Magyarországon nincs jobb- és baloldal, de van egy igazi felosztás
2021. augusztus 15. írta: fofilozofus

Magyarországon nincs jobb- és baloldal, de van egy igazi felosztás

Már régóta érik bennem a gondolat, és most meg is fogalmazom konkrétan is: a világban szokásos politikai felosztások Magyarországon nem értelmezhetőek. Nemcsak jobboldal és baloldal nincs, hanem a többi besorolás sem érvényes: nincs liberális, nincs kommunista, zöld, konzervatív, fasiszta stb. Persze emberek vannak, azaz kommunistákkal, zöldekkel, liberálisokkal stb. találkozhatunk mint ember, de tömegpártként, amelynek befolyásoló hatása lenne a politikai életre, nem léteznek. Szerintem csak egyetlen felosztás létezik, ami felülírja az összes többi szabályt, de azt nem lövöm le a cikk elején :-).

Vizsgáljuk meg egyenként, és cáfoljuk meg, hogy az egyes pártok miért nem tartoznak egy klasszikus beosztásba sem!

Mondhatnánk, hogy a Fidesz jobboldali. Ott van mindjárt az egykulcsos adó, a jobb módú emberek családtámogatási rendszere, a családi pótlék eljelentéktelenítése, munkanélküli segély lerövidítése. De emlékezzünk, hogy ők terjesztették ki jelentősen a közmunkások számát, ingyenessé tették a tankönyveket és az iskolai étkezést. Igazi tömegpártként a szavazóik is igénylik a támogatásokat, így a segélyezési rendszert sem csökkentették le radikálisan. Persze jó lenne definiálni, hogy mi az a jobboldali, de pl. a szabad fegyverviselést is óvatosan ide sorolhatjuk, és ők azt sem támogatják. Ugyanúgy megmaradt a május elsejei ünnepnap, mint a szabad sztrájkjog. Természetesen sehol sem valósul meg tiszta formájában egy elv, de akkor sem állítanám a Fideszről, hogy jobboldali. Simán beillene egy keményebb vonalú szociáldemokrata pártnak pl. Dániában. Mondhatnánk azt is, hogy keresztény, de az abortusz legliberálisabb formájának megtartása a 2010 előtti időkből ezt azonnal cáfolja. Nemzeti párt is lehetne, de pl. Trianon feladása nem ezt sugallja, nem beszélve a a lelkemben mindig tüskeként jelen lévő, számomra fontos "magyar" filmgyártásról. És valljuk meg, nem a Horthy-korszak irredenta gőgje köszön vissza a megreformált tankönyvekből sem.

Ha pl. az MSZP-t nézzük... Ne, ne nézzük, ők már nincsenek. Régebben, bár ők elvileg baloldali párt voltak, gyakorlatilag az SZDSZ irányította őket, és ha pl. a vizitdíjra gondolunk, az nem pont a baloldali intézkedésnek tűnik.

A Jobbik még lehetne akár baloldali is, hiszen azokon a területeken ért el jó eredményt, ahol előtte az MSZP, ami nem csoda, mert a szavazói ugyanaz a proliréteg. Őróluk jelenleg nem tudunk semmit, hogy léteznek-e még, fognak-e még önállóan létezni, de ők esetleg lehetnének klasszikus baloldali párt. A Momentum már most látszik, hogy a régi SZDSZ helyét venné át, de még ugyanúgy nem látjuk, hogy ők önálló erőként léteznek-e, be tudnak-e jutni az országgyűlésbe. Ők lehetnének liberális párt is, a jelenlegi, nyugati értelmében. A DK meg nem is párt, hanem egy one man show, azt csak a Jóisten tudja, hogy mi van a fejében Ferinek, vélhetően konyak. Az látszik, hogy hatalomra kerülésük esetén vezetnének be baloldali osztogatásokat, és közben meg támogatnák a nagy nyugati cégeket. (Ami talán jobboldali gondolat, de csak talán).

Nem nyújtom tovább a rétest, mert így nem lehet pontosan elemezni a helyzetet, mégiscsak el kell árulnom az igazi felosztást. Ugyanis az egyes döntések motivációit csak ezen a szemüvegen keresztül lehet megérteni. Tehát Magyarországon kétféle gondolkodásmód létezik, ami a pártszimpátiában is alapvető: a kuruc és a labanc.

Ez így elsőre meredek lehet, hiszen van egy csomó párt, de megpróbálom megvilágítani a hátterét, és érvelni amellett, hogy ez bizony így van.

A két mentalitás a következő. A labanc mindent a felső hatalomtól vár. Úgy gondolja, hogy nem szabad  még gondolkodni sem, mert abból csak baj lesz. Ha végrehajtja az atya parancsait, akkor nem lesz gond, nem lesz felfordulás, nem kell szembe menni a külföldi, európai többséggel. Ja, és még jól is jár, mert az atya PÉNZZEL  is ellátja őt, és minél hűségesebb, annál jobban. Alázatosság kell, amit nem is annak érez, csak egyszerűen úgy érzi, hogy az a "logikus" döntés, amit a főni mond, és annál nincs is jobb megoldási mód. Egy kicsit olyan, mint a kutya (ezt most nem rossz értelemben mondom, csak hasonlatként, hogy megvilágítsam a gondolatvilágukat), aminek fel sem merül a "gondolataiban", hogy a gazdinak nincs igaza. Már miért ne lenne? Amit mond, az szentség, és ő igazán tudja, nem lehet lázadni ellene. Gyakorlatilag hazaáruló, de ezt ő egyáltalán nem érzi annak, hiszen ő TÉNYLEG úgy gondolja, hogy ez a legjobb megoldás. És még pénzt is kap érte. :-) Az ilyen ember lelkesen, bátran :-) kiment tüntetni a 70-es években Vietnám és Kuba szabadságáért, a Békeharcért, most a Pride-ra. Elítéli a rabszolgatartást, ha a gazdi azt mondja,  de ha az éppen egy déli telepes, akkor teljes mellszélességgel éljenzi azt, hiszen nincs önálló gondolata, és szerinte nem is kell olyan. Teljességgel elhiszi, hogy a Fidesz diktatúrát hozott létre, és ha ők nyernek az összefogással, akkor azonnal visszaállítják a demokráciát. Pl. az alkotmány azonnali feles többségű eltörlésével. :-))) Mert neki egy legitimációja van, a gazdi. Többségében katolikus származású, sok kivétellel.

 

A kuruc ennek teljes ellentéte: meg van győződve róla, hogy ő képes az országot megváltoztatni, és jobb élet felé terelni. Ő ugyanolyan magasra tartja magát, mint egy francia vagy egy nagytőkés. Egy labanc sosem gondolja, hogy a magyarok ki tudnak találni bármilyen rendszert, amit nyugaton nem vezettek be még sikeresen, a kuruc biztos benne, hogy ő ki tudna. (Mikor mondták Matolcsynak az Országházban, hogy ezek unortodox nézetek, nincsenek benne semmilyen tankönyvben, akkor ő ezt felelte rá: - Még! :-) ) Hangoztatja a szabadságot és tesz is érte. Nagypofájú, lázadó a hatalmasok szemében. Elképzelései vannak, és szeretné azokat megvalósítani. természetesen hazafi, erősen magyarérzelmű, a külföldet nem szereti, fenyegetésként éli meg. Kimegy a Békemenetre tüntetni, és a focimeccseken mindig a gyengébbnek drukkol. Elítéli a rabszolgatartást, romantikus, ő komolyan gondolja a szabadság, egyenlőség, testvériség eszméjét. Többségében református származású, sok kivétellel.

 

Petőfi zseniális verspárjával hadd világítsam meg ezt a két jellemet! Mosolyt csalt az arcomra, ráismertem a két világnézetre:

A kutyák dala

Süvölt a zivatar

A felhős ég alatt;
A tél iker fia,
Eső és hó szakad.

Mi gondunk rá? mienk
A konyha szöglete.
Kegyelmes jó urunk
Helyheztetett ide.

S gondunk ételre sincs.
Ha gazdánk jóllakék,
Marad még asztalán,
S mienk a maradék.

Az ostor, az igaz,
Hogy pattog némelykor,
És pattogása fáj,
No de: ebcsont beforr.

S harag multán urunk
Ismét magához int,
S mi nyaljuk boldogan
Kegyelmes lábait! 

A farkasok dala

Süvölt a zivatar
A felhős ég alatt,
A tél iker fia,
Eső és hó szakad. 

Kietlen pusztaság
Ez, amelyben lakunk;
Nincs egy bokor se', hol
Meghúzhatnók magunk. 

Itt kívül a hideg,
Az éhség ott belül,
E kettős üldözőnk
Kinoz kegyetlenül; 

S amott a harmadik:
A töltött fegyverek.
A fehér hóra le
Piros vérünk csepeg. 

Fázunk és éhezünk
S átlőve oldalunk,
Részünk minden nyomor...
De szabadok vagyunk!

 

:-)

Mondhatnánk akár, hogy ez önkényes felosztás, de ha a történelmünkre gondolunk, akkor gyorsan beláthatjuk, hogy évszázadok óta így van ez. Ha a labanc oldalt tekintjük, akkor gondoljunk a sok főúrra, aki Mátyás halála után a Habsburgok szekerét tolta pénzsóvárságból, vagy Kádár Jánosra, akinek Moszkvában szocializálódva fel sem merült, hogy ellenszegüljön vagy akár gondolhatunk Fekete-Győr Andrásra, akinek a nagyapja még Heves megyei tanácselnökként nyomta az ipart (de annyit lopott, hogy még az elvtársainak is sok volt, és kipenderítették).

A kuruc oldalon is számos példa akad: Werbőczy, aki a köznemesség választottja volt, Kossuth, aki eszement vállalkozásba vitte az országot, az 56-os pesti srácok, a Fidesz jelenlegi törzstagjai, és a többi magyar forradalmár az élükön a névadó kurucokkal stb.

Úgy néz ki, hogy ez így is marad, ha nem is mindörökké, de sokáig. És most is így van. Az nyilvánvaló, hogy a Fidesz kormányzása kurucos: beintés a németeknek, a homokoslobbinak, a bevándorlás akadályozása, a keleti barátkozások, a francia közműcégek kipenderítése stb. mind nyilvánvalóan ebből a hagyományból származik.

És gondolom senkinek sincs kétsége afelől,hogy ha a másik oldal nyerne, AZONNAL végrehajtaná a gazdáik érdekeinek megfelelő parancsokat: határkerítés lebontása, bevándorlók letelepítése, LMBTQXYZ beengedése az iskolákba, a külföldi vállalkozók helyzetbe hozása, az MNB döntéseinek előre kiszivárogtatása az arra érdemeseknek, eladósítás felpörgetése, az ország szuverenitásának minél nagyobb mértékű átruházása az EU központja felé szerződésekkel (pl. európai ügyészség, euró bevezetése, meg még nagyjából minden). Utána már csak az ország neve maradna megint egy-két évszázadig, minden döntést csak külföldön hozhatnának meg.

Remélem, észrevehető volt, hogy olyan nagyon egyik oldal mellett sem álltam ki. Természetesen a kuruc mentalitás közelebb áll hozzám, de én inkább a Széchenyi-féle katolikus indíttatású konzervativizmussal szimpatizálok: utáljuk a császárt, de nyíltan nem megyünk vele szembe. Neki nem sikerült ez az út, Kossuth kiállt melldöngetve, hogy majd mi megmutatjuk, így inkább megőrült, mert látta a zsákutcát. Nekem is tetszik Viktor kálvinista nyakassága, de félek is, hiszen tudjuk, mi lesz, ha nagyon kihúzzuk a gyufát. Azt szoktam mondogatni, hogy remélem, Viktor érti, hogy mit csinál, mert én én nem. :-)

Mivel egy kicsit távol állok ezektől az oldalaktól, talán össze tudom foglalni mindkét gondolatvilág hibáját. A kurucét könnyebb: láttuk már sokszor a történelmünkben. A kuruc tényleg jobban tudja, hogy hogy kellene vezetni az országot, jobb gazdasági és stb. teljesítményre képes, de abban téved, hogy ez számít. Ez csak neki számít. Ha sikeres, akkor nagyon sikeres lesz, de rengeteg ellensége lesz, és azok hatalmasok. Emlékszem, az iskolában minden tanár néni utált, mert mindig megmondtam a kendőzetlen véleményemet. Ahogy egyik volt főnököm mondta: én mindig megkövetelem a beosztottjaimtól, hogy megmondják a véleményüket, még ha az állásukba kerül is. :-) A hatalmasok szolgákhoz szoktak, és rohadtul idegesíti őket, hogy ha valaki alattuk nem úgy viselkedik. Egy idő után megunják, és odacsapnak. Azt szoktam mondogatni, hogy lehet az oroszlán bajszát húzogatni, de csak annyira, hogy ne legyen kedve felkelni az árnyékból, hogy odacsapjon. Egyetlen esélyük, hogy erős szövetségeseket keresnek maguk mellé, ami megvédi őket. Ha a Rákóczi-, Kossuth- forradalmakra, Trianonra, a Horthy-korszakra gondolunk, akkor láthatjuk, hogy nem sikerült ez egyáltalán. De hitegetés az volt persze. Most itt van Kína, Oroszország és Izrael, de nem vagyok benne biztos, hogy nagyon ki fognak állni mellettünk vagy az sokat fog érni.

 

A labanc tévedése abban áll, hogy a gazdi megvédi. Általában igen, és csontot is dob, de ha a saját érdeke úgy kívánja, akkor feláldozza a szolgát. Gondoljunk csak "Ferenc Jóskára", a jóságos királyra, aki jól fizető hivatalnoki állásokat ajánlott a követőinek, ami 60 évig (!!!) működött is. És utána mehettek a frontra meghalni érte a gyerekeik, a magyarok meg külön megkapták Trianont.

 

Miután így kiveséztem a két oldalt, visszatérnék a magyar pártpalettához. Azért nincs baloldali meg jobboldali párt, mert ha vannak is ilyen értékeik, a kuruc--labanc-besorolás AZ EGÉSZET BÁRMIKOR FELÜLÍRHATJA. Pl. a fenti vizitdíj is ilyen: az MSZP baloldali párt, osztogatásos politikával, de ha a gazdik megmondták, hogy parancs van, akkor kaszát, kapát eldobva futottak teljesíteni azt. Ígérhet a Jobbik bármit, és még komolyan is gondolhatja, de ha eljön az idő, akkor szépen azt mondja, amit utasításba kapott. Az meg vagy baloldali vagy nem az. Ezért nincs értelme itthon általában ezeknek a klasszikus besorolásoknak. A Fidesz pedig pont a kurucsága miatt nem besorolható, hiszen neki az ideológiák nem parancsolnak, ő független magyar, azt csinál, amit akar. :-)

Érdekes megfigyelés még, hogy nem csak a párok kurucok vagy labancok, de a szavazóik is, akik pontosan ezt a viselkedést várják el tőlük: a fideszes nem szeretné, ha a pártja nem kurucos lenne, a labanc pedig nem szeretné, ha a pártja nem sugározná a szervilizmust. Ezek a családban szerzett értékek, ezeket megváltoztatni nem lehet, belénk ivódtak, és nem is értjük a másik oldalt.

Pontosítanám a címbeli állítást, hiszen ott röviden kell fogalmazni, nem lehet finom, részletes kifejtést adni: vannak ugyan bizonyos irányultságú pártok, amelyek hasonlítanak a nyugaton bevett felosztáshoz, de ezek felett van egy másik rendszer, ami fontosabb és meghatározóbb, ezért nem érdemes a klasszikus felosztást használni.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://megmondomhogymihulyeseg.blog.hu/api/trackback/id/tr6816661176

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lorrh 2021.08.16. 07:32:10

A labanc a kormánypárti, jelen esetben fideszes, aki a felsőbb hatalomtól vár mindent, ő kapja a közbeszerzést és csak segget kell nyalnia a legfőbb hadúrnak.
A kuruc mentalitás meg a mindenkori elnyomó hatalommal szemben állás, a dafke gondolkodás.
A francia forradalom utáni polgárosodásból ez az ország kimaradt.
Itt csak hatalommal szembeni ellenállók és puhagerincű lkollaboránsok maradtak.

Lorrh 2021.08.16. 07:34:35

Ja, te azért gondolod kurucnak a fideszt mert "harcol" brüsszel ellen? Te beveszed ezt a maszlagot? Ez csak egy szinmű amit neked elbáboznak! Hamis díszlet.
A fidesz a hatalom, ők a labancok.

a nagy hohohorgász 2021.08.16. 10:19:54

@Lorrh: a külföldön is a fidesz uralkodik mi???? Ha 10zel több iqd lenne lehetnél sült burgonya....

fofilozofus · http://megmondomhogymihulyeseg.blog.hu/ 2021.08.16. 10:43:46

@Lorrh: Látom, nem nagyon ért6etted meg a cikk mondanivalóját. Nem is a Fidesz igazán kuruc, hanem a szavazói. És ez két világ, nem nagyon van átjárás közöttük. Ajánlom a Puszták népéről szóló bejegyzésemet, az megvilágítja, hogy mi az a cseléd.

Fikalnyik Eugén 2021.08.16. 10:49:50

"Mondhatnánk, hogy a Fidesz jobboldali. Ott van mindjárt az egykulcsos adó, a jobb módú emberek családtámogatási rendszere, a családi pótlék eljelentéktelenítése, munkanélküli segély lerövidítése."

Mondhatnánk, de nem az, soha nem is volt, nem is akar az lenni. A fenti példák szimplán neoliberális gazdasági lépések, színtiszta tecsörizmus. Orbánnak mindig is a vén kurva volt a példaképe. Semmivel nem különb Bokrosnál. A konzervativizmusa meg kifullad abban, hogy digitális analfabéta és képmutató vallási fanatikusokkal veszi körbe magát. A párt struktúrája pedig a Torgyáni kisgazdapártot idézi, arra épült rá 2002 után. A rajongótábor is ugyanolyan hülye, beszopja az ex-ügynöktől a patakvért, meg a férgezést, és a xii-dik kerületi ügyvédet hiszi a legnagyobb földtúrónak. Tulajdonképpen orbán egy helyi zsirinovszkíj, csak utóbbinak nem volt olyan szerencséje, mint a buflák manónak.

" A Fidesz pedig pont a kurucsága miatt nem besorolható, hiszen neki az ideológiák nem parancsolnak, ő független magyar, azt csinál, amit akar. "

Ideológiák nem is, csak ez exKGB-s (mi a faszommal zsarolja?) meg a kínai kommunista párt.
Az ellenzék pedig egy szót sem érdemel, akkora lószar.
Mondjuk a bejegyzésed is egy rakás eklektikus fos.

fofilozofus · http://megmondomhogymihulyeseg.blog.hu/ 2021.08.16. 11:29:40

@Fikalnyik Eugén: Hű de nehéz eset vagy! Nem is tudom, hogy érdemes-e válaszolni neked, mert az elvakultságodtól úgysem hagyod magad befolyásolni. Annyiban igazad van, hogy csak akkor tudnánk megmondani, hogy a Fidesz jobboldali párt-e, ha valahol definiálva lenne, hogy mi az a jobb oldal. De ilyen nincs, így mindenki azt gondol róla, amit akar, de ezt a cikkben is említettem. Szóval csak ilyen megérzések alapján lehet mondani, hogy jobb vagy baloldali. De ugye a lényeg, hogy kuruc vagy labanc, a többi nem számít annyira, ezt fejtegettem.

Fikalnyik Eugén 2021.08.16. 11:58:26

@fofilozofus:
"De ugye a lényeg, hogy kuruc vagy labanc, a többi nem számít annyira, ezt fejtegettem. "

Igazad van, tényleg kuruc mentalitása van a Soros által kiképzett, a német iparnak befekvő, az orosz és kínai urai által mozgatott bábnak, akinek a legjobb barátai az iszlám diktatúrák, és a magyar állami vagyont bőröndben menekíti a Zöld-foki szigetekre meg az arabokhoz, legutoljára pedig már Mongóliába is.

Untermensch4 2021.08.16. 12:01:41

@fofilozofus: Ez a kuruc-labanc felosztás abban hasonlít a balos-jobboshoz hogy én megint itt maradtam a két lövészárok között :)

"Természetesen a kuruc mentalitás közelebb áll hozzám, de én inkább a Széchenyi-féle katolikus indíttatású konzervativizmussal szimpatizálok: utáljuk a császárt, de nyíltan nem megyünk vele szembe."
Széchenyi reformer volt, egy olyan korszakban amikor a nálunk fejlettebb európai országok egy része köztársaság, más része alkotmányos monarchia volt. Ez most is így van...
"utáljuk a császárt, de nyíltan nem megyünk vele szembe"
Ez az első lépés a gerinctelen kollaboránssá vagy jobbággyá válás útján.
Ha tehető ilyen egydimenziós-egybites felosztás akkor az feudális vs polgári. A polgárság kialakulása előtt illetve annak hiányában a polgár helyett kuruc, még korábban a vajk-i puccsista állam ellen lázadó Koppány-féle öö... majd kitalálunk rájuk egy jól hangzó címkét.
De sztem jobban ábrázolja a problémát a S.P.Huntongton bácsi által leírt (kulturális)civilizációs elhelyezkedésünk. Eszerint különlegességünk abban áll hogy a "nyugati" "keleti"(kelet-európa, nem a közel- vagy a távol-kelet) és a "balkáni" hármashatáron élünk, és ez a hármas elegy többnyire inkább keveredik mint ötvöződik. Igény szerint illusztrálom konkrét példákkal de így is túl terjengős kommenteket írok :)

"Remélem, észrevehető volt, hogy olyan nagyon egyik oldal mellett sem álltam ki."
Ha van helye olvasói reflexiónak, vszeg az írott kommunikációs csatorna torzító hatása is belejátszik de olyan masszívan fidesz-szimpatizánsnak tűnsz mint anyósom kb 2012 előtt.

Untermensch4 2021.08.16. 12:04:07

@a nagy hohohorgász: Tudod hogyan lehet megtalálni a határt a nacionalizmus és a sovinizmus között? A soviniszta egy nacionalista aki paranoiában szenved.

Untermensch4 2021.08.16. 12:06:21

@Lorrh: "A fidesz a hatalom, ők a labancok."
Nem mindenki emlékszik ám arra amikor szíjártó egy időben rendszeresen kijárt a szőnyeg szélére a muttihoz, pedig az messze nem olyan régen volt mint viktorék soros-ösztöndíjai :)

Lorrh 2021.08.16. 13:24:14

@Untermensch4: persze hogy fidesznyik a blogger. Csak ezt meg is akarja magyarázni miért jók ezek az új földesurak, akik kétszáz évvel viszik vissza az országot.

fofilozofus · http://megmondomhogymihulyeseg.blog.hu/ 2021.08.16. 19:34:18

@Untermensch4: "Remélem, észrevehető volt, hogy olyan nagyon egyik oldal mellett sem álltam ki."

Teljesen félreértetted, mert én a labanc- és a kurucoldalról beszéltem. A kettő között vagyok, de persze a kurucoldalon. Fideszes vagyok, ez nyilvánvaló.

fofilozofus · http://megmondomhogymihulyeseg.blog.hu/ 2021.08.16. 19:37:26

@Lorrh: "Csak ezt meg is akarja magyarázni miért jók ezek az új földesurak, akik kétszáz évvel viszik vissza az országot. "

A régi jó libsi érvelés, hogy Antallék a mucsa mi meg a ploglesszió. Csak kurvára nem igaz: minden mutatóban rohadt jók lettünk, természetesen az előző korszakhoz képest, és nem abszolút értékben, mondjuk Hollandiához képest. Elég ha a hadseregre meg a vasútra tekintünk. vagy a rohadt jó válságkezelésre.

a nagy hohohorgász 2021.08.16. 20:47:53

@Untermensch4: tudod mi különbözteti meg az igazi liberálist az olyan szaralaktol mint ami te vagy?????

a nagy hohohorgász 2021.08.16. 20:57:45

@Untermensch4: Ha igazi liberális lennél és alföldi ratyi robika kurná a fiadat, megkerdeznéd hogy fiam jó ez neked?
De te ehelyett eloveszed a farkad és a fiad szájába teszed vidáman mert ezek az európai értékek!!!!!!

a nagy hohohorgász 2021.08.16. 20:59:54

@Lorrh: nem elég hogy hazudtok és loptok még abberalt deviáns barmok is vagytok!

a nagy hohohorgász 2021.08.16. 21:20:47

@Untermensch4: nem mindenki emlékszik amikor Ferike és neje putyinkat látta vendégül a szemlohegyen.... te emlékszel?????

Lorrh 2021.08.16. 21:23:19

@fofilozofus: nem vagyok libsi. Az érvelésem arra vonatkozott, hogy nem egy modern erős öntudatos polgárságot akar itt kiépíteni a földesurad, hanem egy autokratikus, csak tőle függő, csak neki segget nyaló kliens réteget.
Ezt tagadod?
A vasúttal jössz? Mikor utaztál utoljára vasúttal?
A hadsereg csak pénz kérdése: perpill ezzel a hadiipari megrendelésekkel nyalunk be a német és amcsi kapitalistáknak.
Erre aztán tényleg semmi szüksége a népnek, pont mint a sok betonstadionra.
Szomorú ez a súlyosan hamis valóság érzékelésetek.

Még egyszer mondom: a hatalom a labanc és az ellene lázadók a z a kuruc mentalitás. Perpill a fidesz a hatalom és ezért ők a labancok.

a nagy hohohorgász 2021.08.16. 21:41:25

@Lorrh: te meg azt érted hogy aki nem akar buzulni annak nyista lóvé? Ne legyél már hülye!!!! Azt amit más családjában észreveszel( hozzateszem nagyrészt jogosan) azt a sajátodban nem? Tessék már gondolkozni!!!!!

a nagy hohohorgász 2021.08.16. 21:50:42

@Lorrh: ha nem szülsz gyereket nincs lóvé.... ha nem buzulsz nincs lóvé......

Untermensch4 2021.08.17. 00:23:48

@fofilozofus: Értettem de sztem a kuruc-labanc felosztás nem lehet jó modell mert nagyon leegyszerűsített (mint a bal-jobb, libsi-konzi).
Vasút? Mennyibe kerül 1 utaskilométer?
Hadsereg? Vannak katona ismerőseim... természetesen soha nem mesélnek olyasmit ami szolgálati vagy államtitok lenne.
"minden mutatóban rohadt jók lettünk, természetesen az előző korszakhoz képest"
Kivéve az euró-árfolyamot. Azt meg a következő években látjuk meg hogy az alacsony jegybanki alapkamat miatti csekély mozgástér hogyan hat a válságkezelésre.

Untermensch4 2021.08.17. 00:25:16

@a nagy hohohorgász: "ha nem szülsz gyereket nincs lóvé.... ha nem buzulsz nincs lóvé...... "
Tképp jobb így mindenkinek hogy csak magaddal beszélgetsz.

Untermensch4 2021.08.17. 00:36:52

@Lorrh: "a hatalom a labanc és az ellene lázadók a z a kuruc mentalitás"
Én is így ismertem de ha ennyire általánosítunk akkor az anarchisták is kurucok..? :)

erol 2021.08.17. 12:11:07

Érdekes, mikor elkezdted a labanc mentalitást ecsetelni, biztos voltam benne, hogy a fideszesekre gondolsz.
"A labanc mindent a felső hatalomtól vár. Úgy gondolja, hogy nem szabad még gondolkodni sem, mert abból csak baj lesz. Ha végrehajtja az atya parancsait, akkor nem lesz gond, "
Talán nem véletlen?

fofilozofus · http://megmondomhogymihulyeseg.blog.hu/ 2021.08.17. 13:29:27

@Lorrh: "Még egyszer mondom: a hatalom a labanc és az ellene lázadók a z a kuruc mentalitás. Perpill a fidesz a hatalom és ezért ők a labancok. "

Alapvető tévedésben élsz. Mint a haverom gyerekei, akik nagy bőszen érvelnek az LMBTQ mellett, hogy hogy elnyomják őket itthon, és ők forradalmiak melléjük állnak. Egyszer jól pofánrohögném őket, ha lenne kedvem, és elmagyaráznám nekik, hogy ez kb. akkora lázadás, mintha te lázadásból csak Coca kólát innál. :-))))) Bátor vagy, ki mersz állni a nagy cégek és a világot uraló tőkések véleménye MELLETT? Hát ez kibaszott nagy bátorság meg lázadás ám! Kb. mintha 72-ben kiálltál volna itthon a vietnámi nép szabadsága mellett. :-))))))

Mivel te kispályásan gondolkodsz, ezért te csak az országot látod ("Perpill a fidesz a hatalom és ezért ők a labancok."). Akkor elárulom neked: perpill a Facebook, a Google, a nagy multicégek, az atomfegyverrel rendelkező országok, a sajtót VILÁGSZINTEN kézben tartó nagytőkések a hatalom, ezért az ő támogatóik a labancok. Ne a kis Magyarországból indulj ki, és akkor látni fogod a lényeget.

Ubul80 2021.08.17. 13:31:18

Kiváló a cikk, egy részt kivéve: A farkasok dala. Ez nem ide illik. Aki nem nyal be a gazdinak a meleg xarig, még nem biztos hogy nélkülözésre van kárhoztatva. Lásd a jelenlegi magyar helyzetet. Erősödő középosztály, javuló életszínvonal stb. 2002-2010 ig a kutyalétben, nagyrészt (az utolsó 2-3 évet kivéve) a komcsiknak kedvező globális környezetben közel sem élt olyan jól a dolgozó magyar, mint a fidesz kormány idején. A "kutyát" is bármikor éheztethetik, vagy kivághatják az utcára és a farkas is jóllakhat. A fő kérdés az hogy cselekvőképes, a sorsod befolyásolására, a helyzeted javítására önerőből képes vagy-e, bízol-e magadban.

a nagy hohohorgász 2021.08.17. 22:54:34

@erol: szerintem úgy tudsz a legjobban kibaszni Orbánnal ha seggbe kurod a saját gyereked.... hajrá!!! Igazi szabadság harcos leszel:))))))

Untermensch4 2021.08.18. 00:16:28

@fofilozofus: " Akkor elárulom neked: perpill a Facebook, a Google, a nagy multicégek, az atomfegyverrel rendelkező országok, a sajtót VILÁGSZINTEN kézben tartó nagytőkések a hatalom, ezért az ő támogatóik a labancok"

Feltételezem hogy ez egy felsorolás, példák, nem pedig egyetlen ultimate összeesküvés, mármint álláspontod szerint.
Az arckönyv használata nem kötelező de meglepő módon emberek hajlandóak "ingyen" dolgokat igénybe venni.
oriblog.blog.hu/2012/08/13/nem_ugyfel_hanem_termek
gugli barátunkra abban hasonlít hogy információk eladásával termeli a bevételt. Vannak egyébként más kereső-izék is, többnek a variálásával lehet mókázni. A reklámok ellen meg tutijó reklámblokkolók vannak, én másfél év késéssel tudtam meg pár éve hogy a tecsőn van reklám. Azóta tavaly vhogy 2db nyunyókanéni áttörte a védelmet de vszeg automatikus lehet a frissítés mert ezen kívül semmi.
" a sajtót VILÁGSZINTEN kézben tartó nagytőkések"
Egy szó szerint ilyen fazon volt a fő apostola az indiai kender betiltatásának...
konteo.blogrepublik.eu/2011/04/07/a-gandzsa-osszeeskuves/
...és így ha jól látom örvendetesen bővült is a kurucok száma, világszerte.
" az atomfegyverrel rendelkező országok"
Ezek közül hogyan lehet szabadságharcolni pakisztán, india és kína ellen? Így elsőre annyi ötletem van hogy a pakik esetében a népek önrendelkezési joga miatt az önálló pastu állam koncepciójának a támogatása jó ötlet lenne, sajnos erről az atomfegyverrel nem rendelkező törökök az önálló kurd államra asszociálnának... szóval bonyolult, na. Viszont mindenképp aggályosnak tartom hogy egy potenciálisan talibanizálódó, egy milliárdos nagyságrendű népességgel a sovinizmus irányába sandító és egy ugyanakkora, önmagát a világ közepének tartó diktatórikus-népirtásos tüneteket mutató, atomfegyverrel rendelkező ország elleni lázadás mikéntjéről fogalmam sincs. Esetleg adnál ötleteket?

Lorrh 2021.08.18. 08:04:43

@fofilozofus: persze, hogy a nagy cégek a világuralkodók. Én meg csak a mi országunkról beszéltem, mert a kuruc-labanc mentalitás magyar sajátosság, nem húzható a világra.
Most őszintén, egy 18 éves lázadó kamasztól olyan bölcsességet vársz mint egy ötven éves emberé? Ha már

Lorrh 2021.08.18. 08:07:45

@Ubul80: "cselekvőképes, a sorsod befolyásolására, a helyzeted javítására önerőből képes vagy-e" Az ilyen emberek százezrével hagyták el az országot és nyugaton telepedtek le. Ez óriási bűne az orbán rendszernek hogy számukra nem tudott alternativát nyújtani. Aki nem volt fidesz seggnyaló annak nem járt semmi, sőt, a jól menő vállalkozását elvették tőle erőszakkal. Erről a jelenségről mélyen kussol a fidesznyik tábor, ők csak a kossuth rádió propaganda agymosását brekegik vissza.

Ubul80 2021.08.18. 09:00:49

@Lorrh: Az EU tagság ezzel jár, a gazdagabb országok szívják el a munkaerőt. Ha az EU tagság támogatása bűn, akkor a fidesz (is) bűnös. Színes a kép, milyen emberek hagyták el az országot. Az igaz hogy ahhoz kell vállalkozó szellem. Sokan mosogatni, pincérkedni, vagy csipszgyárba mentek, az biztosan nem a tehetségről szól. Az eladósodott devizahitelesek se... Aki igazán tehetséges és fasza gyerek, az itthon sikeres! :) Persze vannak olyan lehetőségek, high tech, kutatás stb, amire itthon messze nem volt lehetőség. De hát az EU tagsággal többek között pont ezt akartuk, szabad mozgás lehetősége. Ha az emberek ezzel élnek, akkor az a kormány bűne? Mi ebben a logika? Ha megnézel más Közép-Kelet európai országokat (Románia, Lengyelország, stb) akkor mi ezen a téren is sokkal sikeresebbek vagyunk! Arányaiban sokkal kevesebben mentek ki. Jelenleg megfordulni látszik a trend. Sőt, külföldiek jönnek Magyarországra.

Untermensch4 2021.08.18. 09:19:33

@Ubul80: "Arányaiban sokkal kevesebben mentek ki. Jelenleg megfordulni látszik a trend. Sőt, külföldiek jönnek Magyarországra."
Reggelente egy buszmegállónyi ukrán vendégmunkás mellett megyek el dolgozni.

Ubul80 2021.08.18. 09:33:30

@Untermensch4: ha te építkezel, biztosan német vagy angol segédmunkás bért fizetsz az embereknek, ugye?

a nagy hohohorgász 2021.08.18. 12:16:34

@Untermensch4: a migransokkal nincs bajod de az ukrán vendégmunkassal van.... Nagy koponya vagy gratulálok! Hány év alatt sikerült összegyűjteni ennyi iqt? Még 20 év gyujtogetes és lehetsz sült krumpli bmeg. Ilyet.... hahaha

a nagy hohohorgász 2021.08.18. 12:47:35

@Untermensch4: tarlost szarasig szidtatok a hajléktalanok "bezárása " miatt most meg telisirjatok az indexet. Meg az agyontanult herbalozo cigányok miatt akik csak a rohadt Orbán miatt nem tanulnak.... bezzeg most baj!!!! Evolúciós zsákutca vagy bmeg az elvtarsaiddal együtt.

Lorrh 2021.08.18. 13:19:32

@Ubul80: Igen, orbán adott sok milliárdot a multiknak hogy munkahelyet teremtsenek itthon, aztán meg olyna kevés mukabért fizetnek, hogy Miskolcra szlovákiából hozzák a melóst buszokkal. Ezt nevezik munkahely teremtésnek, gratulálok!
Óriási tévedésben vagy! Aki vállalkozó és sikeres annak be kell nyalnia a fidesznek és leadni a 20%ot. Másképp a döbrögi ráküldi a navot a vámosokat a köjált és tönkreteszik egy pillanat alatt: lásd Bige László esete.
Kár hogy nem látod a valóságot a propaganda óriásplakátok mögött.
De hát te így vagy boldog.

a nagy hohohorgász 2021.08.18. 13:49:50

@Lorrh: állítólag Szlovákia megelozott minket, akkor még is hogy lehetséges hogy ide jönnek dolgozni????? Vigyázz mert a sánta kutya leelőz pinokkio.... ja az is Orbán hibája hogy a multinacionális cégek keveset adnak???? Tudod ez szabad piac, a rohadt Orbán ne avatkozzon bele.... Te is kavicsagyú vagy? Hahaha

Lorrh 2021.08.18. 14:06:15

@a nagy hohohorgász: mit akarsz számomra mondani? Nem értelek mert te is belefulldsz a propagandába amit nekem tulajdonítasz!
Figyu: NEM én írom se a fidesz se a balosok propaganda bullshitjeit.
Szóval tanulj meg értelmes ember módjára beszélgetni.
Orbán amúgy ahol beavatkozik ott csak elbasz mindent: a tízmilliós falusi csokkal döbbenetes áremelkedést generált, totál elértéktelenitette a 10milliót mert ennyivel felmentek a szar falusi házak értéke, ami később eladhatatlan lesz.
El kéne dönteni hogy neoliberális piacot vagy kézivezérelt tervgazdálkodást csinál. De akkor következetes legyen, mert amit most csinál az totál agyatlanság. Nem is csoda mert egy futballagyú gyökér.

a nagy hohohorgász 2021.08.18. 14:30:20

@Lorrh: az nem az én bajom hogy nem érted amit írok. Sajnos buta vagy. Sok sikert a továbbiakban....

Ubul80 2021.08.18. 20:38:02

@Lorrh: ne térj ki a válasz elöl! Ha eljössz hozzám napi 10 ezerért betonozni, nem hívok ukránt 15ért

Untermensch4 2021.08.19. 00:19:13

@a nagy hohohorgász: Az "elvtársaim" egy része nacionalista, ezt a zsákutca-dolgot még át kellene gondolni. Jelenlegi tudásom alapján teljes mértékben van létjogosultsága a nemzeti identitás(ok)nak és a hagyományos nemzetállamoknak.
Annyi iq-t sikerült összeszednem... az iq leginkább adottság, nem növelhető, te a bölcsességre gondolhattál. Szóval ezekből annyi van hogy tudok különbséget tenni a menekült, bevándorló, vendégmunkás között. A buszmegállónyi "ukránom" egy gyárban dolgozik, évekkel ezelőtt én is dolgoztam ott. Nincs építkezés.
A célszerű és hatásos drogpolitikától nem vagyunk sokkal messzebb mint európa többi része, de emiatt ne ekézd a fideszt ilyen feltűnően, lehet hogy a kínában gyártott hatóanyagú "herbál" vhogy kapcsolódik a keleti nyitáshoz, nincs rálátásunk.

Untermensch4 2021.08.19. 00:27:25

@a nagy hohohorgász: " ja az is Orbán hibája hogy a multinacionális cégek keveset adnak???? Tudod ez szabad piac, a rohadt Orbán ne avatkozzon bele.... "
A jogalkotás részéről annyi "beavatkozással" elégedett lennék hogy ha, tegyük fel megalakulna a munkahelyemen a szakszervezet akkor ne legyen annyi jogi/bürokratikus kiskapu hogy több mint másfél évvel később a cég még nem kommunikál vele.
Az mondjuk szigorúan személyes szempontból, cinikusabb humorral tetszik hogy egy kormányrendelet eu-s jogharmonizációját 6 év alatt annyira nem tudták megoldani hogy ezzel hiányszakmát csináltak abból amivel mostanság foglalkozom, csak ez úgy általában nem tesz jót a gazdaságnak és egy időben még a szakmai vizsgáztatásos pénzbehajtást is lehetetlenné tette. Most az OKJ kivezetésével jól szinten tartják ezt a jogalkotói káoszt, csak így tovább!
" Ha eljössz hozzám napi 10 ezerért betonozni, nem hívok ukránt 15ért "
Ha nincsenek rendben a papírjai akkor migráncs! :)

gigabursch 2023.11.17. 17:54:52

Tanulságos volt így két év távlatából a cikkajánló után a cikket és a kommenteket.
Túl egy covid világválságon, benne másfél éve egy hohol-ruszki és egy friss zsidó-palesztín háborúban, S kb két lépésre a Tajvan-Kína vagy épp (bár ritkán kerül szóva) egy indus-paku hábborútól.
süti beállítások módosítása