A cigánykérdés megoldása
2023. július 12. írta: fofilozofus

A cigánykérdés megoldása

Cigányországban jártam az előző két hétvégén. Elképesztő esetek történtek meg velem, amiken sokat nevettek a barátaim, és mély dolgokon is elgondolkodtam. Előre szólok, hogy provokatív leszek.

Először kezdem a sztorikkal, hogy ne legyen olyan súlyos.

Nagy kéktúrás vagyok. Alapvetően nyugatról haladok keletre, ezért jutottam csak most el a borsodi, abaúji térséghez. Meglepetéssel konstatáltam, hogy múlt hétvégén értem el az OKT-n az 1000 km-t! Már nem sok van hátra, mert összesen olyan 1 170 km az egész. Érdekes egyébként, hogy milyen gyakran változtatják a nyomvonalat, azaz pontos adatot nem lehet mondani. De ezek a változtatások viszonylag kis horderejűek, és általában mindig ésszerű okok vannak a háttérben: vagy szebb útvonalat találtak (pl. Sümeg térségében az aszfaltútról helyezték át az erdőbe vagy valaki elkerítette az erdejét stb.) Ajánlom mindenkinek a sok élmény miatt. Jobb, mint az obligát unalmas külföldi tengerparti nyaralások, a kötelező "ezt látni kell" attrakciók, ahol két órát is állhatunk sorba 40 fokban hülye angolokkal együtt. 

Szóval Rakacaszenden, a túra végén a buszmegállóban találkoztam egy házaspárral. Kiderült, hogy ők festik a túrajelzéseket, és tényleg láttam is, hogy friss volt a környéken egy jópár. Szóba elegyedtünk, és én elpanaszoltam, hogy két napja megyek kis falvakban, és nem tudtam egy sört sem meginni, mert nincs nyitva sehol bolt. Ezután egyből felajánlotta, hogy ő ismeri a boltost, majd kinyittatja a boltot. :-) Mondtam, hogy ennyire azért nem kell, mert indul a buszom. Végül kiderült, hogy elutazott az illető, ezért nem tud intézni. Nem baj. Már felültem a buszra, ami indult is volna, de ez az alkalmi ismerősöm feljött utánam, és azt mondta, hogy megbeszélte a buszsofőrrel, hogy Szendrőben van egy dohánybolt, ott szálljak le sörért, a buszos majd megvár. :-) Mondtam, hogy ez már túlzás, nem szeretném, ha rám várnának az utasok. Nem lesz baj -- mondta. Útközben érdekes volt, hogy két cigány ember beszélgetett a buszon egymás mellett ülve, és elmesélték egymásnak, hogy meglett a KRESZ-vizsgája, meg vett egy Peugeot-t (mire a másik mondta, hogy az francia, az szar :-) ), meg olajat cserélt. Namármost ezt végig ÜVÖLTVE adták egymás tudomására. Vélhetően kulturális eltérés :-), de mindenhol ez az éktelen zaj volt jellemző arrafelé. Nem veszekedtek, csak beszélgettek. :-) Mire Szendrőre értünk már vagy ötvenen ültek a buszon. Mondtam magamban, hogy dehogy szállok én le, leégne a pofámról a bőr, hogy ennyien várjanak rám, míg vásárolok. Szóval lapítottam. Mire az egyik megállóban leparkolta a sofőr a buszt, és hátrajött hozzám, hogy akkor a következő megállóban lesz a dohánybolt. :-))))))) Próbáltam szabadkozni, de ez nem kérdés volt. :-) Szóval a köv. megállóban leugrottam, és rohantam a bolthoz, hogy minél gyorsabb legyek. A bolt előtt álltak páran, de nem is figyeltem őket. Mikor bementem, akkor hallom a hátam mögül, hogy jönnek a parasztok. Aki ismeri, azt tudja, hogy ezt a cigányok mondják a magyarokra. Parasztok. Eléggé beszartam, mi tagadás. A boltos egy kedves cigánylány volt, mosolyogva szolgált ki. De mire kiértem, a parasztozós emberünk már üvöltött a buszossal, aki nyitott ajtóval előregurult a bolthoz, hogy minél gyorsabban be tudjak szállni.

--Parasztoknak megállsz, te r.. g.., a k... anyád, de a cigányoknak nem mi, hogy dögölj meg...

És egyéb válogatott trágárságok. Én futottam a buszra, a sofőr csak mosolygott, gondolom, ő már szokta. Ép bőrrel megúsztam. Mikor fellépek, két idős nő jelentőségteljesen ránéz a 2 sörömre, és megállapítja, hogy hát ezért álltunk... :-)

Mint Pilátus a Credoba :-), úgy kerültem ebbe a helyzetbe.

Egyébként rájöttem, hogy csak az élet adta vissza az esélyt. Ugyanis előző nap a Stadionoktól utaztam Jósvafőre egy laza 4 órás buszúttal. Hosszú, de legalább nem kellett átszállni. Tömve volt, főleg Ózd előtt, igazi csendes járat :-), de Jósvafőn már csak egyedül voltam a buszon. Szó szerint. Ugyanis a sofőr odajött hozzám, hogy sajnálja, de a végállomáson nincs dohánybolt, úgyhogy leparkolt az út közepén, rám zárta az ajtót, és leszállt vásárolni. :-))))))) Tehát én tkp. csak visszakaptam másnap egy másik sofőrtől a dohánybolti vásárlás lehetőségét. :-)

A sörös jelenet után egyébként nem sokára leszálltam a Büdöskútpuszta nevű méltán ismeretlen helyen (ami olyan volt, mint a neve), és vártam a vonatot, ami 8 perc késéssel jött (BZ). Hátul a szokásos csendes utasok, még jó, hogy gitár nem volt náluk. Nem vagyok meggyőződve, hogy a kalauz mert tőlük jegyet kérni. Sajóecsegen 12 percem volt az expresszvonatra, és persze minden megállóban még 1 perc késést összehoztunk. Úgyhogy Ecsegre 13 perc késéssel érkeztünk. De ez a MÁV: az expressz simán megvárta a kis vonatot. :-) Jól esett, bár az igaz, hogy vagy harmincan átszálltak az expresszre. Fordítva láttam már olyat, hogy a kis vonat megvárja az országosat, de ilyet még nem. A MÁV egy nagy múltú cég, régi munkakultúrával, ami talán még a monarchiából is örökölt némi szokást. Talán ez lehet az oka ennek az emberséges hozzáállásnak. (Dédnagyapám Sajókazán volt XI. fizetési osztályú vasúti váltóőr, biztos ezt tudták, lehet hogy ezért vártak meg. :-) )

Következő szombaton Miskolcról mentem Rakacaszendre, hogy folytassam az utam. Megnéztem a neten, 1150 forint körül van a  jegy oda. Felszállok a buszra, kérem a jegyet a sofőrtől. Mire az megszólal, hogy ne kérjek jegyet, adjak neki 800 forintot zsebbe, oszt jól van. Mondtam, hogy inkább kérnék jegyet. Mire mondta, hogy nem. :-) Úgyhogy feketén kellett utaznom. Persze később rájöttem, hogy erre a buszra ellenőrök valószínűleg nem nagyon mernek felszállni ellenőrizni :-), úgyhogy a sofőr nem nagyon kockáztatta az állását. Edelényben nem akart elindulni a buszunk. Egy cigányasszony óbégatott valamit és rohangált fel-alá. Kiderült, hogy szombaton késő van már, reggel 9 óra, úgyhogy a férje elfogyasztotta addigra a jól megérdemel alkoholadagját, és nem nagyon tud felszállni a buszra. Nagy nehezen azért feltuszkolták. Persze ő végig üvöltözött, hogy mindenkit szétb..., meg agyonüt. Szerencsére ott volt valami másik nőrokona, aki mindig rászolt, hogy kussoljál. Ilyenkor egy ideig elhallgatott, aztán megint mindenkit meg akart verni. Mikor itthon meséltem egy odavalósi ismerősömnek, akivel pont másnap találkoztam, az nevetve csak annyit mondott, hogy ez csak nekünk újdonság, nekik ez mindennapos.

A nap vége felé elhagytam Felsővadászt, ahol tényleg mindenki cigány volt. Egyszer rám kiáltottak, hogy mi az, bazmeg, nem tudsz köszönni. Hát mi tagadás, eléggé megijedtem. De kiderült, hogy mögöttem állt egy ismerőse, és csak vele viccelődött... :-) Mikor megyek kifelé a faluból, az utolsó háznál hallom, mikor mondja gyerek az anyjának, hogy 

-Jönnek a turisták!

Megint összerezzentem: ezek megfőzik a turistákat, vagy mi? Kiderült, hogy cukorkát kunyerált. Gondolom a pesti értelmiségi turisták rászoktatták, hogy mindent adnak neki. Adhattam volna én is, de jobb a békesség, a lágyszívűségből már sok embernek lett baja. Mikor mentem tovább, tűnődtem, hogy hol is hallottam már én ezt a szót, hogy Felsővadász???

Igen, rájöttem:

Felsővadászi II. Rákóczi Ferenc

Nagyságos vezénylő fejedelmünk biztos forogna a sírjában, ha látná, hogy mi van arrafelé.

Már csak egy történet: Nyéstán csak egy helyen lehet aludni, mert összesen 18-an élnek ott. Mint kiderült, öt éve vascsővel agyonvertek egy idős asszonyt, azóta mindet kitelepítették öregek otthonába. Mondta is két szembe jövő turista: Nyéstán alszol? Nincs ott semmi, csak romházak.

Idáig tartottak a sztorik, és kezdjünk is bele a komolyabb témába! Nyilván mindenkinek ugyanaz fogalmazódik meg a fejében: mi lesz Magyarországgal, hogyan birkózunk meg az idegen kultúrával, amely sokkal gyorsabban növekszik, mint mi. Ezt szokták úgy mondogatni, hogy a cigánykérdés megoldása. Ami persze a roppantul ronda szó, mert erről a szóról egyből a gázkamrák jutnak mindenkinek az eszébe. Pedig meggyőződésem, hogy józan magyar ember ilyet sosem gondolt és nem is fog gondolni soha. De mint minden problémáról, erről is lehet és kell beszélni. Azaz van kérdés.

A megfejtésemhez először meg kell ismernünk pár adatot. Bár a cigányokról  nem nagyon vannak hiteles statisztikák, durva becslésként megállapíthatjuk, hogy a II. világháború végén olyan 80 ezer körüli lehetett a számuk itthon, ami most olyan 800 ezerre tehető. Azt mondhatjuk, hogy 80 év alatt kb. megtízszereződött a számuk. Ez történeti időben mérve hihetetlenül gyors növekedést jelent. Gondoljuk el, hogy 1949-ben olyan 9,2 millió lehetett az ország lakossága, és most is olyasmi (9,6), eközben egy népcsoport közel megtízszereződött. Nem olyan durva ez, pl.  a Fülöp-szigetek is akkora volt, mint Magyarország Trianon előtt, most meg százmilliós (114). A közel tíz százalékos arány azonban megtévesztő. Ha megnézzük, hogy mekkora az arányszám mondjuk a 30 év alatti lakosságban, akkor ott sokkal magasabb szám jönne ki. Fogalmam sincs, hogy mennyi: lehet 25-től 40%-ig terjedő. Azaz teoretikusan ha egy csapásra "eltűnne" az ennél idősebb lakosság, akkor ez lenne az arány. De ugye azt meg tudjuk, hogy mondjuk 60 év múlva el fog tűnni nagyjából az egész most 30 év feletti lakosság, mert velem egyetemben majdnem mindegyikük meg fog halni addigra. Tehát ha a mai arányok bebetonozódnának, már akkor is biztos lenne ez az egyharmados arány. Azaz ha ma egy csapásra a két népcsoport teljes termékenységi arányszáma hirtelen kiegyenlítődne, és mondjuk 2,1 lenne, ez akkor lenne igaz. De mivel nem így van, tovább fog romlani a helyzet (már amennyiben valaki a magyarok szempontjából nézni, fordítva javulni fog a helyzet)

Ha röviden akarnám összefoglalni, akkor: ezt a  harcot már elbuktuk, legfeljebb valaki majd csak 50 év múlva jön rá. De attól még elbuktuk. A családtámogatási rendszerrel óriási erőfeszítéssel sikerült a tényleg szánalmas 1,2-ről 1,6 körülire feltornászni ezt a mutatót. De ebben benne vannak már a cigányság adatai is. Szerintem körülbelül a magyarság létszáma minden nemzedékkel megfeleződik. Pontosítok: minden nemzedék feleződik meg. Ugye az öregek még sokáig élnek, tehát nem az egész szám feleződik meg, hanem csak az egyes nemzedékek. Áltagosan minden magyar szülőnek 1 gyereke lehet nagyjából. Most akkor mondjam, hogy pl. Kínának a legnagyobb városa 24 milliós, és a 108. városa az első, ami kisebb 1 millió főnél? A legkisebb megyeszékhely (Szekszárd) meg 30 ezer fős? Az Kínában egy utca -- mondta egy ismerősöm. Nem túl fontos hely vagyunk, maradjunk annyiban.

A cigánykérdés megoldása az emberek agyában nagyjából a következő módon él: majd a cigányok abbahagyják a féktelen szaporodást, megtanulják az európai normákat, ugyanúgy fognak élni, gondolkodni, mint mi, csak sötétebb lesz a bőrük. Az országot továbbra is a többségi magyarok vezetik majd méltányosan gondoskodva a cigányság érdekeiről is. Ez az emberek szerint a cigánykérdés megoldása. Akkor elárulom, hogy ez buta emberek kényszerképzete, ami a valóság ismeretének hiányából vezethető le. Semmi ilyesmi nem lesz. Ahogy egy ismerősöm szokta mondogatni:

--Megmondjam, hogy hogyan lehet egy idegen nyelvet könnyen, gyorsan és jól megtanulni?

--Sehogy.

Erre is kb. ez áll.

Azért mert szeretnénk valamit, nem jelenti azt, hogy úgy is lesz. Vajon elképzelhető, hogy egy ország lakosságának harmadát kitevő népességet a demokrácia keretein belül nem lehet egy párt alá terelni? OK, egy ideig nem. De egy párt érdekérvényesítő platform. Ha azonos érdekek vannak tömegesen, akkor meg fog jelenni az, aki képviseli azt. Vagy nézzük meg inkább a Dél-Afrikai Köztársaságot példának? Szerintem nem kell. Lesz majd valaki, aki azt mondja majd, hogy a szegénységben élőknek havi 100 ezer forint jövedelmet kell adni. És majd lesz szavazója is ennek az embernek. Ha ez bekövetkezik, onnantól olyan mértékben növekednek meg az adók a dolgozó embereknek, hogy el kell költözniük az országból. Ez lesz a cigánykérdés megoldása. Jobb esetben csendes kihalás, küzdelem naponta, rosszabb esetben véres polgárháború. Azt szoktam mondani, hogy ez olyan, mint az időjárás: ha egyik helyen felmelegszik a levegő, felszáll magasra, a helyére beáramlik a hideg levegő, és ez a vihar. A változás okozza a vihart. A demográfiában is így van: ha egy csoport növekszik, a másik meg csökken, akkor abból VIHAR lesz.

Itt már csak egy kérdés van: megérdemeltük-e ezt, és miért?

A válaszom az, hogy igen, és nagyon egyszerű az ok is.

Mikor az első ember elültetett egy magot a barlangja elé, kikötötte az első kecskét, onnantól elkezdte legyőzni a természetet. Azt gondolta, hogy sikerülni fog. A természet meg azt gondolta, hogy majd meglátjuk... :-) Az ember jól akar élni, egyre növekvő jólétben, de a természet (vagy az Isten, kinek mi tetszik jobban) NEM AKARJA EZT. Rajtunk kívül senki sem akarja, hogy "jobban" éljünk bármit is jelentsen ez. A természet törvénye az, hogy legyünk sokan, az legyőzi a többit. És mikor elvetettük a magot és kikötöttük a kecskét, még nem rontottuk el. De mikor őrületes elbizakodottságunkban azt mondtuk, hogy a nőket dolgoztatni fogjuk: ott aláírtuk a halálos ítéletünket. Mondjon valaki egy olyan államot a Földtekén, ahol a nők dolgoznak (nyugati értelemben véve), és 2,1 fölött van a termékenységi arányszám. A Ponyvaregény stílusában:

--Tudod miért nem láttál ilyen országot?

--Mert nincs ilyen ország.

Ez egy elmebeteg rendszer, hogy az azonnali fogyasztás érdekében MINDENT, ismétlem MINDENT feláldozunk. OK, megmérgezzük a folyókat, kivágjuk az erdőket, szétszórjuk a Földön a ritka fémeket (ezüst, arany stb. Vajon ki fogja összegyűjteni a kidobott elhasznál műszaki kütyükből egyesével egy bennük lévő 1 gramm alatti tömegű ritkaföldfémeket?) Mindezt elkövethetjük, lehet hogy megússzuk. De ezt a legnagyobb hibát senki sem követheti el büntetlenül. Ebbe bukott bele Róma, Egyiptom, és még ki tudja, hogy hány birodalom. 

A naivoknak meg üzenem, hogy gondolják át, hogy hogyan terjednek el egyes tulajdonságok a Földön. Rájön a dinoszaurusz, hogy rossz, hogy nem tudja szabályozni a hőmérsékletét, és akkor megváltozik???? Fenéket. Majd jön olyan, akinél már eleve jól működik a dolog, ő elszaporodik, a másik meg szép lassan kiszorul. A mi társadalmunk sem fogja feláldozni a nőit: majd jönnek olyanok, akik eleve megszokták, hogy nem mennek munkába, de közben meg szülnek. Mint pl. a cigányok. Ők, akik nem akarják a természetet legyőzni. A természet szempontjából ők a "jók", és mi a rosszak.

 

Addig élvezzétek ki, amíg áll a világunk, mert nem sokig fog. 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://megmondomhogymihulyeseg.blog.hu/api/trackback/id/tr5918165670

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

horvabe · https://www.kektura.click.hu 2023.07.13. 14:26:38

Kész csoda, hogy nyugat-keleti irányban az OKT-n csak a Csereháton voltak az első "élményeid". Vannak a Cserháton is cigány falvak, ott Mátraverebély a listavezető, de mondhatnám Nagybárkányt, vagy Cserhátsurányt is! További szép kéktúrázást - hidd el, jó lesz majd a zempléni hegyekkel befejezni az egészet, sokkal inkább, mint a Kisalföldön talpalni Sümegtől Kőszegig! :-)

Amúgy szerintem jók a meglátásaid, de ne felejtsük el, a II. Vh. előtt is megvolt a cigányok szaporasága, csak akkor nem volt ingyenes eü. ellátás, ezért aztán a nagy halandóság miatt kevesen érték meg azt a kort, hogy az utódnemzésre gondolhattak volna. Na, ez tartotta kordában a számukat.

fofilozofus · http://megmondomhogymihulyeseg.blog.hu/ 2023.07.14. 11:42:15

@horvabe:
Mátraverebély volt az első szakaszom, amit megcsináltam. :-) Akkor még a telepen ment keresztül a túraútvonal. Mostanra elhelyezték. Vasárnap kora reggel voltam ott, szerintem még mindegyikük aludt. :-))) Nagybárkányban még parkoltam is kocsival, úgy hogy ott hagytam, és az egyik lányommal voltunk kettesben. :-) De ilyen tömegélmények valamiért nem értek. Vélhetően azért, mert kocsival mentem sokszor oda, és a tömegközlekedés volt a kemény itt is.

Sümegtől Kőszegig nekem is csalódás volt. Találkoztam ott egy emberrel, aki már megcsinálta a Kékkört, és most kezdte el másodszor. Azt mondta, hogy mikor 3 napja ment a román határ melett a kukoricásban, nem volt őszinte a mosolya. :-) SZóval azt nem hiszem, hogy megcsinálom majd, de ki tudja.

horvabe · https://www.kektura.click.hu 2023.07.14. 12:26:47

@fofilozofus: Végiggyalogoltam az Alföldi Kéktúrát is pár éve, pedig akkor még teljesíthettem volna bringával is. Az Alföld teljesen más, mint a hegységek-dombságok, van aki beleszeret a tájba, én inkább csak érdekesnek találtam az ottani túrázást. Most nem tudom, milyen sokan járják az útvonalát, de amikor én voltam arrafelé hét éve, akkor még csodabogárnak nézték a hátizsákos turistákat sokfelé. Ezért aztán a falusi kocsmákban mindig megvolt a beszédtéma, hogy honnan jövök, hová megyek, miért megyek, miért egyedül megyek, satöbbi. Érdekes, hogy a helybeliek akkoriban szinte mindenhol Kék Útnak mondták a kéktúrát!

Meg a román határhoz közel nehéz volt megszokni a fokozott rendőri ellenőrzést, volt, hogy egy nap 3-4-szer is találkoztam a rend őreivel. De csak egyszer igazoltattak, Kismarján. Pocsaj mellett meg rám hívták a helyi erők a rendőröket, mert messziről, ahogy a gát tetején ballagtam, migránsnak néztek.

fofilozofus · http://megmondomhogymihulyeseg.blog.hu/ 2023.07.14. 22:50:39

@horvabe: Azért ha elfogy az OKT meg a déli is (abból is megvan már 200 km), akkor lehet, hogy belevágok majd az alföldibe is, de lehet, hogy tematikusan, egy-egy hegységet fogok körbejárni. A Balaton-felvidék volt a legszebb a szőlőivel, lehet hogy ott kezdek.
süti beállítások módosítása