta.
Nem a bankok veszteségeit kellene kifizetni, ingyenpénzzel, bankmentő csomagokkal, hanem az embereken kell segíteni, egyenként, külön-külön.
Vagy senkin közpénzből, hiszen a piac szabad.
Ja.
Nem.
Én nem adhatom a családi kasszám tízszeresét ki uzsorára.
Azt csak a bankok tehetik meg.

Hogy is mondta a vérkomancs Bertold Brecht?
"Mi egy bankrablás egy bankalapításhoz képest?"

A második kommentedhez:
Senkire nem irigykedek.
Aki felelőtlenül felvesz 5-10-, vagy épp ötven - száz milliót.
Sehol nem írtam azt, hogy eltenni és elherdálni a pénzt az jó dolog, becsületes okos döntés lenne.
Volt nem kevés durva rablás a gengszterváltás előtt és után is.
Talán emlékszel még az MNB CW bank ügyére.
No ott se bank faragot rá, meg nem is bankár, aki elherdálta lét.

A bank bizony szemétgeci amikor uzsorahitelt ad és az adósát kisemmizi.
Sőt.
Még aljasabb, ha a nem elherdált, hanem az állami támogatásoktól megfosztott családok lakóingatlanba fektetett hitelét lopja vissza az uzsora fejében , törlesztésestől, ingatlanostól, kisemmizve a saját ügyfeleit.

Dosztojevszkijnél ezért balta járt az uzsorásnak.
Manapság kiemelt prémium.
No ebből is az látszik, miként fordult ki a világ a sarkaiból és lett minden érték, pénz, ingatlan, bármi szarrá a kezetekben, a bankárok kezén.
Erkölcstelenek vagytok a bankjaitokkal, megvett politikusaitokkal, bíráitokkal, médiátokkal együtt.

Ezért nem érted te az én gondolkodásomat, erkölcsömet.

Szubrina 2020.09.21. 12:55:13

@Lorrh: Mint, amilyen te is vagy, ugye nem gondoltad, h elhiszem, h nyugdíjas travi vagy és az egyetlen olyan bankban dolgoztál, amiben nő volt a vezető:DDDD

Kretén:(

Szubrina 2020.09.21. 13:02:34

@Hungry horse: A három kommentedet én már leírtam előtted jóval inkább egybefoglalva. Először is, h az emberek hülyék, másodszor pedig, h a bankok átverték az embereket, amikben ugye a kormányok (nálunk többé is) keze is benne volt.

Felvágsz, h analóg tévéd volt, képzeld nekem tévém sincs, nem azért mert luxusnak tartom, hanem mert egy nagy darab szarnak tartom, reklámokat nézetnek veled és cserébe 20-30 éves filmeket és ízléstelen olcsó műsorokat kapsz pl. Sztárban sztár, ahol a férfiak hogy hogy nem nőknek, a nők meg hogyhogy nem férfinak öltöznek.Nem elég, h igénytelen gagyi szar az egész, de még a GENDER kavarászásban is részt vesznek, ti meg azt nézitek cseszd meg.

Oszt még itt vered magad, h neked analóg tévéd van:DDDD

Szubrina 2020.09.21. 13:06:38

@Lorrh: A bank nem a felvett hitelt akarja visszakapni, hanem annak 10 szeresét, úgy, h eredetileg csak egy kis kamatról volt szó.

Igen a bank egy szemét geci.

Ugye azt te sem gondolod, komolyan, h a bankok jószolgálati intézmények és azért jöttek létre, h segítsenek az embereknek?:DDDD

Simán azt gondolom, h te ezt hiszed és h te azért dolgoztál banknál, h az embereken segítsél:DDD

Elárulok egy titkot a bankok az emberek kizsigereléséért és saját magukat szénné kereséséért jöttek létre, bezony.

Kivetik a hálót és, amikor benne vagy, kiemelnek, mint halat a vízből és ott már ficánkolhatsz, egy életre elkaptak.

A Deviza ÁTVERÉS miatt családok ezrei mentek tönkre magyarországon és többszáz ember lett csak emiatt öngyilkos.

Ja és tudod nem mindenki azért veszi fel a hitelt, h elherdálja, ne magadból indulj ki nyomorék!

MEDVE1978 2020.09.21. 14:08:41

Az a társadalom, ahol nagy arányú a bérelt lakások aránya, teljesen másképpen reagál egy ilyen problémakörre, mint az a társadalom, ahol nincs. A németeknél például létezik Hartz 4 segély és magáncsőd.
Mondjuk egy egyedülálló német nő magáncsődbe kerül, mert rosszul gazdálkodott. Óriási veszteséget halmoz fel, egy kisebb lakást bérel. Magáncsődöt választ, amivel 5 vagy 10 év alatt megszabadulhat a hitelezőktől. Persze felmérik a lakást, hogy luxusszerű-e, de ha nem és egy egyszerű lakás, akkor továbbra is fizetheti a Hartz 4-ből vagy ha újra munkát talál, akkor a jövedelméből a lakbért, megtarthat étkezésre és fogyasztásra összegeket. Nem óriási juttatás, de ha kibírja az 5-10 évet, akkor utána megszabadult a hitelezőktől és megpróbálhat újrakezdeni.
Nálunk ez teljesen más jellegű. Ha hitel volt a lakáson, azt irtó gyorsan el kell adni, mert a bank lihegni fog a nyakán. Ha nem sikerül, akkor a bank árverezi el, szinte biztosan mélyen ár alatt vagy az egyéb hitelezők szedik szét. Utána senkit sem fog érdekelni, hogy hol él vagy hal.

Ennek egyik oka a fejlett ingatlanbérleti piac a nyugati államokban. Bár mindenhol, így ott is, alapvetően bérbeadói dominancia van, ott viszonylag erősen védik a bíróságok és a jogszabályok is a bérlőt. A lakások 40%-a bérlemény és ez főként a nagyvárosokban koncentrálódik.

A nyugati helyzet tehát sokkal több esélyt ad az újrakezdésre, javításra ebben az esetben.

konrada 2020.09.21. 14:10:37

@Szubrina:
Hajjaj! Van itt baj, nem kevés!

Lorrh 2020.09.21. 14:31:41

@Szubrina: ez annyira végtelen buta kocsmafilozófia nagy adag gyűlölködéssel leöntve, hogy szinten aluli erre reagálnom.

@Hungry horse: Azt futtasd már végig a fejedben, ha elhiszed azt a hazugságot hogy nem volt CHF fedezet a hitelek mögött hanem forint volt, hogy abban az időben a forint hitelek 30% kamattal a chfek meg 7%kal mentek. Ki az a hülye bank aki a 30 helyett 7%ért adja a forintját???? Erre tudsz értelmes választ?
Mellesleg számvitelileg sem számolhatná el ha nincs chf fedezete, de te persze átlátsz a szitán, sasszem vagy te önmagad. Elhiszed azt amit a netről felcsipegetsz és igazolja a bankár gyülöletedet. Mindig lesz aki kiszolgálja ezt. További kellemes szépestét!

Szubrina 2020.09.21. 14:35:31

@Lorrh: Egy nagyobb jövőbeli bevételért adják 7-ért a 30-at...te rohadtul naív vagy, ha azt hiszed, h a bankok nem tudtak erről az egész manipulációról.

A kocsmafilozófia a férfiaké, akik ott isszák még butábbra magukat, mint amilyenek eredetileg.

Szubrina 2020.09.21. 14:36:04

@konrada: Ugye? Nem kevés. Sajnos az egész férfinemmel

Hungry horse 2020.09.21. 14:54:47

@Szubrina: valamit benéztél.
Nem írtam TV-ről.
Sehol.

Figyelmesebben kommentelj.

chrisred 2020.09.21. 14:57:55

@Lorrh: Már hogyne lenne egyéni felelősség: az áruház tulajdonosáé. Ha nem tartotta be a szabályokat, akkor fizetnie kell érte. A mi magyaros, kommunizmus átformálta gondolkodásunk sugallja azt, hogy egy magánszemély és egy intézmény közti nézeteltérésnél a magánszemély kötelessége, hogy tűrje azt, amit az intézmény a személyi integritása ellen tesz.

Lorrh 2020.09.21. 15:00:37

@chrisred: nem értetted a kommentemet? Az anya a saját lába elé csetlő botló gyerekében botlott meg és esett el. Semmi köze az áruháznak ehhez. Ha otthon történik akkor kit perel be?

chrisred 2020.09.21. 15:01:14

@Lorrh: "a devizahitelben a bankok csak annyiban sárosak, hogy nem hivták fel a figyelmet a kockázatra. De ilyen mértékű forint romlásra SENKI nem számított. A bankok sem, a brókerek sem, ez világgazdasági megjósolhatatlan folyamatok eredője."

Ha a bankok nem számítottak a forintromlása, az az ő üzleti kockázatuk, nekik kell felmérni egy hosszútávú hitel kilátásait. Szolgáltatás nyújtásakor mindig a szolgáltatót kell szakértőnek tekinteni, a szolgáltatást igénybe vevőt pedig laikusnak.

Lorrh 2020.09.21. 15:02:51

@Szubrina: bizony jól látod! Én naiv vagyok, te viszont a raktár mélyéről átlátod a világ nagy összefüggéseit. Taníts még mester!

chrisred 2020.09.21. 15:04:25

@Lorrh: Te nem értetted az én kommentemet: HA nem tartotta be a szabályokat, akkor fizetnie kell. Egy perben nyilvánvalóan bizonyítani kell a másik fél felelősségét, egyébként semmi más eredménye nem lesz, csak az, hogy fizeti a perköltséget.

Lorrh 2020.09.21. 15:05:43

@chrisred: na aztán olyan konstrukció is volt hogy CHF-ben kellett visszafizetni a hitelt. Minden hónapban fixen 430 CHF-et. Na és akkor ott a júzer szidhatta a dohány utcában a valutaváltót miért adja neki ma drágábban a frankot mint a múlt hónapban.
Így már megérted végre, hogy az árfolyamkockázat azé az ostoba emberé aki idegen valutában vesz fel hitelt csak azért mert annak kisebb a kamata.
Aki svájcban dolgozik és CHFben kapja a fizetésér annak érte ez meg.

Lorrh 2020.09.21. 15:08:05

@chrisred: most sem értjük egymást. USAban a precedensjog tud ilyen anomáliákat produkálni. Az üzlet nem volt hibás.

Meg olyan is volt hogy a kamaszok felvitték a parkolóház tetejére a bevásárló kocsit és ledobták, valakire ráesett, súlyos sérülés. Ott is az áruházat hozták ki felelősnek. Szerintem ez beteg társadalom, beteg jogértelmezése.
De te nyugodtan egyetérthetsz velük, nem zavar.

chrisred 2020.09.21. 15:09:37

@Lorrh: Nekem vannak ismerőseim, akik sokkal jobban jártak a devizahitellel és a rögzített árfolyamú végtörlesztéssel, mintha forinthitelt vettek volna fel.

chrisred 2020.09.21. 15:12:54

@Lorrh: "Az üzlet nem volt hibás."

A te jogértelmezésed szerint.

"Meg olyan is volt hogy a kamaszok felvitték a parkolóház tetejére a bevásárló kocsit és ledobták, valakire ráesett, súlyos sérülés. Ott is az áruházat hozták ki felelősnek."

Mert az a társadalmi szempontból jogos cél, hogy az üzlet tegyen azért, hogy az ilyesmi ne fordulhasson elő (legalábbis az ő bevásárlókocsijával), ne pedig a vállát rándítsa, hogy semmi köze hozzá.

Hungry horse 2020.09.21. 15:17:34

@Lorrh: nem hazugság.
Tény. Alkotmánybírósági és MNB vizsgálati anyagokban is szerepel, hogy a banki mérlegekben sehol nem szerepelt ilyen mennyiségű devizafedezet.
A választ leírtam milyen trükkel fedezték ezt, bankár létedre nem érted meg?

Nem gyűlölök egy bankárt sem, miért hazudozol rólam?
Véleményem van rólatok, meg a banknak becézett rablóbandáitokról, melyekről az évszázadok során ezerszám születtek drámák, regények, filmek, hatósági jelentések, periratok, visszaemlékezések.
Leírtam a véleményemet.
Nem úgy, mint Shakespeare, vagy Tolsztoj, nyilván.
De a lényege ugyan az.

chrisred 2020.09.21. 15:22:32

@Lorrh: "Ki az a hülye bank aki a 30 helyett 7%ért adja a forintját???? Erre tudsz értelmes választ?"

Az a bank, amelyik azokat az ügyfeleket is be akarta fogni, akiknek a jövedelme nem volt elég ahhoz, hogy a forinthitelt megkaphassa.

Lorrh 2020.09.21. 15:24:36

@Hungry horse: nekem sincs jó véleményem az emberi kapzsiság intézményesült formájáról, a bankokról. Mindösszesen a hitelfelvevő felelősségét akartam aláhúzni. Rengeteg kőbuta ember vette chf-re a nulla önrészes újautót, mert a szomszéd is vett és neki is kell.

A fidesz utána már propaganda célokra használta devizahitel válságot és full a bankokra tolt minden veszteséget a 180 forintos rögzített árfolyammal meg mindennel kapcsolatban. De ez propaganda volt. Mert a fidesz kormányzása alatt indult a chf hitelezés és az mnb kurvamagasan tartotta a forint kamatokat gyurcsány alatt is. Na vajon miért?

chrisred 2020.09.21. 15:29:56

@Lorrh: Mert a FED alapkamat is magasan volt akkoriban.

MEDVE1978 2020.09.21. 15:40:25

@Lorrh: Az apróbetű bizony. Mindenki szereti, kivéve az ügyfelet. Illetve ugye magyarul sincs írva. A bankok nagyon egyszerűen azt játszották, hogy adtak egy szexi terméket (devizahitel), körítették egy gyors és könnyű ügyintézéssel, nagy reklámkampánnyal stb. Anno haverjaim Raiffeisennél dolgoztak a call centerben évekig, a nagy devizahitelfelfutás idején. Folyamatos bővítés volt, vitték a terméket a népek, mint a cukrot.

Hasonló válság volt pár éve az USA-ban a hitelkártyapiaccal. Ott azt játszották, hogy vakra világtalanra tukmálták a hitelkártyákat, aztán persze dőlt be jó nagy része, végleg tönkretéve egzisztenciákat, életeket.

A probléma csak az volt a devizahitel esetében, hogy az apróbetű olyan etikus dolgokat takart, mint hogy:
1. Ha az árfolyam elszáll, akkor minden a fogyasztóra van hárítva;
2. A bank viszonylag szabadon változtatott a kamaton is;

Emellett nem állt folyamatosan végig rendelkezésre a svájci frank fedezet a bankoknál (érintőlegesen ebben a cikkben is: real.mtak.hu/36541/1/lentnercs_2015_3_m_javitott__1_.pdf)

Itt a kérdés az, hogy valaki mennyire rablókapitalizmusban gondolkodik és, hogy etikusnak tekinthető-e az, hogy rábeszélik nyugdíjas Mari nénit a TESCO-ban a hitelkártyára. Én azt gondolom, hogy etikátlanul jártak el a bankok, mivel csak öntötték a piacra a terméket, anélkül, hogy az ismert birka fogyasztót felvilágosították volna.

Ez olyan, mintha puskát adnál el a fizetőképes gyerekeknek is úgy, hogy adsz nekik egy apróbetűs tájékoztatót arról, hogy halált okozhat. Ha valaki a devizahitelt felvevő embereknek azt mondja, hogy jövőre lehet, hogy 20%-al több lesz a törlesztő és így emelkedik évente, akkor valószínű, hogy jóval kevesebben veszik fel.

Szóval maga a konstrukció volt hibás. A bankok pedig nyereségmaximalizálásra törekedtek.

Lorrh 2020.09.21. 15:43:58

@MEDVE1978: ezzel maximálisan egyetértek. Mindenki érdekeltté volt téve a banki oldalon a rátukmálásban, hatalmas bónuszokról beszélünk. És az ügyfelek is ostobák voltak és a Bankfelügyelet/MNB se állította le az átverősdit. Nekik is lett volna lehetőségük rá.

chrisred 2020.09.21. 15:51:43

@MEDVE1978: Már eleve a megnevezés párosítása sem adta vissza a hitelkonstrukció lényegét, mert a magyar emberek számára a forint/deviza kettős a gagyi/megbízható összevetést jelenti. Ha mondjuk a forinthitel kötelező elnevezése az általános hitel, a devizahitelé meg a kockázati hitel lett volna, máris jobban képben lettek volna az emberek.

Lorrh 2020.09.21. 15:54:24

@MEDVE1978: "hogy jövőre lehet, hogy 20%-al több lesz a törlesztő és így emelkedik évente"
Na de ki a jövőbelátó? Ki mondott volna ilyesmit? Világtörténelemben nem volt ilyen forintromlás. Ki gondolta hogy bedől a leman brothers?
Könnyű a mából visszaokoskodni a múltba.

chrisred 2020.09.21. 15:56:03

@Lorrh: "Ki gondolta hogy bedől a leman brothers?"

Mondjuk azok, akik hülyére keresték magukat azzal, hogy a bebukására játszottak.

Szubrina 2020.09.21. 17:58:56

@Hungry horse: Azt az egyet igen, más írta. Megkövetlek.

Szubrina 2020.09.21. 18:01:33

@Lorrh: Ez a raktár mélye, nem tudom honnan jött, de bizony, h átlátom, jobban mint te a buzi-travi bárból. Mellesleg már többen is velem értenek egyet, nrm veled.

Drizari 2020.09.21. 18:06:04

Tanulságos olvasmány, az elejétől a végéig ... kommentekkel együtt.

Hit és hiszékenység. Csalók alapoznak rá. Termékbemutatók sikere a hiszékenységen múlik.

Kádár népe hitt a bankoknak, pénzügyi ismeretük semmi. Mert nem kellett ahhoz az egyhez, aminek névbetűi OTP volt. Elhitték, hogy devizahitellel lehet lakásuk, autójuk. Álmukban se gondolták, hogy kiegyenlítetlen tartozásuk fejében kilakoltathatják, elvehetik autóját. Nem gondolták, hiába laknak benne, hiába tankolják, nem az övék, hanem a banké.

Jól írta itt valaki: az angolt a bérlakásból teszik utcára, a magyart a sajátjának gondoltból.

Nálunk nincsenek bérlakások, csak albérletek. A bérlakás úgy működik, hogy egy társaság fölépíttet egy több emeletes több lakásos lakóházat, vagy akár több tucat emeletes lakóházat, aztán bérbe adja a lakásokat. A bérleti díj fejében gondoskodik az állagmegóvásról, és az esetleges felújításról. Példának itt egy kaliforniai, ahol apartmanok vehetők bérbe:

www.youtube.com/watch?v=YIYfsSSlkfU

Az apartmant kereső - amúgy nem magyar anyanyelvű - nagyon jól elmondja a videóban, hiogy mire számíthat az, akinek a havi jövedelme legalább a háromszorosa a bérleti díjnál. Enélkül a bérbeadó társaság szóba se áll veled.

Lorrh 2020.09.21. 18:06:38

@Szubrina: örülök, hogy szereztél új barátokat - lelkem szép tündérlánya - az ember mégiscsak szociális lény.

Ubul80 2020.09.21. 18:17:40

Nagyon jó! Másik hasonló, a szocializmusból itt maradt berögződés, hogy az állam védjen meg mindentől, én nem felelek semmiért! Ha átver valaki, vagy a végén kiderül hogy a hitelszerződés a banknak kedvez, azért az állam a hibás, mert nem hozott olyan törvényeket hogy megvédjen! 0 egyéni felelősség. Izgalmas projekt amikor ezek a szocik a libsikkel fognak össze, akik pedig a szabadságot, az egyéni felelősséget és a szabad piacot hirdetik :)

Drizari 2020.09.21. 18:20:23

Látom, valakinek lelki örömöt okoz Szubrinát támadni, talán el lehetne engedni. Nyugdíjas létére - ha ez igaz - lehetne már ennyi esze.

A támadót az írás témája felé terelve, ha valóban dolgozott bankban, és nem csak takarította, akkor pontosan tudja, hogy a bankok viselkedése teljesen eltérő a nyugati országokéhoz képest. Ez adódik részben a magyar bank és pénzforgalmi törvényekből, és részben a banki vezetők felismeréseiből.

A magyarországi bankok kihasználták a lakosság pénzügyi járatlanságát, és a hitükre alapozott a devizahiteleknél. Eljárásuk megegyezett a termékbemutatók nyugdíjasokat árverő módszereivel. Senki nem kényszerítette az öregeket, hogy vegyenek többszörösen felárazott termékeket. Hiszékenyek voltak, hittek.

Na, így jártak a devizahitelt fölvevők is. Hittek. Ma sokan nem hisznek a bankoknak, és jól teszik. Aki ma banki hitelbe veri magát, és amiatt elárverezik feje fölül a lakását, vagy elveszik tőle az autóját, az megérdemli. De az átvertek nem ezt érdemlik, ahogyan a termékekkel átvert nyugdíjasok sem.

Lorrh 2020.09.21. 18:43:59

@Drizari: Nagyon szépen köszönöm a felvilágosítást a banki ügyekben. Felhívnám tisztelt figyelmét hogy nevezett kolléganő jött ide "butageci" felkiáltással, kérem őt nevezze offenzívnak, még ha szeretne is eltekinteni az időbeli ok-okozati sorrendtől. Megköszönve lelkes támogatását, maradok őszinte híve,
Kovács Aladár
mészáros mester

Drizari 2020.09.21. 18:57:39

@Lorrh: Talán tekintsd meg az ajánlott videót. Nem kell tudnod angolul, a kis hölgy ugyan nem magyar, de tökéletesen beszél magyarul.

Amúgy érzékenyen érintett, hogy termékbemutatós szélhámosoknak tartom a devizahitelt nyújtó magyarországi működésű bankokat? :D

Lorrh 2020.09.21. 19:28:14

@Drizari: nagyon édes akcentusa van, már imádom!

Lorrh 2020.09.21. 20:12:02

@Drizari: "Amúgy érzékenyen érintett, hogy termékbemutatós szélhámosoknak tartom a devizahitelt nyújtó magyarországi működésű bankokat?"
Nem érintett. Én ott csak takarítottam esténként. Most egy hentesüzemben takarítok. Nekem tökmindegy.

2020.09.21. 22:36:32

@MEDVE1978: Jajj hagyjad már légyszi az eszmefuttatást. A hitelt gazdaságélénkítésre is lehet használni, de ahol nincs mit élénkíteni, ott szerepe kb. a kifosztás. Tök érdekes amúgy, hogy már vagy 50 éve ezt olvasom a neten. Csak nem te vagy aki 50 éve tolja ezt a szöveget, vagy egy csetbot vagy ilyen fáradhatatlanul?

fofilozofus · http://megmondomhogymihulyeseg.blog.hu/ 2020.09.21. 23:17:02

Hú de örülök! Ilyen parázs vitára nem számítottam. :-)

Majd válaszolok sok mindenkinek sok mindent, de most jó éjszakát!

midnight coder 2020.09.22. 07:29:11

@Lorrh: "De ilyen mértékű forint romlásra SENKI nem számított. A bankok sem, a brókerek sem, ez világgazdasági megjósolhatatlan folyamatok eredője."

Nem. Akkortájt pontosan lehetett tudni, hogy a Pannon Puma már rég megdöglött. Már a válság előtt is döglött volt.

midnight coder 2020.09.22. 07:30:52

@Ubul80: Ugyan már! A szoclibek valójában kékre festett kommunisták. Ha megnézed, minden mozdulatuk antiliberális, az egyéni felelősségvállalást és egyéni szabadságot egyként tagadják.

Hungry horse 2020.09.22. 19:44:28

@Lorrh: te pedig azt futtasd már végig a fejedben, ha elhiszed a saját hazugságaidat, hogy nem volt CHF fedezet a hitelek mögött, mert nem szerepel a mérlegekben a CHF forrás.
Forint és spekulációs konstrukciókból létrehozott fedezet volt, amit az MNB és a horvát alkotmánybírák is világosan leírtak.

A kamatszintek különbsége nem cáfolja a fentieket, hiszen a spekulatív piacokon a kamatokra is lehet swap és egyéb spekulációs ügyleteket kötni, nem csak árfolyamokra.
Tehát önmagában a kamatkülönbség - amivel ebbe a csapdába terelték a népet - nem cáfol semmit, különösen nem úgy, hogy végül mind a kamatokban, mind az árfolyamokban átverték az ügyfeleiket - ami arra is utalhat, hogy a deviza fedezetű hitelkonstrukciókat eleve ilyen lehúzásokra tervezték és hozták létre.

Mellesleg - mint azt leírtam - nem én láttam át a szitán, amint azt kínodban hazudod, hanem a konstrukciókat elemzők, az MNB és a horvát bírósági szakértők és bírák első foktól az alkotmánybíróságokig.
Elhiszed azt amit ők írnak és szánalmas maszatolásnak gondolom, amit itt (is) előadsz ennek kapcsán.

Ne maszatolj itt semmiféle gyülölettel. A szart, hányást nem "gyűlöli" senki. Undorodik tőle, utálja, kellemetlennek tartja és elkerüli ha másé, eltakarítja ha a magáé. A negatív vélemény nem gyűlölet.

Az pedig, hogy mindig lesz aki kiszolgálja az uzsorást és mindig lesz áldozata az uzsorásnak, egy régi közhely, akárcsak az uzsora kimenetele. Történészek, művészek ezrei dolgozták fel.

Isten áldjon!

Lorrh 2020.09.22. 20:15:57

@Hungry horse: "ha elhiszed a saját hazugságaidat, hogy nem volt CHF fedezet a hitelek mögött"
Nem kell meggyőzzelek téged, hiszen én dolgoztam ott és a kollégáim naponta elemezték honnan vegyék a CHF-et a hitelkihelyezésekhez. Ez tény volt. De persze te azt hiszel amit akarsz, leszarom.
süti beállítások módosítása