A minap feltettem kérdéseket a zavaros helyzet miatt. Azt hiszem, mára nagyjából rendeződött a kép, megtaláltam a válaszok többségét.
Nagyjából ez a portfoliós cikk megadja a válaszokat a kérdéseimre. Azért menjünk végig rajtuk, mert érdemes nem kritikátlanul elfogadni az ott írtakat.A tényekben remélem, nem ferdítettek, de az értelmezésük elég vitatható.
Akkor nézzük!
Az kiderült, hogy igen, az EU Parlamentnek meg kell még szavaznia a megállapodást, de informálisan már megüzenték, hogy meg fogja. Nem részletezik, hogy miért :-), szerintem nem is tudjuk meg majd, de vélhetően jó okuk van rá, hogy ne menjenek be még egyszer ebben az utcába. Mert jogilag lehetne ez végtelen ciklus. Szerintem nagyon kell már a lóvé valakinek arrafelé.
Az is kiderült, hogy igen, nem az egyes döntéseket lehet megtámadni az EU-bíróságon, hanem magát az egész intézményt, És addig nem fog életbe lépni (ez is a megállapodás része), ameddig az jóvá nem hagyja. Ez eltolja majd az egész rendszert, amire nemsokára visszatérek még. Gondolom az egyes döntéseket is meg lehet támadni, de arról most nem volt szó, az természetes. A sikerszázalékban azért kételkednék, nem sokszor kaptunk arrafelé igazat.
De hogy mi a mérlege a megállapodásnak, arra azt felelném, hogy két lényeges pont van, amire nagyon fontos odafigyelni. Az egyik az, hogy tényleg igaz volt a kutyatápos hasonlatom: jogállamisági eljárásnak hívják, de nem az. Be lett írva KONKRÉTAN, hogy csak a szigorúan költségvetési érdeksérelem esetében alkalmazható. Ahogy a porfoliós cikk fogalmaz: "valójában költségvetési fókuszúvá áthangolt mechanizmus". :-)))))))) Elég eufemisztikus. Gyakorlatilag ez nem az, amit akartak, ennek csak a neve ugyanaz. Tehát ebben tényleg elég nagy "győzelem" született. (Bár nem tudom, mitől győzelem az, hogy nekem jogom van valamit nem megszavaznom, és nem szavazom meg, de az informális nyomás vélhetően nagyon nagy volt.)
A másik oldalon viszont van egy nagyon veszélyes újdonság. Ez pedig az, hogy ha megállapítják a tényt, akkor ebben már nem lesz vétójogunk. Ugye az volt a 7-es cikkellyel a legnagyobb bajuk, hogy végiggörgették ugyan, de a végén ott a vétó intézménye, ami miatt biztosan nem mehet végig a folyamat (nem követtem, hogy végigment-e vagy már előbb elhalt vagy most is folyamatban van). De most egy olyan új fegyvert kaptak a kezükbe a bürokraták, ami ellen már nincsen vétójogunk. Ennek KÖTELEZŐEN alá kell majd vetnünk magunkat. Ki tudja, láttunk már pofátlanságokat az EU-ban, vagy inkább nevezzük jogszerűtlenségnek vagy csak simán csalásnak: a belügyminiszterek tanácsában szavazták meg a migrációs javaslatot. A szöveg az volt, hogy mert sürgősséggel kellett, de a lényeg itt is az volt, hogy kisebb szavazattöbbség is elég. És később az EU-bíróság jóváhagyta. Egy olyan dologban szavaztak, ami nemzeti hatáskör, soha semmilyen szerződés, döntés nem volt arra nézve, hogy az EU döntéseket hozhat a magyar bevándorlási szabályokkal kapcsolatban. A tartalma pedig ez volt. A másik a 7-es cikkelyről szóló szavazás, ahol a tartózkodókat nem számolták bele, mert úgy jobban jött ki a lépés. És a harmadik -így hirtelenjében-, hogy a minap menesztett Szájer felhívta nyomatékosan a figyelmet, hogy jelenleg TÖRVÉNYTELENÜL működik az EU parlament, mert benne van a szabályokban, hogy Brüsszelben van, és sehol sincs benne, hogy online módon is működhet. (Vagy valami ilyesmi, hülye jogásznyelvű cikk volt, nem mindent tudtam belőle dekódolni). Szóval az EU-nak nem erőssége a törvényesség, ha nem tetszik neki valami. Bármikor hozhatnak majd egy "szakmai" kifogást hazánkkal szemben, ami miatt nem kapunk pénzt, és akkor már vétójogunk sem lesz majd.
Összefoglalva: ha sportnyelven szeretném elmagyarázni az eseményeket, akkor azt mondanám, hogy 2:1 ide, de hazai pályán, azaz van az ellenfélnek egy idegenben rúgott gólja. Ha majd a visszavágón lő egy gólt is, akkor az az icipici idegenben rúgott gól még sokat érhet. De ezt nem tudja senki sem, hogy ér-e, ameddig a visszavágó meg nem történik.
-----------------------------------------------------------------
Azonban fel szeretném hívni a figyelmet a portfoliós cikk egy nagyon szembetűnő, gusztustalan vonulatára. Ez azért szomorú, mert vélhetően ők csak kivetítik a gazdik gondolatait, így láthatjuk, hogy mi jár a fejükben.
Ha megnézzük, a cikk nagy része egy szánalmas számolgatással telik, amiben azt próbálják megbecsülni, hogy ez az új mechanizmus bevezethető-e még a 2022-es választások előtt!!!!!
Nem tudom, érthető-e? Gyakorlatilag magukat buktatják le, és így színtisztán kiderül, hogy szarnak ők a jogállamiságra, a KÖVETKEZŐ MAGYAR VÁLASZTÁST AKARTÁK BEFOLYÁSOLNI. Az volt a mesterterv, hogy 2022-ben a teljes ellenzék együtt indul Orbán ellen (aki nem, pl. Schiffer, azt régen leváltották vagy leváltják), és közben pénzügyileg szar helyzetbe hozzák az országot.
Milyen összeesküvés-elmélet kell ide? Ez összeesküvés-gyakorlat!
Azt bizton állíthatjuk: pontosan húsz évvel a 2002-es, kiélezett választás után egy újabb jön. Akkor a két forduló között azzal lelkesítette Orbán a szavazóit, hogy arra van a 2. forduló, hogy aki az elsőn elaludt, az majd a másodikban korrigálhat. Csak abban tévedett, hogy a 2. forduló nem 2002. április 21-én lesz, hanem 2022-ben!