Az elektromos autónak nincs jövője
2019. április 26. írta: fofilozofus

Az elektromos autónak nincs jövője

Az ajánlóban említett "következtetés" szemléletesen mutatja be az Argumentum ad populum, azaz a közvélekedésre, többségre hivatkozás érvelési hibáját. Miszerint ha sokan elfogadnak valamit, akkor az úgy is van. Márpedig a közvélemény holtbiztos abban, hogy nemsokára elterjed az elektromos autó. Hiszen "mindenki tudja".

A címben pedig szarkasztikus módon Lord Kelvin híres mondására utalok, azaz "a rádiónak nincs jövője". :-) Mindenki tudja, hogy ez a nagyszerű tudós milyen szűklátókörű volt, a rádió felfedezésekor ilyeneket mondott. Mindenki tudja. Csak ez sem igaz, mert állítólag soha a büdös életben nem mondott ilyet.

Az elektromos autó elterjedésének tényként kezelése pedig a vágyvezérelt gondolkodás logikai hibát rejti. Nézzük csak meg a definíciót: "valóságként kezel olyasmit, melynek valóra válása számára pozitív kimenetellel járna". Mindenki szeretne elektromos autót, mert az olyan trendi meg környezetbarát meg olcsó lenne meg kevés alkatrészből áll meg halk. Tehát akkor lesz is.

Azért mielőtt belevágnánk, pontosítsuk a címet: lehet, hogy lesz az elektromos autónak jövője, csak most az még nem látszik, jelenleg irreális a tömeges elterjedése. Ezt szeretném előbb egy kicsit kifejteni, aztán a bejegyzés második részében egy kicsit arról írnék, hogy ez miért nem baj.

 

Mi a furcsaság az elektromos autók elterjedésével kapcsolatban? Miben különbözik ez más technikai találmányok életciklusától? Ha megfigyeljük bármilyen találmány elterjedését, akkor észrevehetjük, hogy először általában feltaláltak valamilyen újdonságot, ami előtte nem volt, majd az először lassan, később pedig exponenciális gyorsasággal elterjedt. A kezdeti találmányt idővel ezer meg ezer apró fejlesztéssel életképesebbé tették. És éppen ez a fő különbség a találmányok és a villanyautó között: itt ugyanis NEM TALÁLTAK FEL SEMMIT. Nincsen semmilyen forradalmi találmány, ami megrengetné az életünket. Az alapvető műszaki alapok már legalább egy évszázada rendelkezésünkre állnak, úgymint villanymotor és akkumulátor. Igen, ez utóbbiban van kisebb előrelépés, de nem nagyságrendi léptékű.

[Mivel sok bírálatot kaptam a hozzászólásokban, hogy baromságokat írok, mégis összeszedtem pár adatot. A hagyományos ólomakkunak kb. 50 Wh/kg az energiasűrűsége. A nagyon szuper LiIon akksinál, ha nagyon megengedőek vagyunk, olyan 250 körül van ez a szám. 1991 és 2005 között 80-ról 200-ra emelkedett ez az érték, azaz tíz éve már nem nagyon nő. Tehát egy évszázad alatt kb. ötszörös emelkedés történt. Ezt nem nevezném nagyságrendinek, mivel a benzinnél ez a szám 12 000, tehát az ólomakkumulátorhoz képest 240-szeres a különbség. Szóval nem volt ez egyáltalán baromság.]

Egy blogban olvastam egy vitát erről a témáról, mire az egyik hozzászóló kifejtette, hogy most már csak kb. két év, és jönnek a rohadt jó akkumulátorok. Mire egy másik visszaválaszolta: 

-Már látszik a fejlődés, mert a hetvenes években még három évre voltunk ettől, most meg már csak kettőre. :-))))))

Nem tudom, ki emlékszik az IPM magazinra? (Jé, még most is van ilyen?) A nyolcvanas években műszaki érdeklődésű kisgyerekként behugyoztam az ott olvasott technikai újdonságoktól, kb. a párnám alá téve aludtam. Na, már ott is megírták, hogy nemsokára jön az elektromos autózás. És ezt a cikket azóta kétévente, mostanában pedig kétnaponta elolvashatom. De már rohadtul unom. Vén róka vagyok, na. Karón varjút meg ilyenek.

Akkor gyorsan szögezzük is le a legfontosabb állítást: az elektromos autó nem találmány, hanem marketingprojekt.

Ott ugyanis nincsenek olyan hülye megfontolások, mint újdonság meg ilyen baromságok. Ott elég ha közgazdasági értelemben megéri, vagy valaki valamilyen fantáziát lát benne. Ezért nem is kellett semmit feltalálni hozzá. A Tesla az egyik legjobb példa erre: nem akkumulátort találtak fel, hanem azt a marketingstratégiát, hogy nem olcsó villanyautót kell építeni, hanem drágát. Ez az összes megfontolás mögötte, ettől lehet sikeres legalábbis egy olyan rétegben, aki a sok szívást (ár + kényelmetlenségek) vállalja a túlvilági jóért, ami a Föld megmentése. Meg egyébként menő. És pontosan fordított ütemben tervezik az életútját: először elterjesztjük, aztán meg majd csak lesz valami. Vagy nem. 

Mindenki emlékszik a 60-as évek amerikai autóira:

Képtalálat a következőre: „amerikai autó 60-as évek”

(forrás: veteran-auto.hu)

 

Mint utóbb megtudtam, azért néznek ki, ahogy, mert mindenképpen űrrakétára akartak hasonlítani. Ugyanis a hihetetlenül okos politikusok, és a velük egy szellemi színvonalon mozgó társadalomtudósok (pl. közgazdaságtan és határterületei) felírták a pontokat: első űrutazás, első holdraszállás stb., majd húztak egy egyenes vonalzóval egy trendvonalat, és ki is jött a szép, új jövő. 1984 már úgy szerepelt a fejükben, mint mikor a Marson meg a Holdon él az emberiség. Az AT&T-nél az összes telefonszám egyessel kezdődött. Miért is? Mert a kettes a Hold... Mondjuk megkérdezhették volna a természettudósokat is, szerintem ők tudták volna a választ. De minek ilyen hülyeségekkel foglalkozni, mikor marketing is létezik. Szóval kb. ugyanezzel a vonalzóval rajzolják most a villanyautózás gyönyörűséges jövőjét is.

A bizonyítással nagyon sok időt nem akarok foglalkozni, mert eddigi életemben elég kerek, sőt nagyon kerek ;-) az a szám, ahány embert meg tudtam győzni logikus érvekkel. Ahogy a Monty Pythonban volt:

--A vita logikus észérvek egymásnak feszülése, melyet konklúzió követ.

--Nem.

:-)

Inkább azoknak próbálok támpontot nyújtani, akik érzik, hogy itt nem kerek valami. Ha mégis kéne valamit mondanom, akkor azt hoznám fel, hogy ugye a villanyautó azért rohadt drága (mondjuk 10 millió, egy kiskocsi meg 3,5, a különbözetből meg vegyél benzint), mert drága az akksi. Ha azt mondom, hogy jelenleg az eladott autók 0,2%-a tisztán elektromos meghajtású, akkor nem tévedek nagyot. És ez kb. hétszeresére emelte a lítium árát. De mondjuk a kobalt állítólag a gázosabb, annak is ötszörösére ment fel az ára. És akkor legyen az eladott autók ötöde elektromos! Az százszoros növekedés. Mennyivel lesznek drágábbak ehhez az akkumulátorok?????? Ötvenszer??

[Ezért is kaptam, hogy milyen hülye adat ez? Itt pl. azt írják, hogy a világ útjaina az összes jármű kb. 0,4%-a lehet elektromos jármű, de ebben benne vannak a plugin hibridek is, amikről azonban nem írtam, csak atisztán elektromosakról. Szóval mintha itt sem lenne rossz az adat.]

Vagy a másik út, hogy majd csak kitalálunk addigra valamit. Gondolom ugyanez volt a válasz a hatvanas években valamelyik hülye akadékoskodó mérnök számára, mikor megkérdezte, hogy csókolom, ha ennyi üzemanyag kell egy űrhajónak, akkor a Hold kolonizálásához mennyi kell? A válaszok: A fejlődés exponenciális, nem ilyen statikusan kell gondolkodni. Addigra feltalálunk majd valamit.

Ahogy Virág elvtárs fogalmazott:

"Ezeken lovagol maga? Amit a vaksi szemével lát? A süket fülével hall? A tompa agyával gondol? Azt hiszi, fölér az a mi nagy céljaink igazságához?!"

Aztán meg biztos kirúgták ezt a földhözragadt mérnököt, mit akadékoskodik itt.

Én abba is hagyom ezt, mert az idő eldönti majd. Nem bánom, hogy támogatják, mert az látszik, hogy csak addig megy, amíg plusz támogatást adunk hozzá. Önmagában életképtelen (hasonlóan a többi fantasztikus gondolathoz: biodízel, napelem, szélkerék, homeopátia meg a többi, amiben erősen kell hinni, hogy ne tűnjön baromságnak.).

 

 Akkor térjünk is rá, hogy miért nem olyan nagy baj, hogy ilyen instabil lábakon áll a villanyautózás? Azért, mert van jobb.

 Először is olvassuk el az Indexen nemrég megjelent cikket:  

Nem is annyira környezetbarát az e-autó

Már ez a cikk is feszegeti, de Carlo Rubbiától egyszer olvastam egy baromi jó cikket. (Olyanból kapott fizikai Nobelt, aminek még a címét sem nagyon értem.) Abban az volt, hogy ha átállnánk földgázüzemre, akkor már holnaptól teljesíthetnénk a 2050-es klímacélt!!!! Mert a mentából (amiből a földgáz nagyrészt áll) égéskor csak egy cokettő (copyright by Elena Ceausescu :-) ) és két vízmolekula keletkezik. [A cikk harmadik átolvasása után vettem észre, hogy véletlenül metán helyett mentát írtam, és így ment ki. :-) Ezen akkorát nevettem, hogy inkább benne hagyom. ] Azaz sokkal kisebb a szén-dioxid-emissziója, mint a benzinnek és társainak. De van egy nagy előnye: nem kell hozzá feltalálni semmit. A hagyományos benzinmotorban simán elégethető, egy picit érdemes lenne finomhangolni, és nagyobb tartályok kellenének hozzá. (Első körben mehetnének a buszok és kamionok ezzel.) Azt állítom, hogy ha a világ vezető hatalmai nem ezt a hülye elektromosautóvágyálmot üldöznék, hanem a pénzeket ilyen realista célkitűzésekre fordítanák, akkor sokkal jobb hely lenne a világ. Aki sokat markol, keveset fog. Vagy inkább említhetném a Kossuth--Széchenyi-vitát: teljes függetlenség azonnal, ami nem megvalósítható (idealizmus) vagy a fokozatos függetlenség a gazdasági lehetőségek által (realizmus)? És ráadásul Rubbiáék dolgoznak egy igazi nulla kibocsájtású mechanizmuson, amit nem igazán sikerült megértenem a cikkből , de az is földgázra alapulna. Ezen felül jól szállítható metánhoz hasonló vegyületet gyártanának belőle.

Nagyon örülök, hogy egy ekkora tudományos szenzációszámba menő cikk megjelent a napokban, kár hogy csak kevesen kapták rá fel a fejüket. Jó lenne, hogy ha lassan is, de a döntéshozók is megértenék, hogy iszonyatos, BTK-ba illő csalás az eautókat NULLA emisszióval számolni.

Ha szerelmes az ifjú, mondhatod neki, hogy nem látod, hogy ez mekkora tróger? Nem fogja érdekelni. Ezért próbáljunk meg kiszerelmesedni a villanyautóból, és a szívünk helyett az eszünkre hallgatni.

Jobban fogunk járni!

 

 

 

 

 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://megmondomhogymihulyeseg.blog.hu/api/trackback/id/tr4714788048

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Indi8686 2019.05.06. 08:51:27

@Hungry__horse: Te hülye kommunistázó barom! Ehhez mit szólsz? Nem tiltanak be semmit igaz?
hvg.hu/cegauto/20190227_betiltjak_a_benzin_es_dizelmotorokat_vazoljuk_mikor_es_hol
Ekkora öngólt rúgni kedves baromarc. :)

Indi8686 2019.05.06. 08:53:08

@Hungry__horse:
Linkeltem az érveinket, várjuk a tiédet amiből az derül ki hogy a szaros dízeled előtt nagy jövő áll. :)

Arcade Macho 2019.05.06. 08:57:47

@Hungry__horse: a.te.ervelesi.hibad.hu/szalmabab

ki mondta azt hogy a teherszallitasban betiltjak a dizeluzemueket?
meg is nezem hogy a poszt mirol beszel... jol latom, hogy az elektromos szallitmanyozasrol?
lyukra futottal kishaver ez van

na meseljel a madridi helyzetrol, miert es hogyan mereszeled balkani tuskokent lekommunistazni a vezetojet

2019.05.06. 11:53:42

@Indi8686: "Az az apró tény nem zavar, hogy jelenleg minden prémium modelt lenyom a Tesla S és x eladásokban? :) Nagyságrendekkel többet adnak el belőle mint a többi hasonló kategóriájú pöfékelőből."

Csak szólok, hogy a 'nagyságrendekkel' kifejezés minimum százszoros viszonyt (esetleg többet..jelent.

" Ha nagyobb lesz az áramra a kereslet, majd lesz több erőmű,"
Ennyike.. kell->lesz!!! Kerül, amibe kerül! Napelemet akasztunk a pöcsödre is!

"De linkeltem a cikket amit persze csesztél elolvasni, hogy kis hazánkban 1 milla elektromos autóhoz sem kéne plusz kapacitás jelenleg, "

Perszehogy nem! Legfeljebb anyu addig lekapcsolja a mosógépet és a kávéfőzőt, míg te töltikézel, a nyilvános töltőknél meg sorbanállás lesz.

Vagy hogyan képzelted? GW-os töltőállomásokon fog csüngeni 50-60 autó egyszerre? A nemzetkozi ajánlások az autók számával arányosan, mintegy 10%.nyi töltőt tartanak szükségesnek.. Mi leszünk a százezer töltő országa.. miközben a teljes benzin/dízel/gáz autóállomány 1700 töltőállomás szolgálja ki :)))

" mivel napeleme mindenkinek lehet hamarosan szarért húgyért, ezért baromság az áram adóztatása, ehhez se kell sok ész."

Attól még lehet adóztatni a napelemeket... :) de ez a 'szaré'-húgyé'" megfogalmazás megint csak vicces, mert a napelem dettó ugyanaz , min a villanyverda.. csak akkor éri meg, ha mások fizetik..támogatások, engedmények formájában..sehogy máshogy. Nézz utána, mielőtt faszságokkal hányod tele a topikot.

"ha már kiszúrjük a hülye bmws száguldozó fszkalapokat az útról az önvezetéssel, amilyen te is lehetsz, már sokat tettünk a biztonságért. "
Mint írtam, nem okoztam semmilyen balesetet ~25 év alatt.. ezen sokat nem tudsz javítani :)

" 640 km egy nagy batár autótól azért nem olyan rossz, többet meg ki a tök akar egybe levezetni? "
Batár nagy??? Ültél már tesla-ban... nudli. Egy átlagos középkategóriás szedán dimenziója.
"Igazi vaskalapos dízelszagú idióta lehetsz te is. Remélem legalább nem száguldozol a hülye bmws haverjaiddal együtt"
Gyerek vagy, neked a lendkerekes ótó való, meg a PIKO villanyvasút. ..a dögöljön meg a szomszéd lova, mert nekem szamárra sem jut..ez annyira tipikus mentalitás..

" Mi az hogy egyre nehezebb aksival? Te hol élsz? Kit érdekel amúgy a súlya ha a hatótávja nő? A fogyasztása pénzben meg töredéke a dízelének?"
Ja..töredéke, mert más fizeti az üzemanyagod, te dinnye. Nézd már meg, mennyi egy liter üzemanyag adó és áfa mentesen (céges autóról ugye vissza lehet igényelni)
Minimális az eltérés.. ja, hogy fillérbaszó élősködőnek lenni jó! Nos, kinek jutott majomra, annak jusson banánra is.
És igen, mint mutattam, a villanyos autó, már, amelyik úgy, igazi autó módjára a közutakra, autópályákra is kimerészkedhet, nos annak a súlya magasabb, mint az én böszme dízelemnek.. a TESLA cipel egy 500-600kg-os akkut.. én meg cipelek 50 kg gázolajat. Ráérek 850-1100km-enként 5 perc alatt megtankolni, a TESLA meg ezzel szemben? Papíron elmegy 650 km-t.. ohhogyne.. közepes hátszéllel, 20°C-on, lejtőn. 60km/h átlagsebességgel. Ha csak a ~200 kilós TESLA többletsúlyt nézzük és azt gázolajjá konvertáljuk, ki sem tudom számolni, mekkora a hatótávom.. lehet vagy 5000 km... :) És nem kell hülye kompromisszumokat kötni..

Arcade Macho 2019.05.06. 14:52:10

@Womb Raider: "a TESLA cipel egy 500-600kg-os akkut.. én meg cipelek 50 kg gázolajat."

vigyazzal mert erzekeny teruletre tevedtel, mondhatni ossze vissza jartatod a szadat...
"As of 2010, the density of petroleum diesel is about 0.832 kg/L (6.943 lb/US gal), about 11.6% more than ethanol-free petrol (gasoline), which has a density of about 0.745 kg/L (6.217 lb/US gal). "

tudod ez a no 1 dizel mitosz hogy joval kevesebbet fogyaszt mint egy benzines, amikor a LITERT nezzuk, de ezt csak ugy megjegyeztem... mert a fillerbaszo dizelbuzeransok SOSE ismerik azt el hogy a futoanyagerteket kg -ra kellene nezni, ezert gondoltam figyelmeztetlek, nehogy a smoke&charm klubban pofan kurjanak mert nem litert mondasz...

ja jo elolvastam a veget is, ok akkor csak meglepted a legkretenebb idiotizmust amit a magadfajta smoke&charm -os idiota eload, hogy beraksz +400 kg -nyi uzemanyagot
hat baszod miert adod ennyire lejjebb? kivehetned a hatso uleseket annak is van sulya, sot betehetnel oda is 120 kg -os emberek helyett uzemanyagtartalyt, nosza akkor maris +800 kg lesz, es akkor azzal el is ertunk oda hogy mit is akarsz? hogy az agglomerke aki naponta beletesz 20 km -t annak csak ket evente kell tankolnia?

a majom es a banan analogiajara meg ha van penzed orszaguti dizel fosadekra akkor legyen penzed egy kis benzinesre is a varosba, vagy esetleg nem egy hirhedt fillerrel szekszualizalo dizelessel van dolgunk? szerintem azzal van dolgunk, a masik egeszsege az SEMMI de a pocsnagyobito bömbid a segged alatt lehessen, bent a varosban is amikor araszolni kell...

2019.05.06. 15:42:35

@Arcade Macho: Mit akartál mondani?
A diesel motor hatásfoka jó kényelmes 10%-al magasabb.. vagyis a nagyobb hányadát alakítja az üzemanyagnak hasznos munkává..
Nem véletlen, hogy az összes nagyobb motor dízel.. a legnagyobbak ráadásul kétüteműek.. sokkal gazdaságosabb.

"ja jo elolvastam a veget is, ok akkor csak meglepted a legkretenebb idiotizmust amit a magadfajta smoke&charm -os idiota eload, hogy beraksz +400 kg -nyi uzemanyagot
hat baszod miert adod ennyire lejjebb? kivehetned a hatso uleseket annak is van sulya, sot betehetnel oda is 120 kg -os emberek helyett uzemanyagtartalyt, nosza akkor maris +800 kg lesz, es akkor azzal el is ertunk oda hogy mit is akarsz? hogy az agglomerke aki naponta beletesz 20 km -t annak csak ket evente kell tankolnia?"

Nem, nem jól olvastad.. de ez annyira nem szokatlan... Hanem azt mondtam, hogy a TESLA már így is több akkumulátort és villanymotort cipel, mint embert :) és így is nevetséges az akciórádiusza. A gyermeteg kompromisszumokról ne is beszéljünk..
..és még azt mondtam, hogy ha ugyanakkora súlyú "üzemanyaggal" akarnánk autózni egy diesellel, akkor még jó 200 kilogrammnyi tartalékunk is van.. nem 400..hanem 200. Gyakorold a számokat!

"a majom es a banan analogiajara meg ha van penzed orszaguti dizel fosadekra akkor legyen penzed egy kis benzinesre is a varosba, vagy esetleg nem egy hirhedt fillerrel szekszualizalo dizelessel van dolgunk? szerintem azzal van dolgunk, a masik egeszsege az SEMMI de a pocsnagyobito bömbid a segged alatt lehessen, bent a varosban is amikor araszolni kell..."
Persze.. fogok a te kedvedért egy kisvárosi, egy falusi, egy budapesti és egy intercity autót is üzemben tartani.. nincs szükségem pöcsnagyobbításra, jó az akkorának, amekkora.. legyen a gazdája gondja;) és alhatsz békésen, mert a büdös 4 literes dízelem még városban is kevesebb szutykot tol az orrod alá, mint a szomszéd ótvar praktikeres fűnyírója... a 73e buszról már nem is beszélve..ja..és befizetek a fenntartásán keresztül annyi adót, hogy a dodzsemedet dotálhassa a kormány. ..és autózom, mert autózni lehet élvezetesen is.

Amúgy meg olvasgass.. ne kínlódj a folytonos önigazolással.
dasblog.hu/2018/05/02/kinek_az_erdeke_a_dizelautok_lejaratasa

Arcade Macho 2019.05.06. 17:47:24

@Womb Raider: "Nem véletlen, hogy az összes nagyobb motor dízel.. a legnagyobbak ráadásul kétüteműek.. sokkal gazdaságosabb. "

na latod ebben egyetertunk!!!
a dizel vonouzemre van tervezve, ott idealis, nem hiaba ezek az altalad emlitett peldak a DIZEL uzemi tartomanyaban mozognak az ido tobbsegeben, es ott tenyleg van ertelme
szemelyautoban meg csak es kizarolag palyan van ertelme, ahol a kedvezo uzemi tartomanyban tud haladni

ergo: varosi uzemu autoban SEMMI HELYE a dizelnek!!!

na akkor elegedett vagy, hogy egyetertek veled?

jo olvasom tovabb aszonodd hogy de vicces hogy a TESLA tobb akksit cipel mint embert, na es?
a dizelkedben mennyi pl. a valto? te nehezebb vagy mint a valtod? talan ha 130 kg -os zsirdiszno vagy hogy tenylegesen ki kell hasznald a nyomatekos autot akkor valszeg nehezebb vagy, es akkor etheto az is, hogy minek kell a penisznagyobbito neked...
es mi van a turboval? az is kitesz egy embert... es az sincsen az EVben...

Arcade Macho 2019.05.06. 17:50:16

@Womb Raider: "Amúgy meg olvasgass.. ne kínlódj a folytonos önigazolással.
dasblog.hu/2018/05/02/kinek_az_erdeke_a_dizelautok_lejaratasa"

ahh de kis edibedi vagy...
de nekem nem kell onigazolas es info...

noemisszio.blog.hu/2014/12/03/sznobok_helyett_zoldeknek
Arcade Macho 2014.12.08. 12:41:46
"@DocBulywood: 2-3 eve realizalodott, hogy nem kell Kinaig elmenni szennyezesugyileg, hanem boven eleg Londonig,
annak ellenere, hogy PAPIRON masszivan csokkent a karosanyag kibocsatas
tudod miert?
a dizelkek miatt"

2019.05.06. 18:37:30

@Arcade Macho: "tudod miert? "

Én igen..de te láthatóan nem. Majd tanulmányozd az EURO 6-os (és a készülő jobb..) dízelek károsanyag kibocsátási értékeit.

"a dizelkedben mennyi pl. a valto? te nehezebb vagy mint a valtod?"
Nem foglalkoztatott eddig a kérdés, de utánanéztem a kedvedért.. olyan 80-90 kg között.. és a 8 fokozatnak köszönhetően eléggé jól képes az optimális fordulatszám tartományban használni a motort :))
Sajnos tényleg nehezebb, mint én..:) de egy átlagos férfi már nehezebb.

"hogy minek kell a penisznagyobbito neked..."
Nem kell.. de téged nagyon foglalkoztat a kérdés.. mi az oka? Kicsi a pöcörő?

"ergo: varosi uzemu autoban SEMMI HELYE a dizelnek!!!"
Lécci.. mutass egy gyors kalkulációt, hogy a TESLA akkumulátorából kinyerhető 1kWh-nyi energiához mekkora CO2 emisszió (meg a többi..) tartozik?

2019.05.06. 19:27:46

@Indi8686:

Hogy te mekkora egy suttyó vagy. Nem baj te már így fogod leélni a kis prosztó életedet.

2019.05.06. 19:34:01

@Tomi1.8VTI:

A Tesla-nál ez puszta marketing. Szerinted miért lőtte ki az űrbe a Roadstret a MusK? Reklám értéke volt az agymosott emberek körében azon túl, hogy az emberi faj már nem csak a Földet, de a világűrt is tele szemeteli minden sz@rral.

A Tesla-nak csak ára van, a neve az sehol nincs.
A Rolls-Royce, Bentley, Maybach, Mercedes-Benz stb. kategóriába nem ér fel.
Ezeknek a márkáknak nimbusza van, amit nem lehet pénzzel megvenni.

Arcade Macho 2019.05.06. 21:24:05

@Womb Raider: erto olvasas...
"2014.12.08. ... 2-3 eve realizalodott, hogy nem kell Kinaig elmenni szennyezesugyileg, hanem boven eleg Londonig,"

ez husifalat ~ 8 eves hir
tudod akkoriban a dizel csaloszofvere eppen hogy tetozott
de akkor mondanam a linket is...
cleanair.london/sources/highest-no2-in-europe/
"Clean Air in London’s (CAL’s) analysis of the latest data confirms that London had the highest levels of nitrogen dioxide (NO2), a toxic gas, of any capital city in Europe in 2010. Concentrations of dangerous airborne particles (PM10) are much higher in Beijing than London but levels of NO2 are comparable in the two cities."

elhiszem hogy meg szerencsetlenkednek a dizellel, hogy szemelyautonak jo legyen de kapaszkodj meg a 6os utan nincsen tovabb, vege, finito, ennyi volt, feleslegesen draga lenne, raadasul most nem laborban kell a szutykos fos olajkalyhakat lemerni hanem kozuti helyzetben

nem is csoda hogy a lobaszo baratunk altal lekommunistazott nyugati varosokat vezetok nyilvanosan likvidaltak a szemelyautos dizelt...

"Lécci.. mutass egy gyors kalkulációt, hogy a TESLA akkumulátorából kinyerhető "
leszarom hogy mennyi az annyi, nem kell mindenkinek autoval mennie, legfokeppen nem a varosban, ha meg nem mennek autoval akkor annak a TESLA altali fogyasztasa NULLA lesz...
de mintha pont ezt pofaztam volna mar a pekseggel kapcsolatban... nem kell hogy a belvarosban az utcan a sorban a 38 helyen egy retek romkocsma legyen hanem a retek onkurmanyzat adja ki hogy pekseg legyen es akkor annak a kiszallitasi koltsege pont NULLA lesz...

2019.05.07. 07:18:17

@Arcade Macho: "leszarom hogy mennyi az annyi, nem kell mindenkinek autoval mennie, "

:)))) Pafff... a mindent vivő érv! 1.) A.M.-nek mindig igaza van.. amennyiben mégsem, úgy az első pont lép érvénybe.
Ki nem szarja le, ha pont azok a célok nem teljesülnek, ami miatt elkezdték hypeolni a villanytütüket.. a németek is a klímacélok miatt zárják be az atomerőműveiket...és csak a co2/nox kibocsátásuk emelkedik :)
Nem kell mindenkinek autó, majd te eldöntöd, kinek kell és kinek nem... na, hülyíts már mást.

"de mintha pont ezt pofaztam volna mar a pekseggel kapcsolatban... nem kell hogy a belvarosban az utcan a sorban a 38 helyen egy retek romkocsma legyen hanem a retek onkurmanyzat adja ki hogy pekseg legyen es akkor annak a kiszallitasi koltsege pont NULLA lesz..."
Persze.. ez lesz a XXIV. ötéves terv, ahol a Hivatal megmondja, hány pékség kell és hová.. te nagyon buti vagy ám :) De mentségedre szóljon, mindig mosolyt fakasztasz az arcomon, amikor olvaslak.
Esetleg azt is meg kellene szabályozni a Tekintetes Hivatalnak, hogy ki, mikor és hová mehet... mondjuk valami jegyrendszer féleséggel.. "Járdahasználati Utalvány", vagy valami hasonló. És rögtön be is lehetne vezetni a kifli fejadagokat, hogy a kiflitranszport optimalizált lehessen..

Indi8686 2019.05.07. 08:43:17

@Womb Raider: Bazdki és képes fél oldalon keresztül hazudni csúsztatni. Ki a fene hiszi ezt a sok szart el neked..Hamarosan nem kell több töltő mint ami most van, tudod 1600 km/hó. Attól hogy a retkes életveszélyes vezetéseddel megúsztad eddig, attól remélem nagynak érzed a pöcsöd, sajnos ha épp el fogod baszni, akkor is mást szívatsz majd meg vele. Ütnivaló barom!

Indi8686 2019.05.07. 08:52:22

@Womb Raider:
Én igen..de te láthatóan nem. Majd tanulmányozd az EURO 6-os (és a készülő jobb..) dízelek károsanyag kibocsátási értékeit.
---
Talán jobb mint az EV-é? :)
---
Lécci.. mutass egy gyors kalkulációt, hogy a TESLA akkumulátorából kinyerhető 1kWh-nyi energiához mekkora CO2 emisszió (meg a többi..) tartozik?
---
Ha gázolaj erőmű lenne amiből van az áram, akkor is kb 5* kevesebb co2 jutna a légkörbe és ugye marhára nem ez van. Mi a fenéről beszélsz te? Ki ne hozd már a dízelt egészségesebbnek!

Indi8686 2019.05.07. 08:53:32

@Pár dollárral többért:
Hogy te mekkora egy suttyó vagy. Nem baj te már így fogod leélni a kis prosztó életedet.
--
Köszi jó lesz az így nekem, te stílusa alapján nem suttyó-proli! :)

Indi8686 2019.05.07. 08:54:52

@Pár dollárral többért:
A Rolls-Royce, Bentley, Maybach, Mercedes-Benz stb. kategóriába nem ér fel.
Ezeknek a márkáknak nimbusza van, amit nem lehet pénzzel megvenni.

Ezt az ezen márkákat elhagyó kedves Tesla vevőknek is elmondhatnád, akik tömegesen inkább Teslát vesznek a számok szerint.

Indi8686 2019.05.07. 08:58:18

@Arcade Macho: Ráaádsul nem tudom mit pofázik kb. ha szénnel mennének az erőművek akkor is kevesebb szar jutna elektromos autóval a levegőbe, csak azért mert hatékonyabb úgy 3*. Az erőmű meg sokkal jobban szűr mint a szaros dízele. Ekkora kurva nagy öngólt ritkán rúg egy tipikus köcsög bmws.

Indi8686 2019.05.07. 09:01:47

@Womb Raider: :)))) Pafff... a mindent vivő érv! 1.) A.M.-nek mindig igaza van.. amennyiben mégsem, úgy az első pont lép érvénybe.
Ki nem szarja le, ha pont azok a célok nem teljesülnek, ami miatt elkezdték hypeolni a villanytütüket.. a németek is a klímacélok miatt zárják be az atomerőműveiket...és csak a co2/nox kibocsátásuk emelkedik :)

Ostoba vagy, de nagyon. Miről beszélsz? Egy ahrmad annyi energiát zabáló tesla, ami fele 30-40% ban megújulóból lett feltöltve és ugye a maradék se kibaszott dízel, az szted mennyire szennyez a dízelhez képest te segg? A tesla ráadásul úgy mege le a bmwd mellett, hogy azt se látod mi volt az, ja és biztonságosabb is egy ev sokkal de sokkal. Sok érv van melletted kb. semmi.

Indi8686 2019.05.07. 09:03:42

@Indi8686: -fele

Ez van ha az asszony dumál közbe. :)

Arcade Macho 2019.05.07. 09:35:59

@Indi8686: en tanusitom a mercedes nimbuszat a Marcy Steve -je mindig azt vett es szegeny Al Bundy meg csak amerikait :)
es nem szeretnem bantani a mai nemet autokat mert sajna mi a nemet ipar csecsein logunk, de hat csak kepesek lesznek lepni ha mar a dinoszaurusz dizel technologiat a TESLA miatt ejteni kell
pedig ezt a retek dizeltechnologiat toltak volna meg masik 10 evig, ha a TESLA nem piszkit bele az uzletukbe

Arcade Macho 2019.05.07. 09:40:19

@Womb Raider: leszarom az energiewendet is vagy mit...

engem Budapest erdekel

ne legyen dugo, es a lehetosegekhez kepest minel kevesebb szenyezo szart engedjenek be

itt luxus az auto, a TESLA luxusauto szoval annak van letjogosultsaga, a regi lekoszlott szutyok koromfoso bunkerolajjal mukodo olajkalykhaknak NINCSEN helye, ideje kitiltani
(fiatal him lovat kurogato tarsunk kedveert en a szemelyautokra gondoltam...)

ugyanakkor megertem hogy vannak alacsonyabb erkolcsi szinten leledzo emberek akik szerint orakat rohadni a dugoban az jo poen ha a fillerbaszokanak a fostalicskaja dizellel megy, de ezektol a piocaktol a budapesti polgarmesternek MEG KELL VEDENIE a polgarait!!!

2019.05.07. 09:41:11

@Arcade Macho: @Indi8686:
"Hamarosan nem kell több töltő mint ami most van, tudod 1600 km/hó. "

A nemzetközi ajánlásokat említettem, azok pedig 10%-nyi töltőt javasolnak..de te ezt is jobban tudod..
"Attól hogy a retkes életveszélyes vezetéseddel megúsztad eddig, attól remélem nagynak érzed a pöcsöd, sajnos ha épp el fogod baszni, akkor is mást szívatsz majd meg vele."
Nem tudod, hogyan vezetek.. de negyed millió kilométer balesetmentesen nem a te elképzelésedet igazolja.
Ja..és ezt a pöcsözést abbahagyhatod, mert már jeleztem, ezzel nálam lukra futottál ;)

"Talán jobb mint az EV-é? :)"
Az attól függ, hogy a villany honnan jön. A jelenlegi töltők (idehaza) 0.6tCO2/MWh (és ezzel arányos egyéb szutyok) kibocsátásával készül..a németeknél még szarabb, a lengyeleknél is.. nagyon sok országban meg kb ezen a szinten áll az energiamix... és állni is fog sokáig. A te idealizált világképedbe persze ez nem fér bele.
(ja..és a veszteségekről nem is beszéltünk még..)

"Ha gázolaj erőmű lenne amiből van az áram, akkor is kb 5* kevesebb co2 jutna a légkörbe "
Hülyeség. a CO2 az CO2..azt nem szűrik és a dízel motorok hatásfoka a hálózati veszteségek miatt valójában jobb, mint egy erőműé :) lazán 40% feletti.

"tömegesen inkább Teslát vesznek a számok szerint."
ROTFL... 100000 db sincs per év... ne röhögtess..

"Ráaádsul nem tudom mit pofázik kb. ha szénnel mennének az erőművek akkor is kevesebb szar jutna elektromos autóval a levegőbe, csak azért mert hatékonyabb úgy 3*. Az erőmű meg sokkal jobban szűr mint a szaros dízele. "
Dobálózol számokkal..miközben totál fogalmatlan vagy. A dízelek dpf-e és az AdBlue rendszere messzemessze tisztább kipufogógázt eredményez, mint egy ligniterőmű kazánja. A részecskék mérete és mennyisége is óriási eltérést mutat.. a dízelmotorok javára. Amit jól kiszűr az erőmű, az kb a kéndioxid.. Ja..és hogy tudd, a széntüzelés másik nagy előnye a jókora radioaktív salakhányó :)))

"Ostoba vagy, de nagyon. Miről beszélsz? Egy ahrmad annyi energiát zabáló tesla, ami fele 30-40% ban megújulóból lett feltöltve és ugye a maradék se kibaszott dízel, az szted mennyire szennyez a dízelhez képest te segg?"
Már megint nem velem vitázol, hanem mérésekkel és statisztikákkal.
Hol vannak azok a 30-40%-ban megújulóból töltött TESLA-k? Norvégiában? Mert errefelé ugyan nem...

Menj, számolgasd a bitcoinjaid, az a te szinted :))) és ne szólj bele a mérnökök dolgába.

" ha mar a dinoszaurusz dizel technologiat a TESLA miatt ejteni kell"
Muhahaha.. mert az elemes kisautó az egyenesen a jövő űrtechnológiáján alapul..ugye? Kerekes akkumulátor pozőr kisköcsögöknek..
A bmw bármelyik 'kőkori' dízelében több tudomány és nagyobb mérnöki teljesítmény zsúfolódik össze, mint a DIY Vasember villanyautójában. ..

2019.05.07. 09:42:37

@Arcade Macho: "itt luxus az auto"

Neked már az élet is az.. felesleges luxus...

Arcade Macho 2019.05.07. 09:43:13

@Indi8686: "ha szénnel mennének az erőművek akkor is kevesebb szar jutna elektromos autóval a levegőbe,"

a dizel lobbi nagyot ment a CO2 -vel, es meg mindig erolkodik...
de sajna az emberi let az energiafelhasznalassal jar, ezt valo gz hogy csokkenteni kellene, de elsosorban a helyi szennyezest kellene elkerulni

Arcade Macho 2019.05.07. 09:52:02

@Indi8686: "Mi a fenéről beszélsz te? Ki ne hozd már a dízelt egészségesebbnek!"

de ez olyan hulye hogy kepes kihozni
raadasul a DPF szurok max 75 % -al kepesek mukodni

2019.05.07. 10:28:06

@Arcade Macho: "a dizel lobbi nagyot ment a CO2 -vel, es meg mindig erolkodik..."

Te nagyon hülye vagy...

"de sajna az emberi let az energiafelhasznalassal jar, ezt valo gz hogy csokkenteni kellene, de elsosorban a helyi szennyezest kellene elkerulni"
Keversz már mindent, ami csak eszedbe jut..
Azt nézd már meg, hogy mekkorák is a nagyságrendek.. meg mi az, amin lehet változtatni és min képtelenség.

"de ez olyan hulye hogy kepes kihozni
raadasul a DPF szurok max 75 % -al kepesek mukodni"
Igen, látom megint képtelen vagy értelmezni amit a másik ír.. és ennél persze csak jobb az, hogy megcáfolni sem tudod :))) Kényesen elbújsz a konkrétumok említésekor, vagy azok számonkérése idején, olyankor elkezdesz valami másról hablatyolni.

A DPF-ek hatásfoka 85-98% között mozog és elenyészően kevés az effektív szennyezőanyag átbocsátás.. persze a kispöcs boyracerek átütött, áthidalt szarjaikkal más tészta..de az nem normális üzemi állapot. Megnyugtatlak, az én két és fél éves büdüs dízelemnek a kipufogója most is olyan tiszta, mint új korában, szemben a sok-sok olajzabáló benzinesével.. Nem a 25 éves koszlott szívódízel golfokat kellene folyton példaként felhozni, hanem az EURO +-os motorú autókat kellene megnézni. Ha csak ilyenek szaladgálnának , akkor nagyságrendekkel tisztább maradna a környezet..és még a használható autókról sem kellene lemondani.

Arcade Macho 2019.05.07. 11:06:51

@Womb Raider: eloszor is latszik hogy sikhulye vagy a temahoz...
a pm2.5 -ot nem nagyon fogod latni koromkent, uugyanakkor az a leggyilkosabb, es hogy lemenjek a primitiv szintedre akkor elmondom, hogy 2% -a a nagyon de nagyon soknak, is sokkal tobb mint a 0

de lasd elhiszem hogy 85% - 98% -ban mukodnek ok? igy bemondasra, mint a nox szintet is elhiszem, hiszen olyan becsuletesek :)))
csak hozzatennem hogy az idealis erteket kint a palyan erik el(valojaban laborban...), ezert en mint normalis jot akaro ember en azt akarom hogy erjek csak el a dizelesek azt a LEGJOBB DPF aranyt, es ne engedjek nekik olyan helyen hasznalni ahol nem hatekony a DPF, azaz ne engedjek be a varosba dugoban

de en allandoan ezt mondom... vedjek meg a dizelesek urtechnologiaju autojat is a hulye idiota barom soforoktol!!!

2019.05.07. 11:26:25

@Arcade Macho: " igy bemondasra, mint a nox szintet is elhiszem, hiszen olyan becsuletesek :)))"

Értsd már meg.. ez nem az autógyárak, hanem a német környezetvédelmi hatóság méréseiből származó statisztika... Egyre kevesebb a dízel..és egyre tisztábbak.. csak akkor mi a túró emeli a NOX koncentrációt?

Persze, van részecske kibocsátás... csak nézd már meg, kilométerenként mennyire nevetségesen kis mennyiségről is beszélsz.. szerinted a gumi kopásából származó porban mennyi a korom? Mennyi por származik a fékek kopásából? ..egyáltalán.. a levegőben szálló por mekkora hányada jön a kipufogóból?
(Amúgy meg, ha megnéznéd, a benzines tütükre dettó ugyanezen limit van meghúzva..)
"csak hozzatennem hogy az idealis erteket kint a palyan erik e"
Léccilécci megkeresed nekem a sztenderd mérési ciklus metodikáját? Hadd ne nekem kelljen folyton a hülyeségeidet korrigálni..

Hungry horse 2019.05.07. 11:44:33

@Indi8686: London kommunista gyakorlatot követő komisszárja nem tiltja be a dizel meghajtású tömegközlekedést, a dízel meghajtású áruszállítást és hivatásforgalmat sem. Se közúton, se vasúton.

Egyszerű okból: összeomlana a város, ország működése.

A komisszárok mindig a középosztályt gyilkolják, fosztogatják, lehetetlenítik el a fos törvényeikkel.
A komisszárok szolgálati autói pedig nem szar akkus dodzsemek és nem is teslák, hanem bazi nagy limuzinok, sofőrrel, testőrrel.
A magadfajta betiltogatós kommunista hulladékok pedig egymással kvaterkázni és méregzöldekkel konferenciázgatni a co2-ről pedig ha nem sofőrös limuzinnal, akkor businessjettel járnak, nem elektromos fossal, vagy bringával.
Mert pont olyan képmutató, amorális, kettősmércés értelmetlen bunkók, mint te vagy.

Indi8686 2019.05.07. 12:39:02

@Womb Raider: Hülyeség. a CO2 az CO2..azt nem szűrik és a dízel motorok hatásfoka a hálózati veszteségek miatt valójában jobb, mint egy erőműé :) lazán 40% feletti.

Wáááááááááááááááa a hálózati veszteség max 10%. Egy autónak jobb a hatásfoka mint egy erőműé..............whihihi ekkora marhaságot 10 éve nem írtak le az interneten.

2019.05.07. 12:51:55

@Indi8686: Látod, ezt szeretem benned... olyan harsányan buta vagy és még büszke is erre...

Egy modern dízelmotor 42-45%-ot tud hatásfok tekintetében, ennyi alakul mozgási energiává.. egy erőmű erre csak nagyon jó minőségű szénnel képes és ugye ebből le kell venni az összes veszteséget, míg onnan eljut a dodzsem akksijába az elektron..a töltési veszteséget is..
Sőt..már az amúgy rosszabb hatásfokú benzineből is kicsikart a MB +50% -os termikus hatásfokot :)
Egyéb kérdés?

Arcade Macho 2019.05.07. 13:50:46

@Womb Raider: "Sőt..már az amúgy rosszabb hatásfokú benzineből is kicsikart a MB +50% -os termikus hatásfokot :)
Egyéb kérdés?"

dugoban lassan gyorsulgatva, fekezgetve, szopogatva, darabosan vezetve lenne 50% ?
a DPFed ugye tudod hogy regeneralni kell? ha csak varosban jarsz vele akkor fel evente cserelheted...
mondom en meg kell kimelni ezeket az aldott jo embereket attol hogy elkuuuuurjak az urtechnologias dizeluket a sajat hulye fejukkel, ez az o erdekuk is lenne!!!
a lokukikat szopogato barom ezt meg ezt komisszarozna...

Kovacs Nocraft Jozsefne 2019.05.07. 13:54:12

@Womb Raider:

A 42-45%-ból vonjuk le a hajtáslánc veszteségét, akkor is marad vagy 36-38%. Ám a fűtés nem kíván plusz energiát.

Másfelől a villanyautónál az erőmű hatásfokából - legyen 40% - lejön a hálózati veszteség, ami kb. 9-10% (36%), majd az akkumulátor kb. 10%-os töltési vesztesége (32%), végül a villanymotorok hatásfoka sem több max. 94%-nál (30%). Plusz télen ott van a fűtés. Azon lehet vitatkozni, hogy ez mennyi, de a legszerényebb adatok sem mennek 1-2kW alá.

Szóval akkor a dízel 38%-os hatásfoka áll szemben a villanyautó 30%-os eredő hatásfokával. Amit nyilván némiképp árnyal városi forgalomban a visszatáplálás, télen meg a fűtés.

Mindennek a jelentősége persze attól is függ, milyen módon állítják elő a villanyautó meghajtásához szükséges villamos energiát, de ezt már fentebb többen részletezték, nem szükséges megismételni.

Arcade Macho 2019.05.07. 14:03:41

@Hungry__horse: te lobaszo TETU megint HAZUDSZ !!!

tfl.gov.uk/modes/driving/ultra-low-emission-zone
To help improve air quality, an Ultra Low Emission Zone (ULEZ) now operates 24 hours a day, 7 days a week, every day of the year within the same area of central London as the Congestion Charge. Most vehicles, including cars and vans, need to meet the ULEZ emissions standards or their drivers must pay a daily charge to drive within the zone.

£12.50 for most vehicle types, including cars, motorcycles and vans (up to and including 3.5 tonnes)
£100 for heavier vehicles, including lorries (over 3.5 tonnes) and buses/coaches (over 5 tonnes)

persze baszod nem tiltjak ki, csak jol megsarcoljak, de erre mit mondasz? hogy rabuksz egy lofaszra es elkezded a komisszarozast
egy barom vagy az a szitu...

Arcade Macho 2019.05.07. 14:05:17

@Kovacs Nocraft Jozsefne: "Másfelől a villanyautónál az erőmű hatásfokából - legyen 40%"

erdekes a fűtőművekre 87% -os hatasfokot irnak

Kovacs Nocraft Jozsefne 2019.05.07. 14:06:18

És persze az is hozzájön, hogy míg a dízelmotor csak egy szűkebb tartományban éri el a max. hatásfokot, addig a villanymotornál ez sokkal kisebb mértékben jelentkezik.

Természetesen lehet vitatkozni a számítás módszertanán, mert ha az elektromosságnál figyelembe veszem a hálózati veszteséget, akkor a dízelnél is figyelembe kellene vennem azt a veszteséget, ami a benzinkútig fellép. De ha nem számolok a hálózati veszteséggel, akkor is az jön ki, hogy tisztán energetikai szmepontból a dízel nem rosszabb a villanyautónál - persze mindig nézni kell az energiamixet is.

2019.05.07. 14:08:31

@Kovacs Nocraft Jozsefne: :) Jóvanna..nagyvonalú voltam.. de magasan képzett kollégánknak fel sem tűnt.

A start-stop dízelek javul a helyzet és elvileg létezik motorfék..és elvileg a generátort olyankor nem a gázolaj égése látja el forgatónyomatékkal.. mindegy.. én úgyis nyáron akarom cserélni a kocsimat.. egyelőre maradok a dízelesnél. Mire itt kenyértörésre kerül a sor, addigra sok víz lefolyik a dunán.

2019.05.07. 14:11:26

@Arcade Macho: "erdekes a fűtőművekre 87% -os hatasfokot irnak"

És ezt így hogy??? Villamos hatásfokról beszélünk.. vagy melegvizes palackokat töltesz? Vagy mi van? Szén (lignit) erőművekről beszélünk, nem a lakótelepi FőTávról. Feketeszénnel se érik el az 50%-ot.. a hulladékhő meg kimegy a kéményen..és a Heller-Forgó eliminálja a maradékot.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2019.05.07. 14:14:01

@Arcade Macho:

A dízelautóval fűtesz vagy utazol? A "fűtőmű" villanyt vagy hőt állít elő?

Ha esetleg a "fűtőmű" szón kombinált ciklusú erőművet értesz (mert ez a tisztességes neve), akkor éppenséggel elérhető az említett 87% összhatásfok, amennyiben a keletkezett hő teljes mértékben felhasználható pl. melegvízellátásra. A fűtés nem ér, mert az csak télen javítja az összhatásfokot.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2019.05.07. 14:16:08

Ja, és a hazai fosszilis erőművek által termelt vill. energia hány százalékát állítják elő kombinált ciklusú erőműben?

2019.05.07. 14:18:44

@Arcade Macho: "a DPFed ugye tudod hogy regeneralni kell? ha csak varosban jarsz vele akkor fel evente cserelheted..."

Képzeld, én hetente kimerészkedem ám a városból.. és egészen messzire is el szoktam kalandozni.. erre is jó a nagy akciórádiusz. És majd a fedélzeti elektronika eldönti, mikor, hogyan regenerál..ha kell.. 200 000 kilométerig elvilg ki kell tartania.. de nem volt még autóm, amibe annyit belepakoltam volna ...még felét se ...
Egyébként a rémes regenerálás kb 20 perc.. mire innen a határra érek, már túl is vagyunk rajta.

"a lokukikat szopogato barom ezt meg ezt komisszarozna..."
Akarsz beszélni az orális fixációdról.. vagy ez az érvelési technikád szerves eleme?

2019.05.07. 14:20:19

@Womb Raider: Mármint a DPF szűrő kibírja 200 000 kilométerig..átlagban.. majd megnézem , hogy a diagnosztika mennyi tartalékot jósol..

Arcade Macho 2019.05.07. 14:36:44

@Womb Raider: "És ezt így hogy???"

okosan
mit gondoltal, hogy nem okosabbak a szakemberek nalad? hogyha meg van adva a feladat akkor nem kepesek okosan megoldast talalni ra?

pl. a pekek is sokkal okosabban tudnak megoldani a kenyerrel valo ellatast ha rajuk biznak es megfejelnek az uzemeltetesi koltseget egy kis fincsi londoni merteku behajtasi dijjal...
(mondjuk jobban tetszik nekem a km aranyos utdij, mert a behajtasi dij ippeg kontraproduktiv nemely esetben...)

de hogy valaszoljak szamodra...
futomuvek hatasfoka BIZONYITOTTAN 87%, es KESZ
dizel hatasfoka allitolagosan 50%, de ha varosban araszolnak akkor az lemegy a ketharmadara...

mi bajod van amugy a futomuvel? van egy csomo lakotelep ott napi szinten felhasznalnak melegvizet, akkor melleje a hulladekgozbol meghajtanak par generatort es maris lesz mivel tolteni az EVket...
lignitet meg legyszi akkor vard el ha majd beletomhetek 3 kg lignitet a lekoszlott olajkalyhad uzemanyagtartalyba...

Arcade Macho 2019.05.07. 14:52:00

@Kovacs Nocraft Jozsefne: ja koszi, hogy megvalaszoltad

a futes az tenyleg nem annyira szamit valo igaz, mert napi szinten levo ellatottsagra kell torekedni elso korben

"Ha esetleg a "fűtőmű" szón kombinált ciklusú erőművet értesz (mert ez a tisztességes neve)"

en gazturbinanak hivom es tudom hogy csucsra kellene azzal termelni amit jelen pillanatban elcsesznek, de amikor 50% -os dizel hatasfokot mondanak szemelyautonal akkor igazolva erzem hogy en is piciket loditsak :)

Arcade Macho 2019.05.07. 14:58:32

@Kovacs Nocraft Jozsefne: "figyelembe veszem a hálózati veszteséget, akkor a dízelnél is figyelembe kellene vennem azt a veszteséget, ami a benzinkútig fellép."

latod latod?
atlagos normalis epeszu embernek ez jut elsore eszebe...
en is ezt mondom, hogy az uzemanyag neve a benzin, amit a benzinkuton szoktunk tankolni

es mivel egy NYILVANVALO teny is kimaradt akkor azt is hozzatennem... a leparlas soran keletkezik benzin is meg dizel is, ha most a nehezgepek mellett Europaban a lekoszlott olajkalyhak is elhasznaljak a dizelt, akkor a dizelt importalni kell a benzint meg exportalni, de jol tudjuk hogy annak sincsen vesztesege...

2019.05.07. 15:54:09

@Arcade Macho: "okosan
mit gondoltal, hogy nem okosabbak a szakemberek nalad?"

Az lehet.. de te sötét vagy. Nagyon.. és rendszeresen hazudsz :) Mutassam:
"de amikor 50% -os dizel hatasfokot mondanak szemelyautonal akkor igazolva erzem hogy en is piciket loditsak :)"

Hol írtam 50%-os dízel hatásfokot, te marharépa?
Másfelől, ahogyan K.N.J-né is kérdezte: tudod te, hogy a hazai energiamix mekkora hányadát fedi le a CHP termelés?

"figyelembe veszem a hálózati veszteséget, akkor a dízelnél is figyelembe kellene vennem azt a veszteséget, ami a benzinkútig fellép."
Mint ahogyan a villanyverda útjánál is a töltőig..ugye.. és az milyen gyakoriságú? És a tankolt "üzemanyaghoz képest" ? Arányok..

"en gazturbinanak hivom"
Felőlem.. de van annak rendes neve is..főleg, hogy nem csak nyíltciklusú gázturbinákkal valósítják meg, hanem zárt ciklusú gázmotorokkal.. meg akár másként is elképzelhető a kapcsolt energiatermelés
"futomuvek hatasfoka BIZONYITOTTAN 87%, es KESZ"
Ez így sehogy nem igaz, mert a hatásfok a megvalósított módozattal összefüggő.. és jó, ha az együttes pillanatnyi nettó hatásfok eléri a 80%-ot..ha eléri egyáltalán....plusz, amit a kolléga is említett: jó, jó... de mit is kezdesz nyáron a szuper meleg vizeddel?? Éves átlagban ez csúnyán visszaveti a hatékonyságát..és valahol 75% környékén tántorog összesítve, nagy átlagban . (Abba bele sem megyek, hogy a melegvíz szállítási veszteségei sem kicsik ám...éééés a gáz ára sem éppen a legolcsóbb.. nem is véletlen, hogy jobbára a csúcserőművek használják.. meg télen a gázmotoros/turbinás CHP ojjektumok...és ami a legjobb, hogy a CHP erőművek dotálva képesek csak megtérülni záros határidő alatt..
Szóval várom, merre foggsz kiseggelni a hülyeséged mögül..

"a leparlas soran keletkezik benzin is meg dizel is, ha most a nehezgepek mellett Europaban a lekoszlott olajkalyhak is elhasznaljak a dizelt, akkor a dizelt importalni kell a benzint meg exportalni"
Hát hogyne..miként azt Móricka elképzeli.. mondjuk lehet, nálatok még duruzsol olajkályha.. de akkor te valami skanzenben élhetsz.

Összehordasz hetet havat.. de a kutyát nem érdekli, hogy te hogyan tartanád célszerűnek..mert a gyakorlat egészen más.

" van egy csomo lakotelep ott napi szinten felhasznalnak melegvizet, akkor melleje a hulladekgozbol meghajtanak par generatort es maris lesz mivel tolteni az EVket..."

Persze ez sem így megy..hanem fordítva.. a gáz hajtja a turbinát, vagy a belsőégésű (hűűűű ..) motort (áramtermelés) és a füstgáz a motornál pedig a kenőolaj/hűtés hőjét használják HMV+Távfűtésre

Hidd el..van némi fogalmam. Itt felénk van pár ilyesféle, pl. depónia gázzal pöfögő gázmotor.. ami tényleg zöld..

Arcade Macho 2019.05.07. 17:40:23

@Womb Raider: "jó, jó... de mit is kezdesz nyáron a szuper meleg vizeddel??"

te tenyleg ennyire hulye vagy?
hat furodnek benne meg kezet mosnak meg mosogatnak
igen kepzeld el meg nyaron is... az hogy te nem szoktal az a tipikus tusko BMWs sztereotipiat erositi bennem....

"Hát hogyne..miként azt Móricka elképzeli.. mondjuk lehet, nálatok még duruzsol olajkályha.. de akkor te valami skanzenben élhetsz."
most mivel vitazol? a lekoszlott olajkalyha ami bunkerolajjal megy es diesel uzemu, azzal a megnevezessel vagy azzal a TENNYEL hogy a szutyok dizeledet importalni kell messzirol?

"Összehordasz hetet havat.. de a kutyát nem érdekli, hogy te hogyan tartanád célszerűnek..mert a gyakorlat egészen más."
ja jo latom...
a kartekony fajtad meg meg ideologiakat is gyart hozza, csak azok a franya TENYEK, de nezd nem gond ha szopatni akarom modnani tanitani kell teged en szivesen szopatlak: www.fuelseurope.eu/knowledge/how-refining-works/dieselgasoline-imbalance/

"Persze ez sem így megy..hanem fordítva.. a gáz hajtja a turbinát, vagy a belsőégésű (hűűűű ..) motort (áramtermelés) és a füstgáz a motornál pedig a kenőolaj/hűtés hőjét használják HMV+Távfűtésre"

ja jo hogy ebbe is belekotottel, bazdmeg mi vagy te kazanmernok?
honnan tudod mi az ELSODLEGES?
en ugy tudom hogy a melegviz szolgaltatas volt hamarabb es ott beallitottak bizonyos "eszkozoket" igy a melegviz melegitese soran meg elhasznaljak az idokozben keletkezett gozt...
de ebbe ne eld bele magad nagyon, leirtam hogy ez poen, nem ezzel fogjak az EVket tolteni mert sokkal jobb ha csucsra jaratjak ezeket az "eszkozoket", es a csucsidoszakban eladjak az aramot

figyu de szoljal ha mehetek a 3 kg lignittel, ok? egyszer biztos bele fog menni :)

2019.05.07. 18:09:19

@Arcade Macho: "te tenyleg ennyire hulye vagy?
hat furodnek benne meg kezet mosnak meg mosogatnak"

Jaaaaa... tééényleg. Meg abban főzöd a tojásaid! Azért azon mélázz el, hogy ha csak HMV-re használod a hulladékhőt, akkor vajon ezzel arányban mennyi villanyt is tudsz megtermelni? az hogy te nem szoktal az a tipikus tusko BMWs sztereotipiat erositi bennem...."
A sztereotip gondolkodás nem dicsőség.. és nem BMW,nem AUDI, nem OPEL, nem VW..nem Merdzsó..de német ;)

"de nezd nem gond ha szopatni akarom modnani tanitani kell teged en szivesen "
Blablabla..üres handabanda.. mert a tényeken megint hasraestél..és most terelsz, hőbörögsz.
"honnan tudod mi az ELSODLEGES?"
Onnan, hogy így ésszerű :)

"en ugy tudom hogy a melegviz szolgaltatas volt hamarabb es ott beallitottak bizonyos "eszkozoket" igy a melegviz melegitese soran meg elhasznaljak az idokozben keletkezett gozt..."
Baromságot beszélsz.. a HMV "készítésekor" nem keletkezik gőz..az ugayanis veszteség lenne . Ezért inkábbelégetik a gázt és igyekeznek a legtöbb hőt kinyerni a folyamatból, két lépésben . Abban az esetben, amikor a villanyt gáz elégetéséből(turbina) vagy motor üzemanyagként használják villany előállítására, akkor a gáz energiájának hatékonyabb kinyerése érdekében (mert a villany termelésre csak ~37% fordítódik.. )a a füstgázból a lehető legnagyobb mennyiségű hőt igyekszenek kiemelni.. nagyon-nagyon jó esetben a gázban hordozott égési energia 85%-a kinyerhatő..ez a kapcsolt energiatermelés lényege. A HMV/távhő 90/125°C hőmérsékletű Egy átlagos kis lakótelepi lakás mondjuk 10-20kW teljesítménnyel temperálható, a HMV ennél messze kisebb mennyiségű energiatranszportot igényel: nyáron b..hatod a hulladékhőd, mert nagyságrendileg jóval kevesebbet tudsz elsózni..

"a lekoszlott olajkalyha ami bunkerolajjal megy es diesel uzemu"
Manapság már a tengeri hajók sem a klasszikus bunkerolajjal üzemelnek :) Kövesd a változásokat!..és, hogy csak bosszantsalak: a nagy dízelek hatásfoka laza 50%..és a fűstgáz kondenzációjával bezony simán erőművi szintre húzzák a hatásfokot!

Arcade Macho 2019.05.07. 21:44:46

@Womb Raider: figyu bevallom, nyertel azt a DPF hatasfokot nem jol neztem a 75% amit allitottam, azt rosszul mondtam, es erolkodni meg nem akarok veled...

de most hogy igy megtargyaltuk sot igazat adtam neked, akkor szolsz nekem hogy a 3 kg magyar lignitnek megfelelo litvan tozeggel ki tudjalak segiteni, hogy jobban menjen a verda?

Indi8686 2019.05.08. 08:58:44

Látom közben kihoztátok, hogy a dízel motorok gazdaságosabbak mint az erőművek. Ehhez kell igazán bolondnak lenni! 40% erőműnél? Na ne vicceljünk már, ha igazatok lenne, akkor dízelmotorokat kötnének a hálózatra, te jó ég ezt a sötétséget. Ráadásul ok legyen 40-45% a dízel hatásfoka, de bazdki az a valóságban jó ha 20%, hideg motorok, dugók, szar motorok miatt, az erőmű meg szinte mindig ideális körülmények megy.

2019.05.08. 09:08:17

@Arcade Macho: Kösz, de tőzeget max az áfonyák alá tennék, az autóm, köszöni szépen, elég jól elballag omv(lukoil) dízellel is...330Ft/l áron. Nekem megfelel..

2019.05.08. 09:11:41

@Indi8686: "Ehhez kell igazán bolondnak lenni! 40% erőműnél? Na ne vicceljünk már, ha igazatok lenne, akkor dízelmotorokat kötnének a hálózatra, te jó ég ezt a sötétséget. "

Már látom is, ahogyan a visontai lignitet szorgos-kormos emberek lapátolják a motorokba :)))

De csak neked, hogy ne ilyen hülyén kelljen majd meghalnod:

"A fosszilis tüzelőanyagok napjainkban is jelentős szerepet kapnak a világ
energiamixében. 2012 végére a globális energiatermelés kétharmada alapult e
tüzelőanyagokon, a szén megközelítőleg 40%-ot képviselt. A napjainkban
üzemelő erőművek jelentős része – néhány kivételtől eltekintve – sajnos
alacsony hatásfokon (32-35%) üzemelő szubkritikus erőmű, melyek
220 bar nyomás illetve 540 °C hőmérséklet alatti gőzparaméterekkel
üzemelnek. Ezeket az erőműveket az 1960-as évektől kezdve építették és
tervezett élettartamuk átlagosan 45 év. Ahogy látható tehát, a jelenlegi
erőművek lassan élettartamuk végéhez közelednek. Pótlásuk a mai kor
színvonalának megfelelően szuperkritikus (átlagosan 240 bar, 560 °C), illetve
főként ultraszuperkritikus (átlagosan 300 bar, 600 °C) erőművekkel lenne
kívánatos. Utóbbiakkal, barnaszén tüzelőanyaggal 42-43%-os, feketeszén
esetén pedig akár 45-46%-os hatásfok is elérhető.
Orosz Zoltán, a Mátrai Erőmű Zrt. Stratégiai Osztályának
vezetője
"
Másban tudok segíteni?

Arcade Macho 2019.05.08. 10:22:21

@Indi8686: en oszinte leszek, szerintem PaksII es Nagymaros kellene az EV -be es nem fosszilis :)
aztan majd a kozepes tavolsagu jovoben ha mar par dologban meglepik a technologiai attorest akkor johet a zold cucc, ugymint PV es szelkerek

2019.05.08. 11:22:10

@Arcade Macho: Paks oké, Nagymarost elfeledhetjük.. az áttörésre meg tényleg várni kell.

Engem egészen felcsigázott, hogy minap arról olvastam, hogy a Scania elkezdte tesztelni az áramszedős kamionjai tesztelését.. már 10 (tíz) kilométer hatótávnál vannak, a cél a 60 (hatvan!!!!) kilométer elérése.

Persze könnyű nekik..egy normális nyergesvontatóra akár 24-25t akksit is fel lehet ügyeskedni! Az már akár 50-60 TESLA.. fényes jövő előtt állunk! Csak a Nap süssön ránk!

Kovacs Nocraft Jozsefne 2019.05.08. 19:14:19

@Womb Raider:

A végén még feltalálják a trolit. :DDD

Indi8686 2019.05.09. 06:01:11

@Womb Raider: Tudnál ha megmondanád mi a bánatért szaros ráadásul hazai elavult erőművekkel kell összehasonlítani a szaros dízeled, amikor a világon drasztikusan zöldül a mix. Te meg kb. a legszarabb verziót hozod elő, hogy próbáld az igazad alátámasztani. Még ebben a nagyon fejlett országban is a következő években telepítésre kerül vagy már került 1 paksnyi napelem, miről beszélsz? Mintha ezek nem lennének egyre olcsóbbak és nem terjednének egyre jobban..Persze játszhatod a hülyét, sztem még magad sem hiszed el amit mondasz. Pláne nem mások.

Indi8686 2019.05.09. 06:04:32

@Arcade Macho: Nos Paks 2 vel egy nagy bajom van, azt mire legjobb esetben is beüzemelik 15 év még. Na most az aksik addigra egy jóval magasabb szinten lesznek, a megújuló ára a mostani töredéke lesz, az aksik ára is. Tehát mire elkészül simán lehet majda megújulót aksfarmokon tárolni, a világ meg majd rajtunk fog röhögni. Ja és ezek az aksi farmok többek kozött lehet hogy pont az autók lesznek, sőt biztos lesz részük benne. Szval én nagyon nem támogatom.

Indi8686 2019.05.09. 06:06:13

@Womb Raider: Az 500-600 km-es Tesla nyergesvontató nyilván elkerülte a figyelmed, ami kb 2 éven belül gyártásban lesz, te nagyszájú tájékozatlan pukkancs.

Indi8686 2019.05.09. 06:07:29

@Indi8686: További bajom még Paks2 vel, hogy ab üdös életben nem térül meg, ha a trendeket kivetítjük és az aksik várható forradalmát is nézzük. De sztem nem is gondolják komolyan, majd vmiért le lesz fújva.

Indi8686 2019.05.09. 06:08:39

Várhatóan a mostani legolcsóbb atom drágább lesz minta megújulók..na ekkor fognak még nevetni rajtunk sokan.

Hungry horse 2019.05.09. 06:14:31

@Indi8686: a napelemekkel a zseblámpádat se töltöd fel, amikor eljő a hozzád hasonlóan sötét éj.

A többi jóslatod is ennyit ér.
Kiváló példa vagy a vágyvezérelt, össze-vissza hazudozó szektatagra.

Hungry horse 2019.05.09. 06:19:26

@Arcade Macho: az, hogy sokadjára se tudsz válaszolni egyszerű kérdésekre, már nem lep meg.
A trágárságod se, amit adatok, érvek, forrasok helyett okádsz ide.

Az azonban annál inkább meglep, hogy milyen primitíven hazudozol.
Az általad felsorolt városok kommunista gyakorlatot követő komisszárjai nem tiltották be a dizel meghajtású tömegközlekedést, a dízel meghajtású áruszállítást és hivatásforgalmat sem. Se közúton, se vasúton.

Egyszerű okból: összeomlana a városuk, országuk működése.

A komisszárok mindig a középosztályt gyilkolják, fosztogatják, lehetetlenítik el a fos törvényeikkel.
A komisszárok szolgálati autói pedig nem szar akkus dodzsemek és nem is teslák, hanem bazi nagy limuzinok, sofőrrel, testőrrel.
A magadfajta betiltogatós kommunista hulladékok pedig egymással kvaterkázni és méregzöldekkel konferenciázgatni a co2-ről pedig ha nem sofőrös limuzinnal, akkor businessjettel járnak, nem elektromos fossal, vagy bringával.
Mert pont olyan képmutató, amorális, kettősmércés értelmetlen bunkók, mint te vagy.

Indi8686 2019.05.09. 06:20:39

@Hungry horse: TE nyomorék gebe, hallottál már a tárolhatóságáról? Fentebb is írtam te ostoba szarjankó.

Indi8686 2019.05.09. 06:22:25

@Hungry horse: ELmebeteg kommunistázó csíra, nyilván azok a hülye országok Magyarország pedig..:) á vicces na. :) Szerencse hogy itt minden jó, nem úgy mint a hanyatló nyugaton! :)

2019.05.09. 08:55:56

@Indi8686: "Az 500-600 km-es Tesla nyergesvontató nyilván elkerülte a figyelmed, ami kb 2 éven belül gyártásban lesz,"

Már megint mit álmodtál???
De legyen... oké...
Egy hűűűdefasza Tesla S súlyának 1/3 akkumulátor és ezzel képes optimális körülmények között, félárnyékban, márciustól június elejéig 500km megtételére. Oké..tehát akkor mennyi akkumulátor is kellene 25t hasznos teher plusz a 8t-s pótkocsi és a 6-7t-s vontató mozgatásához??
Az nem is lényeges, hogy messze rosszabb aerodinamikai feltételekkel..
Mennyi idő egy ekkora akkumulátor feltöltése.. vagy mekkora töltőteljesítményt igényel, ha emberi idő alatt szeretnénk feltölteni?
... a Tesla akssijának súlyával megegyező mennyiségű gázolajjal egy kamion 3200-3700 kilométert elmegy, teljes terhelés mellett.

2019.05.09. 09:02:20

@Indi8686: "Várhatóan a mostani legolcsóbb atom drágább lesz minta megújulók..na ekkor fognak még nevetni rajtunk sokan."

Ez hatalmas tévedés.. :( az állításod folyamatosan fújó szél, vagy örökké sütő Nap esetén sem feltétlenül lenne igaz (mert ugye grid szintű tárolás nincs..még akkor sem, ha te szeretnéd ;)
A megújulók a beépített kapacitásukhoz képest eléggé sovány mennyiségű energiát tudnak éves átlagban termelni. A legjobbak az offshore WP erőművek.. de ezek annyival drágábbak is. A 'mezei' szélkerék 25% körül tud átlagban.. a PV húsz alatt.. vagyis: rendesen túl kell mindet telepíteni, hogy érdemben ki lehessen használni az 'ingyen' energiát.. és akkor még nem beszéltünk az élettartamról.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2019.05.09. 09:02:32

@Indi8686:

"Még ebben a nagyon fejlett országban is a következő években telepítésre kerül vagy már került 1 paksnyi napelem"

Az egy paksnyi napelem a beépített teljesítmény. A mi viszonyaink között 2GW napelem éves átlagban kb. 2.5TWh villamos energiát termel meg. Paks1 ezalatt 14-15TWh-t. Paks1 rendelkezésre állása 90% körüli, a nepelemeké meg hát...

A téli hónapokban a napelemek termelése harmada a nyárinak. Ezt semmiféle ismert vagy prognisztizálható tárolási módszer nem tudja kisimítani.

2019.05.09. 09:07:01

@Indi8686: Nyugodj meg, a világon szerte ilyen 'szaros' erőművek pöfögnek.. és mutass nekem feketeszénnel tüzelt villamos erőművet :)))))

" Még ebben a nagyon fejlett országban is a következő években telepítésre kerül vagy már került 1 paksnyi napelem, miről beszélsz? "
Paks területére gondolsz..vagy a teljesítményére?

..és a bónusz kérdés: szerinted mekkora napelemparkra van szükség éves átlagban 16 000,6 GWh villamos energia megtermeléséhez? (Paks szumma teljesítménye ~2GW)

Ha nem tudsz válaszolni, akkor kiestél.. mehetsz haza, játszani a napelemes zseblámpáddal.

2019.05.09. 09:13:20

@Kovacs Nocraft Jozsefne: :)))

Pontosan! Tavaly olyan 650MW-nyi napelem 'termelt', kb 8 év alatt telepítettek ennyit..tavaly 280-300MW épült be ..ezzel a tempóval kötve hiszem, hogy 1 év alatt 1.5GW-t fognak lerakni..de hát ugye az is jelentéktelen valójában.. max a rendszerirányítók agyvérzést kapnak egy bárányfelhősebb napon.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2019.05.09. 09:21:54

@Indi8686:

Tároljál már hónapokig több TWh-t SZET-tel (azok max. 8 órai termelést tárolnak) vagy akkumulátorral. Ez utóbbiban a Teslák és társaik sem sokat segítenek, mert a gazdáik télen is szeretnék használni őket. Hacsak egy méregzöld kormány vagy EU nem hoz olyan törvényt, hogy a villanyautük tulajdonosai télen kötelesek az autóikat a garázsban tartani lés tárolásra használni.

Indi8686 2019.05.09. 09:23:28

@Womb Raider: Hát erre megint rábasztál de nagyon, legnagyobb bánatodra ennél sokkal jobb lesz, bocsánat 800 km lesz a hatótáv 36 tonnával, 30 perc meg a 600 km töltés. Tipikus tudatlan hülye vagy, ezek jellemzője hogy osztják az észt olvasottság nélkül, de szívd csak a dízeled ne zavartasd magad.
zoldautok.hu/2017/11/17/tesla-bemutatta-kamionjat-hihetetlen-hatotavval/

Indi8686 2019.05.09. 09:26:05

@Womb Raider: Csak a költsége lesz sokkal több a dízelednek. Itt fog leghamarabb elterjedni amúgy, mert itt hozza a legtöbb hasznot a gazdáinak.

Indi8686 2019.05.09. 09:28:20

@Womb Raider: Hát inkább telepítsék túl, mint füstöljenek örökké, az aksik fejlődésével pedig simán betárolj

Indi8686 2019.05.09. 09:30:08

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Mire megépülne paks2 ez rutin lesz. Nálunk nyugatabbra..

Indi8686 2019.05.09. 09:32:53

@Womb Raider: Minek neked 16000 gw? Nem elférnek a napelemek? Az a baj te olyan segg vagy hogy a mostból indulsz ki a fejlődés meg mintha nem is létezne napelemben aksiban stb.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2019.05.09. 09:42:57

@Indi8686:

A fizikát nem lehet megerőszakolni, a technológiai áttörések sem megrendelésre érkeznek. Jelenleg még középtávon sem sejlik semmiféle forradalmi áttörés az akkumulátorok technológiájában. Van persze fejlődés, de ahhoz, hogy a tárolás megoldható legyen, NAGYSÁGRENDI (egy nagyságrend = tízszeres növekedés) fejlődés kellene. Ez általában nem fokozatos fejlődéssel, hanem technológiai ugrással szokott megvalósulni, ez pedig vagy jön, vagy nem. A fizika mai állása szeint inkább nem.

Talán úgy látszik, mintha a villanyautók ellen lennék, pedig ez távolról sem igaz. De a realitásokat nézem, nem pedig mindeféle vágyálmokat, amelyek vagy megvalósulnak, vagy nem. És azt, hogy a villanyautók saját jogukon legyenek versenyképesek, ne pedig mindenféle jelentős állami támogatások révén. Ráadásul mindez elválaszthatatlan az adott ország energiatermelésének módjától (energiamix), ahol a biztos és egyenletes termelés, vagyis a villanyautók ellátása nem oldható meg a megújulókkal, épp azok napi és főleg évszakos termelési ingadozásai miatt.

2019.05.09. 09:58:26

@Indi8686: Majd akkor ugrálj, ha egynél több ilyen masina fogja az utakat szelni. Musk... lufi az egész faszi.

"Tipikus tudatlan hülye vagy, ezek jellemzője hogy osztják az észt olvasottság nélkül, de szívd csak a dízeled ne zavartasd magad."

Eddig kb az összes felvetésed cáfolva, vagy magad sem tudtál tényeket sorakoztatni mögéjük.

"Hát inkább telepítsék túl, mint füstöljenek örökké, az aksik fejlődésével pedig simán betárolj"
Mibe??? Az aksik pedig fejlődnek..mert ..mert én azt akarom!!!!
:))) De legyen igazad.. az 5-6szoros túltelepítés ÉS a brutális akkupackok vajon mennyibe is kerülnek? Ja..tudom, azok olcsók lesznek..mert azt akarod.. a 8. napon Indi megteremté az olcsó akkumulátort és látá, hogy az jó!

"Minek neked 16000 gw?"
Nekem? Nekem nem kell ennyi.. de (te agyonolvasott kismajom) Paks a maga négy reaktorával évente ennyit tesz le az asztalra. És ez csak a hazai fogyasztás kisebb része. Mennyi napelem kell ekkora mennyiségű villamos energia megtermeléséhez ??? Mekkora akkumulátorral tudod a termelés kiszámíthatatlanságait eliminálni?

Amíg nincs érdemi válaszod, addig a handabandázásod meg nem érdekel.

Indi8686 2019.05.09. 10:03:58

@Womb Raider: Süketeléseitek helyett, mire paks2 felépül már régen lesznek olcsóbban, gyorsabban és kevésbé veszélyesen üzemeltethető erőművek. www.portfolio.hu/vallalatok/miskolc-meretu-napelemfarm-valthatna-ki-paks-2-t-de-milyen-aron.260895.html

Indi8686 2019.05.09. 10:17:30

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Oké, az se zavarjon hogy a Toyota 5 éven belül már jön a szilárd t aksikkal, biztos az se lesz elég 1000 kmre

2019.05.09. 10:25:55

@Indi8686: Fogadjunk, hogy el sem olvastad... :)))))

Kovacs Nocraft Jozsefne 2019.05.09. 12:05:35

@Indi8686:

"a Toyota 5 éven belül már jön a szilárd t aksikkal, biztos az se lesz elég 1000 kmre"

Egy ország energiaellátását nem lehet arra alapozni, hogy egy cég valamikor majd kijön egy ma még ismeretlen specifikációjú és árú termékkel. Amelyből kérdés, mennyit tud gyártani.

Nincs kizárva, hogy holnap egy tudóscsoport előjön a szinte nulla költségű és a maiaknál 3 nagyságrenddel (ezerszer) nagyobb fajlagos energiasűrűségű akkumulátorral. Az sincs kizárva, hogy ezt egy év múlva már gyártani fogják. Elenyészően kicsi a valószínűsége, ahogy annak is, hogy lesz ötösöm a lottón, sőt a lottóénál nagyobb, mert nem is lottózom - de nem nulla. :)

Csakhogy mi van, ha mégsem jönnek elő ezzel az akkuval? Sem jövőre, sem azután? Mi van, ha mégsem lesz megoldható az évszakos tárolás a magyar lakosság által is megfizethető áron? Mi lesz, ha nem repül a sült galamb a szánkba, közben pedig az amúgy is csúszásban lévő Paks 2 nem épül fel időben?

"Bekövesedett emberek vagytok."

Én eddig tisztelettel és korrekt hangon írtam neked. Nem tudom, mi szükség van arra, hogy engem akárhogy is minősíts. Ettől nem lesz a mondandód jobb.

Hungry horse 2019.05.09. 15:29:33

@Indi8686: unom az adatok, források és tényalap nélküli trágárkodásodat te szerencsétlen hülye.
Ne maszatold rám a saját nyomorodat.
A családodét se.

Hungry horse 2019.05.09. 15:35:03

@Womb Raider: www.origo.hu/gazdasag/20190507-tesla-elektromos-auto-kina-eladas-morgan-stanley.html

"Jelenleg a kereslet a legnagyobb kihívás, amellyel a Teslának szembe kell néznie – mondja Jonas. Ezt támasztja alá az is, hogy a vállalat a vártnál nagyobb első negyedéves veszteségről jelentett, ahogy negyedéves alapon 41 százalékkal esett a teljes autóeladás. Noha a társaság most be tud vonni 2,7 milliárd dollárnyi friss tőkét, amivel be tudja tömni a tátongó lyukakat, a Tesla szabad tőkeállománya egyre csökkenni fog a következő évben – figyelmeztet a szakértő."

Tipikus pilótajáték...

2019.05.09. 15:42:48

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Szépen, megbízhatóan ballag lefelé az árfolyam..hogy szakadjon rá az ég.. időszerű lenne valami naaaagy bejelentést tenni.. Mittomén, Musk egy feltöltéssel elindul a Marsra..krumplit szedni..

Indi8686 2019.05.09. 18:21:33

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Akkor is ott lesz a marha olcsó import. Ausztria meg nem tudja majd hová tenni a megújulóját, meg a németek. Eljő az olcsó áram kora.

2019.05.09. 18:59:32

@Indi8686: "Tévedés elolvastam."
Akkor viszont semmit nem értettél meg... semmit.. nem az a lényeg, hogy lehet-e..hanem az, hogy milyen áron..

Paks2
Teljesítmény 2400 MW
Kihasználtság 80% ( a jelenlegi atomerőmű 90% közeli Kihasználtsággal dolgozik)
Évente termel(het) 2400MW*8760h*0,8 =16819200 MWh
Bekerülés 4300 milliárd forint.
Jelenleg önköltség 10,5 Ft/kWh
Tervezett önköltség 21 Ft/kWh

Mátrai napelem
Terület 30 hektár.
Termelt 1 év alatt 20 ezer MWh
Termelt nyári csúcsban 140 MWh/nap - fölött
Télen legkevesebb 30 MWh/nap - alatt
Csúcs teljesítmény 16 MW
kihasználhatóság 14%
Évente termel(het) 16MW*8760h*0,14 = 19622 MWh
bekerülés 6,5 milliárd forint.
Önköltség 14 Ft/kWh

Atom/nap -16819200 MWh/19622 MWh = 857
Évente paks 857 szer többet termel mint a visontai napelem,
Ezért 16*857 = 13714 MW csúcsteljesítményű napelem szükséges a paksi fejlesztés kiváltására.

Ha a mátrai bekerüléssel számolok :
13714/16*6,5 = 5571 milliárd forint.

Ez a 13714 MW teljesítményű napelem elgondolkodtató.
Magyarország elektromos energia igénye 6000 MW – fölött ( azokban az időkben, amikor a napelem csúcson van) (volt 6800 is )
Napenergia-országos villamos energia igény = 13714-6000 = 7714 MW csúcs teljesítményű szet szükséges.
A mátrai 16 MW-os, volt rá példa hogy 1 nap 140 MWh-t termelt.
A 13714 MW napelem termelhet 1 nap alatt 120 ezer MWh áramot
A magyar fogyasztás naponta 100 ezer MWh körül van.
A napelem egy szivattyús energiatárolóval, időnként ( nyáron ) fedezné a napi elektromos energia igényeket.
A telet kihagynám, mert a nem túl sok napi termelés nem lépne át határokat.
A szet-ről.
10 - 15 évvel ezelőtt Szeredi úr tanulmányt készített szivattyús energiatárolókról.
Csúcsteljesítmény 600 MW
bekerülés 163 milliárd forint
Megjegyezném: ez 10 – 15 éve volt. A akkori optimisták szerint kétszer annyi
A kevésbé optimisták szerint ötször annyi. A pesszimisták szerint soha.
Meg kell említeni: 1 kWh villamos energia tárolása, ha 10 Ft/kWh értékű áramot tárolnak,
akkor 21 forint lenne a tárolt áram önköltsége.

Csak a lényeg.
Kellene 13714 MW csúcs teljesítményű napelem.
Bekerülés 5571 milliárd forint.

Kellene 7714 MW csúcsteljesítményű szet.
Optimista vélemények szerint 3000 milliárd forint.

És egy kérdés a végére... ha ennyire szuper az 'ingyenergia, csak ki kell tenni a napra a PV-t és jönnek az elektronok.. akkor mi a bánatért abban a két országban szállt el a villany ára, ahol jókora megújuló(de időjárásfüggő) kapacitást építettek be? ..és miért is nem sikerült a kitűzött CO2 emissziós szint elérése???

"Ausztria meg nem tudja majd hová tenni a megújulóját, meg a németek. Eljő az olcsó áram kora."
Szuper.. ha éppen nem kell a németeknek és az osztrákoknak a villany, akkor bekapcsolják a magyar bojlereket! Jupííííí... de ha rosszul viselkedünk, akkor lámpaoltás!

Indi8686 2019.05.09. 19:54:23

@Womb Raider: szted most nincs import te hülye?

Indi8686 2019.05.09. 19:56:16

@Hungry horse: Ez a baszott nagy vámok miatt van nem hiába építenek ott gyárat, illetve logisztikai problémáik voltak. A többi hazugság.

Indi8686 2019.05.09. 20:31:30

@Womb Raider: Blablabla helyett a lényeg már ma mire paks felépül közröhely leszünk:A fenti, durva számításokkal szemben a Lazard már 2016 végén arra jutott jelentésében, hogy a közműcélú (tehát nem háztartási) fotovoltaikus napelemek energiatárolással kombinált telepítése gyakorlatilag máris a legolcsóbb megoldás áramtermelő kapacitás telepítésére az Egyesült Államokban, a támogatásokat nem számítva.

2019.05.10. 09:02:20

@Indi8686: Mondtam valahol ilyet??? Csak te teljesen kiszolgáltatnád az országot a jelenleg 'baráti' szomszédoknak.. akárhogyan is legyen: akinél a termelő kapacitás, az diktál. És nézd rendszer szinten.. ha mindenki olyan ütemben és hasonló módon zöldít, akkor mindenkinek leszenk jókora feleslegei..egybeeső időszakban..akkor lesz csak igazán faszagányos.. Kapcsoljunk le minden erőművet (addig nem hozzon profitot a beruházónak) mert a németeknek van egy kis elfekvő deleje, pult alól..mert fú a szél és süt a nap.. Biztos lennének olyan hülyék, akik egy soha meg nem térülő csúcserőműbe fektetnének..ja..

"A fenti, durva számításokkal szemben a Lazard már 2016 végén arra jutott jelentésében, hogy a közműcélú (tehát nem háztartási) fotovoltaikus napelemek energiatárolással kombinált telepítése gyakorlatilag máris a legolcsóbb megoldás áramtermelő kapacitás telepítésére az Egyesült Államokban, "
Ja.. Floridában, meg egyéb Szansájn Sztétekben. ..és nekem vannak fenntartásaim az ilyen optimista, ..hurráoptimista 'becsléseket' illetően. Arról nem is beszélve, hogy a napelemek jövőbeli árát illetően elég nagy szórást mutatnak a jóslatok.. a lúzerebbek a jelenlegi csökkenő tendenciát extrapolálják a végtelenségig.. ha kellően sokáig rajzoljuk tovább a trendvonalat, 2034.-ben már a gyártók fognak fizetni , hogy használjuk a termékeiket :) Csak legyen, aki legyártja ezt a sok-sok négyzetkilométernyi szemetet..és majd amikor tönkremegy(leselejteződik) 20 év múlva, akkor ne legyen veszélyes hulladéknak minősítve és ne aranyáron rakhasd le... ;)

Arcade Macho 2019.05.10. 16:48:05

@Indi8686: "Nos Paks 2 vel egy nagy bajom van, azt mire legjobb esetben is beüzemelik 15 év még. Na most az aksik addigra egy jóval magasabb szinten lesznek, a megújuló ára a mostani töredéke lesz, az aksik ára is. Tehát mire elkészül simán lehet majda megújulót aksfarmokon tárolni, a világ meg majd rajtunk fog röhögni."

ezt maskepp latjuk

ilyen jelentos technologiai atallas ugy 30-40 ev alatt jon el, az atomenergianak a penetracioja is ilyen gyors volt es ha megnezed a TESLA elterjedeset ok is lassacskan mar 10 eves sztori, es jelen pillanatban ott tartunk, hogy az agglomeracios rohamot konnyeden ki lehetne vele valtani, ha rendesen celzott km alapu utdijas dijfizettetes lenne

hozzatennem, hogy az TESLA/EV 2 dolgora jo volt/lesz a kozeljovoben:
1., a dizel szemely gepkocsiknak a felsobb kategoriaban alternativat adott, olyat amit a hagyomanyos autoipar nem ohajtott meglepni, lasd anno a katodsugarcsoves moncsik is tulzottan velunk maradtak mert megkartelleztek
2., egyfajta hasznalati aranynal ezek az EVk ki fogjak kenyszeriteni az IGAZSAGOS utdijfizetesi gyakorlatot, azaz hogy minden megtett km utan le kell roni valamenyi penzt

a TESLA meg eppen nem folytatja a Gigafactory -jat es ez szamomra bizalmat sugall, hogy esetleg Musk szerint is van olyan technologia ami par even(2-15 ev) belul attorest eredmenyez

Szabványok 2019.05.12. 11:12:17

@Indi8686: "fotovoltaikus napelemek energiatárolással kombinált telepítése gyakorlatilag máris a legolcsóbb megoldás"
Ehhez csak annyit, hogy utánaszámoltam, a Tesla által Ausztráliába telepített energiatároló mennyivel növeli meg a villamosenergia árát. K. 100Ft/kWh. Tehát, ha ingyen lenne a fotovoltikus erőmű, akkor is 100Ft/kWh-ba kerülne a fogyasztónak csak az, hogy éjszaka világít.
Persze, lehet bízni, hogy jövőre feltalálják a tized árú akkut, de pont arról beszélgetünk, hogy ez csodavárás, trendek indokolatlan meghosszabbítása, wishful thingking.
süti beállítások módosítása