Miért nyer a Fidesz 2022-ben 2. rész, a számok tükrében
2021. március 29. írta: fofilozofus

Miért nyer a Fidesz 2022-ben 2. rész, a számok tükrében

Már régóta ki akartam ezt számolni, és most végre eljutottam oda. Íme. 

Azt már többször kifejtettem, hogy nem emberek választanak Magyarországon, hanem családok. És ezért van, hogy az egyes választásokon az egyes oldalak mindig ugyanannyi szavazatot kapnak. Csak az téveszt meg sokakat, hogy a pártok viszont mozognak ide-oda, ezért az az érzése támad az embernek, hogy a választók egyszer ide, másszor meg amoda szavaznak. Vannak ilyenek, de nagyon kevesen. Annyi lehet, hogy nem mennek el, ha a kedvenceikben csalódtak, de átszavazni csak nagyon ritkán szoktak (pl. 2010 ilyen lehetett).

 

Ha viszont ilyen stabil a választói magatartás, akkor a legutolsó választás eredményei alapján ki lehet számolni, hogy mi lesz a következő eredménye. :-)

Vegyünk egy egyszerűsített modellt:

-pontosan ugyanazok mennek el választani 2022-ben, mint 2018-ban,

-aki nem a Fideszre adta a szavazatát, azok mind a Fidesz ellen fognak szavazni (Azaz automatikusan összefognak majd).

 

Ezek alapján meg kell keresnünk a 106 választókörzet közül azokat, amelyekben a Fidesz abszolút többséget szerzett, hiszen ott az összefogás mit sem ér. Íme, itt vannak:

Bács-Kiskun megye 1,2,3,4,5,6
Baranya megye 3
Békés megye 2,3
BAZ megye 7
Csongrád-Csanád megye 4
Fejér megye 2,3,5
Győr-Moson-Sopron megye 2,3,4,5
Hajdú-Bihar megye 3,4,5
Heves 3
Jász-Nagykun-Szolnok megye 2,3
Komárom-Esztergom megye 3
Nógrád megye 2
Pest megye 4,9,10,11,12
Somogy megye 2,3,4
Szabolcs-Szatmár-Bereg megye 3,4,5,6
Tolna megye 1,2,3
Vas megye 2,3
Veszprém megye 2,4
Zala megye 1,2

Összesen: 47 db

 

Mielőtt továbbmennénk, vegyünk észre pár érdekességet! Először is itt a két csodamegye: Tolna és Bács-Kiskun. Itt minden körzetet a Fidesz nyert ABSZOLÚT többséggel. Köszönjük szépen, és tartsuk fejben! Ennek az ellentéte pontosan egy "megye": Budapest, ahol sehol sem nyertünk 50% feletti eredménnyel. Ezt is fejben tartjuk. (Így már Tarlós eredménye sem meglepő.) És még egy érdekesség: a megyék 1-es számú választókerületei általában a megyeszékhelyek központi magja szokott lenni. Ha megnézzük, a két fideszes megyén kívül ezekben sehol sem nyert a Fidesz abszolút többséggel. Pl. Győrben is csak ez hibádzik a tökéletességhez.

 

Folytassuk! Összesen 106 egyéni választókerület van, amelynek a fele 53, míg a Fidesz csak 47-ben mehet "biztosra" (Amennyiben a feltételezéseink helyesek.) Ezekben viszont nagy meglepetés lenne, ha az ellenzék nyerne, max. egy-kettő ilyen lehet, de az is csak elméletileg. Azaz még három olyan helyen is kell nyernie a Fidesznek, ahol 18-ban csak egyszerű többséggel nyert. És akkor meglesz a tökéletes döntetlen eredmény :-). (Listán a külföldi magyarok szavazatai alapján egy picit előnyben van a Fidesz, és a német nemzetiségi képviselő is Fidesz-párti, de nem  erre kéne alapozni. Egy komolyabb influenzajárvány bedöntheti a kormánytöbbséget.)

Nagy valószínűséggel több ilyen körzet is lesz, de nagyon keményen meg kell majd dolgozni a sikerért. Ez az elméleti modell azzal számol, hogy tökéletesen összeadódik az ellenzék összes szavazata, ami biztosan nem igaz, mert vannak minipártok vagy a nem is annyira mini Kutyapárt és Mi hazánk, amelyek nem fognak összefogni és akkor nem számoltunk azzal, hogy vannak a listán 49%-os körzetek és az ellenzék szavazatainak automatikus összeadása is inkább csak elméleti lehetőség. Nem mindegyik volt jobbikos fog átszavazni Gyurcsányékra.

Gyorsan találtam is 3 olyan körzetet, ahol ugyan nem volt abszolút többségünk, de az ellenzéki koalíció szavazatait összesítve is többet kaptunk, mint ők:

Baranya 4, 48,93%
BAZ 5. 49,03%
BAZ 6, 49,3% (ahol ráadásul Koncz Zsófia nemrég apja után újból nyert).

És még csak a B betűs megyéket néztem meg, Debrecen, Győr stb. nincs is benne, ahol nem volt abszolút többségünk, de mindig nyerni szoktunk.

A választás tkp. arra egyszerűsödött le, hogy el tudja-e vinni a Fidesz a saját választóit? Ha igen, akkor nem kétséges a választás kimenetele. Nem arról van szó, hogy át kell lépni egy lélektani határt, és aki még sosem szavazott a jobboldalra, annak most meg kell ezt a nehéz lépést tennie, hanem az, aki utoljára, 2018-ban odaszavazott, az menjen el megint. Ez nem tűnik lehetetlen feladatnak, sőt az ellenzék célkitűzése tűnik lehetetlennek. Persze nem tudjuk elképzelni azt a mocsokhadjáratot, amit be fognak vetni: a helyhatósági választáson láthattuk. Mindenféle személyes lejáratókampány lesz, hamisított videók (pl. Orbán beszél a saját hangján arról, hogy milyen megszorítások következnek, és indul a buzibárba), önmerényletek stb. De nem akarok ötletet adni, van ezeknek a mocskoknak elég.

 

Ezek alapján, ha tippelni kellene, akkor azt mondanám, hogy a Fideszre nyeri a 2022-es országgyűlési választásokat. Azonban kétharmada nem lesz, az biztos.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://megmondomhogymihulyeseg.blog.hu/api/trackback/id/tr2416484056

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Reding Roli 2021.03.29. 18:34:04

Mièrt nyer a Fidesz 2002- ben " - már a cím sincs hibátlanul leírva...

A többi gondolat sem egyèb , mint "wishful thinking "

A kiindulópont is hibás alapvetès : pontosan ugyanazok mennek el választani 2022-ben, mint 2018-ban"

Ez nyilvánvalóan nem igaz, hiszen 4 èv alatt a szavazókèpes korosztalyba lèptek fiatalok ès közben "mentek" is , nem kevesen ...

Azóta megváltoztak a politikai keretfeltètelek , számos társadalmi csoportot hozott nehèz helyzetbe a kormány:
- a tudomány autonómiáját megvonta- a finanszírozás akadozik , vagy nincs..
- folyik a kulturális gleichschaltung mindnen tèren - egyetemek kerülnek közvetlenül a partvezetès irányítasa alá
- Az egèszsègugyi dolgozók jogfosztó törvènyt kaptak az áldozatos munkájukért cserébe - 4000-5000 pályaelhagyó lett .. a szakdolgozókkal kiszúrtak, buktak a kollektív a szerződèst , majdnem csökkent a bèrük , az új pótlèkrendszer miatt
- A világ egyik legrosszabb járvány kezelése a magyar, ha az áldozatokat nèzzük egèszen brutális , az elkèsett intezkedèsek a populizmus ( kozultació a nyitásról) ès az egèszsègügyi rendszer megrogyasztása miatt ...
- A közigazgatás diszfunkcionalis, kaotikus
- A jogrend felborult: beveztettèk a precedensjogi rendszert , sunyiban...Mindent a Kúria " jogegysège" dönt el ...

Tovább nem folytatom , nem vèletlenül ellenzèki az 5 legnagyobb magyar városból 4 vezetèse , Debrecent kivéve ...
A polgárok nemet mondtak erre a politikára , és ebben benne sincs mèg a 2020- as ámokfutás ...
Debrecenben - egyèbkènt - az egyes választói körzetben kb 4% többsège volt az ellenzèknek 2018 - ban , pedig a Fidesz alelnöke , ikonikus figurája indult mint kèpviselő...
Az egyes körzetben èl a város legtanultabb legjobb módú lakossága , ( Nagyerdő, Liget- Lakópark, Nyulas )
A kettes körzetben kb egyensúly volt a Fidesz ès az ellenzèk szavazói között ...
Ezekben a körzetben bármi lehet 2022- ben, de az egyes körzetet jó esèllyel az ellenzèk viszi...

ulpius66 2021.03.29. 18:40:06

Hibás a cím!

Kérem javítani!

a nagy hohohorgász 2021.03.29. 19:30:55

@Reding Roli: tudod abból látszik hogy a fidesz kormány jól dolgozik hogy egyre több embernek van energiája a buzulassal foglalkozni. Lásd nyugat európa. De az értelmes ember felfogja hogy az lmbtq hobbi kurva nagy árat követel. Az értelmes ember tudja hogy a fidesz nem a legjobb de azt is tudja hogy ennél csak rosszabb van Magyarországon.... majd eldol hányan felejtették el az elmúlt 8 évet amikor a partfunkcik ugyanúgy gazdagodtak mint most csak a többiek nem. Nem úgy mint most!!! A Facebook fiatalokat meg hagyjuk. Lehet hogy ők döntenek, de 2 giga ingyen netert mindegyik fantomszopo lesz a nepligetben....

Reding Roli 2021.03.29. 20:33:21

@a nagy hohohorgász: Ha valaki gazdagabb lett , az átlagember szintjèn , az leginkább azèrt van , mert dolgozott , és megkereste magának , nem a kormány gazdaságpolitikai ügyessège miatt...Itt jegyzem meg : az összes keleti tagországban kiemelkedő a fejlődès az elmúlt 10 èvben , ahol bèrekben mi inkább lemaradtunk ...2021- re a román átlag - ès minimálbèr majdnem elèrte a magyar szintet, főkèpp azért , mert èvek óta az EU egyik leggyengèbb pènze a forint , ès az infláció is jelentős.
A korrupciós botrányok is szinte mindennaposak , mint ez , ahol nem nokiás dobozokban lopják a pènzt , hanem ipari mèretekben offshore cègeken keresztül: hvg.hu/gazdasag/20210329_lelegeztetogep_vakcinaszerzodes_offshore
A kormányfő családja is milliárdos állami tenderek kedvezènyezettje , èvek óta, hol van itt az összefèrhetetlensèg ?
3 X szavaztam a Fideszre 2010- ig, elèg volt ...A politikai skálán közèpen vagyok, nèha mèg kicsit jobbra is társadalmi ügyekben , mègsem szavazok rájuk ....Nem támogatja a kormányt Pálinkás József ,korábbi tudományos akadèmia elnök ès mèg számos mèrsèkelt konzervatív sem...Az irányadó èrtelmisèg jelentős rèsze kihátrált a rezsim mögül...
Az, hogy mi lesz 2022- ben mèg kèrdèses, de szükséges lenne hogy valami politikailag megmozduljon az országban , változás legyen ,a helyi hierarchiákat is meg kellene bontani , stb ...

fofilozofus · http://megmondomhogymihulyeseg.blog.hu/ 2021.03.29. 20:42:30

@ulpius66: Basszus, több helyen is kijavítottam, de pont a címben ott maradt. :-) Persze már többször leírtam, hogy ez lesz a 2002-es választás második fordulója, úgyhogy sokat nem tévedtem. :-)

fofilozofus · http://megmondomhogymihulyeseg.blog.hu/ 2021.03.29. 20:48:31

@Reding Roli: ".Itt jegyzem meg : az összes keleti tagországban kiemelkedő a fejlődès az elmúlt 10 èvben , ahol bèrekben mi inkább lemaradtunk "

:-)))))) Hehehe, akkor nézd meg, hogy mikor maradtunk le pl. a tótoktól 2007-8 körül, mikor náluk 10% körül volt a növekedés, nálunk meg 0.

Rossz adatokból rossz következtetésre lehet jutni. Ennyi.

fofilozofus · http://megmondomhogymihulyeseg.blog.hu/ 2021.03.29. 20:56:17

@Reding Roli: "pontosan ugyanazok mennek el választani 2022-ben, mint 2018-ban Ez nyilvánvalóan nem igaz, hiszen 4 èv alatt a szavazókèpes korosztalyba lèptek fiatalok ès közben "mentek" is , nem kevesen"

Hát igen,ha valaki nem olvassa sűrűn a blogomat, az képzel ilyeneket. :-))))

Mikor meghalt nagyanyám, utána én mentem el szavazni, és igen, én is ugyanabban az irányban. Ha megnézed a hosszú távú adatokat, akkor az oldalakra leadott szavazatok nem változtak érdemben, csak nagyon lassan. A Fidesz a rendszerváltás utáni 28. évben tudott érdemben plusz szavazókat mozgósítani. (2010-től tekintsünk el, mert az Gyurcsány miatt óriási kivétel volt.)

Le is írtam: nem emberek szavaznak, hanem családok.

"Debrecenben - egyèbkènt - az egyes választói körzetben kb 4% többsège volt az ellenzèknek 2018 - ban , pedig a Fidesz alelnöke , ikonikus figurája indult mint kèpviselő...
A kettes körzetben kb egyensúly volt a Fidesz ès az ellenzèk szavazói között ...
Ezekben a körzetben bármi lehet 2022- ben, de az egyes körzetet jó esèllyel az ellenzèk viszi... "

Én is ezt néztem, hogy Kósa simán bukhat a Hajdú-Bihar 1-esben, de a 2-esben nincs igazad, ott az ellenzék egyesítve sem érte el a Fidesz eredményét. De ugye a gondolatmenetem alapján 3 körzetet kell találni az egyenlő eredményhez, de ez már a B betűs megyéknél összejött.

ulpius66 2021.03.29. 21:07:00

Egy szónak is száz a vége!
(...vagy valami ilyesmi....)

A Fidesznek előrehozott választásokat kell tartani 2021. őszén, amikor az ellenzék még az előválasztósdi játékával van elfoglalva!
(azaz még jelöltjei sincsenek....)

A Fidesz-KDNP támogatottsága meg várhatóan csúcson lesz!

Ha a Fidesz ezt meglépné, 50-60 nappal a választások előtt jelentené be az időpontot, hatalmas káosz lenne a ballibsik között....... jelölt-keresés + minielnök jelölt, jelöltek bemutatása, felépítése, kampány költségeinek előteremtése, egyebek (pl. plakáthely lefoglalása, kampánycsapat felállítása,) aláírás-gyűjtés........ hát biztos lenne kapkodás!

Reding Roli 2021.03.29. 21:14:19

@fofilozofus: ...ès mi az oka , hogy elmúlt 10 èvben nem hoztunk be a bèrlemaradásunkat, inkább maradtunk a közèpszerben?
Egyèbkènt , Magyarországon soha nem volt akkora potenciális növekedèsi lehetőség mint a többi tagország, különösen a balti államok , Románia , Lengyelország esetèben Az első Orbán - kormány idejèn sem volt 5 % nál nagyon több GDP- növekedès , nagyjából ennyi volt a Gyurcsány alatt is a csúcs , ès most a 2. Orbán - kormány alatt ( közben a forint jelentős leèrtèkelődèsen ment keresztül )
Azt figyelembe kell venni, hogy ez egy jelentős adósságot cipelő ország volt mindig, ami visszafogta a fejlődèsi lehetősègeket..
2002- ben a 40%- is átlagos közszféra bèremlès elindította az országot a további eladósodás útján , ès meghatározta a ballib kormányok lehetősègeit is ...A nemzetközi kamatszint akkor 4-5 % körül volt, és a magyar állam már a 2009-es válság előtt fuldoklott a hitelekben , a világválság csak rátett mindenre egy lapáttal ..
Kb ennyi a törtènete gazdaságilag az előző kormánynak . Az Orbán - kormány már szerencsésebb volt, mert egy hosszabb európai prosperitási időszakot fogott ki, miközben nemzetközi kamatszint törtènelmileg alacsony több mint 10 ève, ès a korábbiaknál is nagyobb támogatások jöttek...

Reding Roli 2021.03.29. 21:22:08

@fofilozofus: Le is írtam: nem emberek szavaznak, hanem családok."
Nálatok lehet hogy így van, nálunk nem ...

de a 2-esben nincs igazad, ott az ellenzék egyesítve sem érte el a Fidesz eredményét" èn azt írtam , hogy kb egyensúlyban volt , és ez igaz is , mert mindössze 2 % különbsèg volt Pósan javára , tehát ott is bármi törènhet ...

A 3- as körzet, miután a debreceni környèki kistelepülèsek is oda vannak csatolva ( okos ..) biztosan a Fideszè...

Sipi81 · http://www.egalizer.hu 2021.03.29. 21:30:10

"Ezek alapján, ha tippelni kellene, akkor azt mondanám, hogy a Fideszre nyeri a 2022-es országgyűlési választásokat. Azonban kétharmada nem lesz, az biztos."
Nyerje meg de kétharmada ne legyen. Én a magam részéről erre "szavaznék". Sajnos a többi párt között egy normális sincs, de azért a fidesznek is kéne már egy kisebb pofon (ha Budapest nem volt elég). De azért ne akkora, hogy abból az ország is szarul jöjjön ki.

Ubul80 2021.03.29. 22:52:34

Ma az internet, közösségi média stb. csökkentik a család befolyását. Nem tudjuk ugyanúgy alakultak volna pl. a nagyszülő ezek hatására, mert akkor nem voltak még ezek. Pl. rémisztő statisztikákat olvasni hogy nyugati fiatalok körében bizonyos helyeken 20-30% körül van az lmbtq buzulás aránya. Kétlem hogy ezeknek a nagy- vagy dédapja is ilyen lett volna. Családon kívülről érkező dolgok irányítják őket. Szerintem ugyanez igaz valamilyen mértékben a szavazásra is. Horthy rendszerben ha nem figyeltek oda a gyerekre a szülők, megnevelte a tanító. A Kádár rendszerben hasonló helyzetben egy kommunista lett belőle, a pártállam hatására, iskola, úttörő stb. Ma pedig a legvalószínűbb hogy egy libsi lesz. Aztán vagy megjön az esze vagy nem...

Lorrh 2021.03.30. 08:41:05

@a nagy hohohorgász: ez az lmbtq egy kurvanagy terelés. És mindenki beszopja és ezen pörög. Milliomodrangú probléma.
De ezzel leplezik a maffia működésüket és a végtelen hatalmi arroganciájukat. Nézd meg a bigelászlós interjút.

www.youtube.com/watch?v=9ktCKkFKFgE

midnight coder 2021.03.30. 08:42:37

@Reding Roli: "Azt figyelembe kell venni, hogy ez egy jelentős adósságot cipelő ország volt mindig, ami visszafogta a fejlődèsi lehetősègeket.."

És azt, hogy Fletóék két ciklus alatt ezt az adósságot mind nominálisan, mind GDP arányosan drasztikusan megdobták. Egy 55% körüli államadósságot sokkal-sokkal könnyebb kezelni mint egy 80% körülit.

Lorrh 2021.03.30. 08:58:22

"Mindenféle személyes lejáratókampány lesz, hamisított videók "
óó hogy nem sül le a bőr az arcodról amikor kijátszod az áldozatkártyát!!! Ezt a mocskos karaktergyilkosságot pont a fidesz finkelstein hozta be a magyar politikába!! hogy a fidelitaszosok mentek plakátokat tépkedni rendőri biztositással... satöbbi.
Te egy alternativ valóságban élsz ahol bántják szegény pici fideszedet... ???
behányok ettől.

midnight coder 2021.03.30. 09:32:58

A baj az, hogy a következõ választáson még mindig az lesz a kérdés, hogy Piszkos Fred helyett legyen-e Fülig Jimmy a kapitány, aki ugyan legutóbb zátonyra futott a hajóval, de legalább nem szerepelnének szivarok az üzemanyag elszámolásban.

fofilozofus · http://megmondomhogymihulyeseg.blog.hu/ 2021.03.30. 11:16:54

@Lorrh: "Ezt a mocskos karaktergyilkosságot pont a fidesz finkelstein hozta be a magyar politikába"

:-)))))))))) Szelektív memória?

Finkelstein olyan 2008 óta vesz részt a Fidesz kommunikációjában, Gyurcsány pedig már a 2002-es választáson bedobta a köteles beszédet. Ráadásul könyvet is írt róla, és abban dicsekedett, hogy milyen jól kitalálta. Nem, ezt is a szocik, a baloldal kezdte el. 2002-ben úriemberként ment harca Viktor -- és be is szopta (meg az ország is). Akkor veszett el az ártatlanság. Azóta semmi joga ezt a baloldalnak felhánytorgatni. Emlékszem, Kovács László mondta a választások előtt, hogy egy nyugdíjassal beszélt, aki ült a villamoson, és meg akarták verni, mert szoci érzelmű. :-)))))))))) Saját fülemmel hallottam a TV-ben. Nem uszítás, á, dehogy.
Arról meg nem is beszélek, hogy mikor nem írta alá a Fidesz a Chartát, akkor onnantól ment a sározás, a "székházbotrány", amiben nem is értem, mi volt a botrány.
Szájer esete meg külön érdekes. Most visszavonta a rendőrség a gyanúsítást, hogy kábítószer lett volna nála. Azaz mi történt? A kijárási tilalom ellenére részt vett egy bulin. Hányan szegik meg naponta itthon? Mondjuk a haveroktól 9-kor mennek haza? És akkor a büntetés az, hogy elveszted a munkádat???? Ennyit a lejáratásról.

Úgyhogy válaszul: "óó hogy nem sül le a bőr az arcodról".

Lorrh 2021.03.30. 11:23:07

@fofilozofus: semmi közöm a szocik mocskához, ők is elég genyóságot csináltak.
De ez a feudális döbrögi maffiaság neked jobban tetszik? Hogy állandóan a relativizálás ömlik minden fideszes szájából, hogy bezzeg a másik oldal... Ez szánalmas védekezés egy tíz éve hatalmon levő aljasság mellett.

Szájert meg véded, jól olvasom? Hipokrita - kettősmérce - ízlelgesd ezeket a fogalmakat.

fofilozofus · http://megmondomhogymihulyeseg.blog.hu/ 2021.03.30. 11:25:21

@Reding Roli: " Az első Orbán - kormány idejèn sem volt 5 % nál nagyon több GDP- növekedès , nagyjából ennyi volt a Gyurcsány alatt is a csúcs , ès most a 2. Orbán - kormány alatt "

eZ EGY IGAZ ÁLLÍTÁS, AMINEK EGYÉBKÉNT SEMMILYEN JELENTŐSÉGE SINCS, sőt hazugságot sugall.

Ha meg akarom állapítani, hogy az előző két évben mennyit kerestem, akkor nem abból szűröm le, hogy mennyi volt a maximum, amit egy hónapban kerestem, hanem összeadom a két év minden hónapját.

A 2007-8 körüli 0 százalékokról nem kéne megfeledkezni.

"Az Orbán - kormány már szerencsésebb volt, mert egy hosszabb európai prosperitási időszakot fogott ki"

:-))))))))))

Jó magyarázataid vannak. Ha nem lennének adatok, akkor még hihetőek is lennének. :-)))

Úgy állítod be, mintha a szoci kormányok alatt nem lett volna prosperitási időszak. Akkor a tótok 2007-8 körül (vagy 6-7??) miért növekedtek évi 10%-kal, mi meg nullával?
Te olyan tudományosan próbálod megmagyarázni a hülyeséget. Olyan közgazdasági érvelésed van, hogy aki nem ért hozzá, annak hihetőnek tűnik. Csak szarból nem lehet várat építeni! Szar adatokból csak hülyeségre lehet jutni.

Lorrh 2021.03.30. 12:01:48

Erős kontent:
Nyílt levélben fordult Áder János köztársasági elnökhöz Kardos József, a Fidesz 37 alapítójának egyike a párt 33. születésnapján... "miért tűröd szótlanul, hogy katasztrófába sodorja az országot egy láthatóan már a saját hazugságaiba is belezavarodó, ön- és közveszélyes elme. Igen, Orbánról beszélek, arról az emberről, akit többek között mi segítettünk a hatalomba annak idején"
"Soha annyit még nem loptak el az adőfizetők pénzéből, mint amennyit az ő uralkodása alatt. Közröhej tárgya a gázszerelőből lett milliárdos és NER-es társai meggazdagodása. és röhögnék is, ha nem lenne szomorú, hogy ezt mind mitőlünk vették el"
"Orbán Viktor megbukott erkölcsileg és intellektuálisan egyaránt, és a hatalomhoz való görcsös ragaszkodásával mindannyiunknak árt"
"Olyan józan fejekre lenne szükségünk, akik megállítják ezt az ostoba despotát, még mielőtt a szakadékba zuhanunk. Olyan józan fejekre lenne szükségünk, akik megállítják ezt az ostoba despotát, még mielőtt a szakadékba zuhanunk"

ugye erre a levélre megint lehet jót gyurcsányozni, sorosozni, migránsozni :-)))

midnight coder 2021.03.30. 12:53:12

@Lorrh: "Hogy állandóan a relativizálás ömlik minden fideszes szájából, hogy bezzeg a másik oldal..."

Nézd, az egyik oldalon nyilván Orbán van, míg a másikon a DK a meghatározó erõ, ergo ha itt a másik oldal nyer, akkor elõbb vagy utóbb Fletó fején lesz a korona. Vagy Fletóné fején, ami gyakorlatilag ugyanaz.

Az egy dolog, hogy Piszkos Fredet jó lenne felváltani, nade Fülig Jimmyre?

Lorrh 2021.03.30. 13:34:22

@midnight coder: jaja ebben van sajnos igazság.

Reding Roli 2021.03.30. 16:50:46

@fofilozofus: próbálod megmagyarázni a hülyeséget. Olyan közgazdasági érvelésed van, hogy aki nem ért hozzá, annak hihetőnek tűnik. Csak szarból nem lehet várat építeni! Szar adatokból csak hülyeségre lehet jutni."

Az èn közgazdasági èrvelèsem kristálytiszta , ezért nem tudod cáfolni !

Èn azt állítottam, hogy magyar potenciális gazdasági növekedès mèrtèke valahol èves szinten 5 % vagy egy kicsit felette lehet .
Ezt kb elèrte, megközelítette az első ès második Orbán kormány ès balliberálisok is , de meghaladni ne tudta igazán egyik sem!

Akkor a tótok 2007-8 körül (vagy 6-7??) miért növekedtek évi 10%-kal, mi meg nullával?"

Mert a világválság Magyarországon hamarabb elindult: a nemzetközi kamatszintek megemelkedtek , ès az adósságcsapdába került az ország , eleve nagyobb volt az államadósság , mint a legtöbb szoci országban..
Az , hogy Szlovakia miért növekedett 10% - al mi meg nem , szinten a potenciális növekedèsi lehetősègből ès a különböző gazdasági ciklusból adódik.

Előtte, 2002 előtt miért nem növekedett az ország 10%- al ??? , az első Orbán- kormány alatt, mert Szlovákia a 2000- èvekben is volt amikor 10%- al növekedett ....
Vagy most miért nem tudunk 10%- al növekedni ?? Az elmúlt èvekben már minden közgazdasági feltètel adott volt !
Úgy értük el az elmúlt időszak kedvezőbb növekedèsi számait , hogy szinte soha nem látott mèrtèkű EU- források èrkeztek, ès 2018 márciusa óta kb 310 forintról 365 - re változott az euro ára...A multik többsége euro- elszámolasú, a statisztika pedig forintban méri a GDP-t...

white999 2021.03.30. 19:50:22

Lehet a Fidesz nyer de ennek a levezetéshez nem sok köze lesz.
4 év alatt 500.000 ember hal meg durván és kb ennyi új szavazó jön be helyette. Most majd több a covid hatására. 18 éves korig minimális a halálozás. A Fidesz az idős és alulképzettek pártja. Ez sem különös, a nagy néppártokra ez jellemző az Mszp is ilyen volt. A hívó szó is általában ugyanaz. A családi szavazás egy semmivel alá nem támasztott teória. Kb úgy kell kezelni, mint azon vállalkozókat akik valami szenzációs dolgot találnak ki de csak őket érdekli senki mást. Utána meg csodálkoznak, hogy tönkre megy vagy el se indul a cég. Szóval politológusnak ne menjél, mert teljes zagyvaság az egész bejegyzés.

white999 2021.03.30. 19:54:44

@Lorrh: ugye erre a levélre megint lehet jót gyurcsányozni, sorosozni, migránsozni :-)))
Igen eljutottunk oda, hogy már a Fidesz alapítók is gyurcsányisták és egyébként nem csak szándékosan fertőznek covid segítségével de gyereket is szoktak enni.

white999 2021.03.30. 19:58:23

@midnight coder: Fülig Jimmy szimpatikusabb és remekül tud helyettesíteni főhercegeket a trónon.

white999 2021.03.30. 20:01:34

@midnight coder: "Egy 55% körüli államadósságot sokkal-sokkal könnyebb kezelni mint egy 80% körülit."

Most 80% körülire sikerült megdobni, úgy hogy a járványt se sikerült kordában tartani. Ez egy igaz bravúr nem csak az egészségügyet de a gazdaságot is sikerült szétcseszni.

fofilozofus · http://megmondomhogymihulyeseg.blog.hu/ 2021.03.31. 11:53:30

@white999:

Mindenféle alátámasztás nélküli és logikai hibáktól hemzsegő állítások.

"Most 80% körülire sikerült megdobni, úgy hogy a járványt se sikerült kordában tartani."
???? Ezek alapján szerinted sok pénzzel meg lehetett volna állítani a járványt????? Mert azt sugallod, hogy a sok pénz elköltése ellenére nem sikerült a járványt megfékezni. Tehát a sok pénzzel meg kellett volna fékezni a járványt. Ez mekkora baromság. A sok pénz elköltésével nem lehet megakadályozni, kordában tartani. Ha így lenne, akkor az USA vagy más gazdag országok megtették volna. Ez egy teljesen értelmetlen mondat.

"Ez egy igaz bravúr nem csak az egészségügyet de a gazdaságot is sikerült szétcseszni. "

Ez egyből két állítás, az egyik hamis, a másik meg csak nem alátámasztott.

Sikerült az egészségügyet szétcseszni?????? Ezt meg honnan szeded? Rosszabb, mint előtte?? Ez biztosan nem igaz.
Sikerült a gazdaságot szétcseszni. Ebben lehetne igazság, mert a magas államadósság mellett is negatív volt a GDP-növekedés. De ez csak úgy lehetne belátni, ha tudnánk, hogy ha nem költünk el ennyi pénzt, akkor mennyi lett volna a GDP csökkenése. Ráadásul még azt is bele kell kalkulálni, hogy a most elköltött összegek majd a nyitás után segítik-e az újraindítást azzal, hogy a fogyasztás nem esett akkorát, mint a termelés. Szóval ez igaz is lehetne, de semmivel sincs alátámasztva. Ráadásul más országok is ezt csinálták, csak még jobban eladósították magukat.

fofilozofus · http://megmondomhogymihulyeseg.blog.hu/ 2021.03.31. 11:56:15

@white999: " A családi szavazás egy semmivel alá nem támasztott teória."

Akkor nézd meg, hogy 90 óta a választáson mennyit ér el összesítve a jobboldal és a baloldal. A jobb 2018-ig (kivétel 2010) fix 2,2 millió. Mindegy hogy MDF, kisgazdapárt stb. volt. És ráadásul a környezetemben is ez a minta. (Kis kivétellel.)

2022 után visszatérhetünk rá. Vissza is fogok.

fofilozofus · http://megmondomhogymihulyeseg.blog.hu/ 2021.03.31. 11:58:14

@Lorrh: "Nyílt levélben fordult Áder János köztársasági elnökhöz Kardos József, a Fidesz 37 alapítójának egyike a párt 33. születésnapján"

Azért mert 33 éve egyetértettek, miért kéne ma is? Ilyen alapon idézhetnéd Fodor Gábort is, hogy csalódott.

fofilozofus · http://megmondomhogymihulyeseg.blog.hu/ 2021.03.31. 12:02:36

@Lorrh:

Ezt írad először:
"Ezt a mocskos karaktergyilkosságot pont a fidesz finkelstein hozta be a magyar politikába"

Mire válaszoltam, hogy nem igaz, már Gyurcsányék is alkalmazták 2002-ben. Mire ezt írtad:

"De ez a feudális döbrögi maffiaság neked jobban tetszik? Hogy állandóan a relativizálás ömlik minden fideszes szájából, hogy bezzeg a másik oldal."

A való életben is elviselhetetlenek azok a vitapartnerek, akik beszélnek egy témáról, és ha kiderül, hogy nem mondtak igazat, akkor másról kezdenek el beszélni.
Ezt a vitát akkor folytathatjuk, hogy ha elismered, hogy nem voltak jó az információid. Mondjad azt, hogy igazad volt, ebben tévedtem, de... és akkor válthatsz témát. De így baszki. Ez milyen vita?
Válaszolok valamit és témát váltasz?

white999 2021.03.31. 12:15:12

@fofilozofus: A járványkezelés sikere nem pénz kérdés. Az, hogy én mit mondtam egy értelmes szövegértés terén problémákkal nem küzdő embernek elég egyértelmű. Államadósság 81% ra ment fel.Ehhez képest ma 302-en haltak meg eddig pedig közel 21.000-en. Tehát a rengeteg elköltött pénz ellenére nem sikerült a problémát kezelni.
Az egészségügy szétcseszését csak te nem látod és a hívek. A tények a fenti halálozási számnál azt mutatják, hogy nagyon nincs rendben. Kivétel természetesen 300 milliárdért feleslegesen vásárolt lélegeztető gépek de mint látszik abból 19.000 darab feleslegesen lett vásárolva. Ne pánikolj! Szerintem is nyerni fog a Fidesz mivel van kellő számú szellemi fogyatékos.
Az hogy van egy stabil jobboldali tömb még nem azt jelenti, hogy a családban akkor mindenki jobb oldali a másikban meg mindenki bal. Ez olyan kreténség ami egészen elképesztő gondolat és ezzel nem is lehet és nem is kell vitatkozni. Amúgy ezen logika alapján miért volt a Fidesznek 3 millió feletti szavazata 2010 ben? A baloldali családok akkor mit csináltak?
Bocs de nem kell válaszolni van az a mélység ahova nem akarok már ezután lemenni.

HaD 2021.03.31. 15:06:03

Két oka van "csak" hogy nyerni fognak...1.) gyurcsány 2.) pintér féle szavazatszámláló szerver.

Reding Roli 2021.03.31. 18:06:54

Sajnos igaz , az egèszsègügy helyzete romlott a 2020- as èvben, leginkább az új egèszsègügyi közszolgálati jogviszonyt bevezetèse miatt, ami rendkívül nehèz helyzetbe hozta a szakmát, hiszen jogfosztó rèszeket tartalmazott , így kb 4000-5000 szakdolgozó hagyta ott a rendszert , ès összesen kb 10 000 szakdolgozó hiányzik , ezèrt van az, hogy ma egy" normál " covid - osztályon 2-3 ápoló jut 40-50 betegre...
De ,az elmúlt 10 èv - függetlenül a járványtól - sem egy sikertörtènet....
A kormánynak egy ève volt felkèszülni a járvány harmadik hullámára, mègsem sikerült. Elrontották a második hullám kezelèsèt, 2 hónapig , 2020 november várták a szigorításokkal, ezèrt extrèm módon elharapózott a járvány, amit nagy nehezen januárra sikerült kissè leszorítani, de ezek- pedig már tudott volt hogy az angol variáns 40-80%- al fertőzőbb ès halálosabb, konzultálni kezdtek a nyitásról , olcsó populista módra ...Miközben extrèm módon kezdett el terjedni a vírus ,spekulalni kezdek ,hogy majd a gyors átoltással, meg lehet fogni a járvanyt, ès tologatták a szigorításokat , miközben extrèm ès kontrollálhatatlan mèrtèkben kezdett terjedni a vírus , a pár mèg , ès megelőzzük Csehországot az egy főre jutó halálozásoban !
Szemèt, önző , alkalmatlan , nèpirtó kormány ! Orbán Krumplikutatót akár Üzbegisztánban, Kasler Mátyás csontjait kutatja , abszurd tragikomèdia ..
Csodálkoznék , ha a Fidesz - rezsimet támogatók kerülnènek többsègbe, 2022- ben , mert válsághelyzet van mint 2009- ben , csak most napi több száz ember az èletèvel fizet a felelőtlen politika miatt! ...
Elindult a rendszer vègleges diszkreditalódása...

Billy Hill 2021.03.31. 18:30:26

Most akkor lesznek választások? Mert már a Boross-kormány idején, aztán 2001-ben és 2017-ben is az volt a profi megmondás, hogy nem is lesznek! :-)

Billy Hill 2021.03.31. 18:36:05

@Reding Roli: Ez jó ez a Kásler a Mátyás királyt kutatja szöveg, amikor szemrehányásként előkerül. Legkésőbb a korai Windows-ok óta (?) létezik a multitasking. Azaz a régi csontokat vizsgáló régészt, az antropológust meg a genetikust nem a vakcinák mellől kell elrángatni az oltópontról, tudnak azok kutatni _párhuzamosan_ azzal, hogy az egészségügyben mi történik; nem ugyanazokat a kapacitásokat foglalja két dolog, ezért lehet pandémia alatt is régészkedni. Sőt még nyelvészkedni meg könyvtárat rendezni meg autót szerelni is, többek között. (Az már más tészta, hogy ez a mega-minisztérium így nem jó, oktatással-egészséggel-mindennel összegyúrva...)

Reding Roli 2021.03.31. 19:32:03

@Billy Hill: Ettől mèg alkalmatlan a járványkezelèsre. Tavaly felszabadította kórházi ágyak 60%- át, 36000 ágyat, sok ember ezèrt lehetetlen helyzetbe került , az intèzkedès cèlja valójában az egèszsègügyi rendszer "karcsúsítása" volt, hiszen sok osztály soha nem fog újraindulni , akkor sem , ha egyszer vège lesz a covidnak...
A járvány számai egyèbkènt magunkért beszèlnek : ez a politika egy hatalmas bukás !

Lorrh 2021.03.31. 20:45:01

@fofilozofus: A válaszaid nem azonos fajsúlyú dolgokat hasonlít össze. A fidesz lopása és karaktergyilkolása és cinizmusa két nagyságrenddel borzasztóbb az előző kormányokénál.
Ezt nem fogod beismerni, mert elfogult vagy a jelen maffia állammal szemben. Neked ez tetszik. Nem tudom mit látsz benne, de a te bajod.

p.a · http://miigyelunk.blog.hu/ 2021.04.01. 08:38:12

"Azonban kétharmada nem lesz, az biztos."
Miért biztos? A kétharmadnak nem sok köze van a szavazatok arányához.

fofilozofus · http://megmondomhogymihulyeseg.blog.hu/ 2021.04.08. 22:08:29

@p.a: Nagyon egyszerű a válasz: 2018-ban csak egyetlen képviselői helyen múlott, hogy meglett. 2022-ben viszont az összefogás miatt minden kétséget kizáróan legalább eggyel több képviselői helyet szerez az ellenzék, mint a Fidesz. (Sokkal többet fog.)

John Nethem 2021.04.19. 23:17:07

A 2022-es parlamenti választás ellenzéki győzelme abból a szempontból kétséges, hogy ma is még csak az országos LISTÁRA koncentrálnak, holott az ott megszerezhető mandátumok (93 hely, ha van nemzetiségi képviselő, akkor csak 92 hely) mindössze 46%-a az egésznek, míg az egyéniben 106 hely van (54%) , amit a legutóbbi (2018) választáson a Fidesz 86 %-ban (91 helyet a 106-ból) megszerzett. Az ellenzéknek SEM együtt sem külön külön NINCS 106 olyan karizmatikus, közismert, becsületes, a politikában még nem kompromittálódott jelöltje, aki fölényesen képes lenne nyerni.

Márpedig ugye egy kormányalakításhoz a mandátumok 50%+1 megszerzése az alap. Ami 100 képviselői helyet jelent.

Ezt meg tudná szerezni az ellenzék ?

Elképesztően kicsi rá az esély.

Amikor az 51-53%-os vezetésről beszélnek, akkor azon automatikusan az országos listát értik, és ez nagy hiba.
Mert mint írtam a listás szavazatok 53%-os birtoklása a 93 helyből mindössze 49 mandátumot irányozna elő, de ugye itt még közbeszól a TÖREDÉKszavazatok száma, mert azokkal összegezve kerül a listásra vonatkozó mandátumelosztás kiszámolásra.
Márpedig ha az egyéniben mondjuk a Fidesz a legutolsó 86%-os nyerése helyett 2022-ben csak 70%-ot szerez meg, (az 74 mandátum) vagy éppen 50%-ot ( 64 mandátum) , a szavazás - ahogy eddig - meglehetősen szoros lesz, ami a "veszteseknél" komoly töredékszavazatpotenciált jelent.

2018-ban a Fidesznek 1,2 millió töredékszavazata volt, a Jobbiknak egymagának 1,5 millió, a többieknek pedig 1,06 millió, így az ellenzéknek kétszer annyi töredékszavazata volt, amivel a Fidesztől sikerült 7 mandátumot elszedni, és a Jobbik kapott még 6 képviselőhelyet, a DK pedig plusz 1 helyet.
Ha nem lett volna a töredékszavazat beszámítva, akkor a Fidesznek a mostani 42 listás képviselője helyett 49 ülne a parlamentben, a Jobbiknak meg csak a mostani 25 helyett 19, a DK-nak pedig a mostani 6 helyett 5.

Ebből kiindulva egy nagyon szoros választás esetén , és ha a Fidesz esetleg jóval több vesztést szenvedne el egyéniben, akkor bizony több mint valószínű a Fidesz nagyon magas töredékszavazata, ami a listás mandátumból fog kompenzálódni.
Ergo egy 2,5 milliós töredékszavazathalmaz a Fidesznél 3%-os mandátumtöbbletet (7 hely) is hozhat, nyilván az ellenzék rovására. ( Ahogy 2018-ban a Fidesz rovására történt mindez.)
Ez pedig az alábbi mandátumelosztást eredményezné:
Fidesz: 50%-os egyéni nyerés 53 hely, listásnál 47%:43 hely, +töredékből 7 hely = 53+43+7=103 képviselői hely, ami bizony 52%-os parlamenti többség...

Kétféle gondolkodás fog összecsapni 2022-ben:

1.) a Józan ész ( a stabil kormányzás)
2.) bármi, csak ne Orbán ( utánam a vízözön)

John Nethem 2021.04.19. 23:26:33

@HaD:

Csak jelzem, hogy a magyar választási rendszer PAPÍRALAPÚ !!!

És a szavazatszámláló bizottságokba minden párt delegálhatja magát, sőt 1500 külföldi megfigyelő is jelen van, és ezen felül minden párt küldhet megfigyelőket.
Attól, hogy egy párt nem képes kiállítani 12 ezer megfigyelőt, az magára vessen, ne másokra mutogasson.

John Nethem 2021.04.19. 23:43:56

@fofilozofus:

Ahhoz meg kellene vizsgálni tételesen a 106 egyéni körzetet, kik azok a jelenlegi képviselők, akik helyett van esély egyáltalán másnak győzni akár az ellenzék, akár a Fidesz oldaláról.

Az ellenzék közül egyedül a DK-nak van számottevő bázisa vidéken.
Meg esetleg a Jobbiknak, de 2018-hoz képest az esélyei már jóval szűkösebbek.
Az összes többi gyakorlatilag Pest-központú.

A magam részéről egyébként a LISTÁS szavazást abból a szempontból problémásnak tartom, hogy a rajta lévő húzónevek többsége (80%) mind BUDAPESTI.
Márpedig nem vet jó fényt a demokráciára, amikor a 92 mandátumra gyakorlatilag budapestiek tömkelege kerül, ami teljesen felborítja a NÉPESSÉGarányos képviseletet, és egy totális budapest-érdekelt országgyűlés állítódik össze.
Ergo: a 18% fővárosi lakosságnak 40% arányú a képviselete a parlamentben.

John Nethem 2021.04.19. 23:57:34

@Reding Roli:

Tévedsz.
Nem kellett 60%-t fölszabadítani, csak 3-4%-ot, mivel alapvetően sem voltak kihasználva, másrészről az ütemezett, halasztható ellátásokat mind felfüggesztették, a betegeket pedig hazaküldték.

Miért kellene egy aktív kórházi ágyon tartani olyan beteget, akinek nincsen akut problémája ??
Hogy a veszélyes környezetben akár éppen megfertőződjön, ha nem a koronavírussal, akkor valami nozokomiális bajjal, MRSA-val ?
Amikor egyébként is a nozokomiális betegségeket rendelőkben, idősotthonokban, rehabilitációs központokban is el lehet kapni.

John Nethem 2021.04.22. 16:42:24

Kijött a ZÁVECZ közvéleménykutató áprilisi pártpreferenciája.

Nos, inkább a DK-nak kell félnie a JOBBIKtól, mert bizony átveszi a vezetést....

Glokta 2021.06.12. 14:55:53

Azért a mocsokhadjáratról nekem elsőre nem az ellenzék ugrana be, hanem mondjuk a Fidesz és a kormánypárti sajtó 2018-as kampánya, különösen a Jobbikkal szemben.

Választás kapcsán ezt a szimulátort ajánlanám: mandatumkalkulator.21kutatokozpont.hu/
Ez alapján azért látszik, hogy az ellenzéknek nagyjából 3%-al kéne nyernie országosan vagy a legszorosabb körzeteket elvinnie, hogy megnyerje a választást.

Glokta 2021.06.12. 15:02:13

@John Nethem: "Márpedig nem vet jó fényt a demokráciára, amikor a 92 mandátumra gyakorlatilag budapestiek tömkelege kerül, ami teljesen felborítja a NÉPESSÉGarányos képviseletet, és egy totális budapest-érdekelt országgyűlés állítódik össze."
Ezt a baromságot elmondanád a nők vagy a cigányok viszonylatában is?

Nyilván attól függ, a választók kit hajlandók megválasztani képviselőnek. Például a miniszterelnök elég valószínű, hogy nem budapesti lesz.

John Nethem 2021.06.14. 08:53:09

@Glokta: ".Ezt a baromságot elmondanád a nők vagy a cigányok viszonylatában is?.."

Merthogy ??
Ha szerinted baromság, akkor mijafasznak vagy rá kíváncsi ???
Ellenben szerinted mit is kéne csinálni ???
KVÓTÁKAT még 10 félét ??
Legyen kvótaszínész, kvótaegyetemista, kvótanő , kvóta60éves, kvótacigány meg kvótahülye ???

Ja, hogy ez bezzeg nem diszkrimináció ugye ??

Naná hogy az !!!
És valakik ostobák még képesek voltak olyan idétlenséget kitalálni, hogy POZITÍV DISZKRIMINÁCIÓ , amiről egyértelműen tudták már az elején is, hogy aki megkapja és élvezi, onnantól már soha a büdös életben nem áll érdekében visszaadni azt !!! Ergo egy életre szóló kiváltságot szerzett magának.... Diszkrimináció csakis egyféle van: maga a kivételezés. ami hátrányosan érinti azokat, akiknek nem jutott.
A KVÓTA-színész, a kvótaegyetemista, a kvótanő, a kvóta60éves, a kvótacigány és a kvótahülye ugyanezt a diszkriminációt erősíti föl csak még nagyobb ideológiák mentén, aminek egyértelműen nem lesz jó vége.

Glokta 2021.06.14. 21:05:27

@John Nethem: Nem, ugyanúgy a női kvótákat is baromságnak tartom, erre próbáltam utalni.

John Nethem 2021.06.15. 11:32:46

Egyetértek !

Akkor egy csöppet nagyon félreértettem a kérdőmondatodat :-)
süti beállítások módosítása