Egyre jobban biztos vagyok benne: a kínai oltás a legjobb
2021. március 02. írta: fofilozofus

Egyre jobban biztos vagyok benne: a kínai oltás a legjobb

Már írtam egy összefoglalót az oltásokról, és ott a kínai mellett tettem le a voksomat biztonsági okokból. Azonban azóta sok hír, információ keletkezett, amikből tovább pontosítottam a következtetéseimet. Hadd osszam most meg ezeket!

 

Először is szögezzük le, hogy tuti biztosat senki sem tud. Majd tíz év múlva elég jól tudjuk a hosszú távú mellélhatásokat elemezni, ha lesz ilyen, de most csak információmorzsákra támaszkodhatunk. (Legalábbis az átlagember.) Így ökölszabályokat (idióta atlantistáknak hüvelykujj-szabály :-)))))) ) kell alkalmaznunk a dolgok megítéléséhez.

Most már két fő érv szól a hagyományos oltások mellett, mint amilyen a Sinopharm és majd a jövőben forgalomba kerülő magyar. Ráadásul az egyik érv is megerősödött bennem. Akkor kezdjük az első érvvel, a biztonsággal!

 

Azt már leírtam, hogy mivel a kínai oltás teljesen hagyományos, minimum fél évszázados tapasztalati háttérrel rendelkezik, sokkal kisebb a valószínűsége a hosszú távon jelentkező mellékhatásoknak. Azonban közben magáról a technológiáról is többet megtudtam. Szóval úgy készül a hagyományos oltás, hogy szaporítják a vírust, és utána inaktiválják. A szaporítást nem tudom, hogyan végzik, de vélhetően emberi sejtek segítségével. Az inaktiválásra pedig többféle módszer is létezik, de a neten nem találtam meg, hogy a Sinopharm esetében ez melyik. Lehet egyszerű pasztörizálás vagy valamilyen savval, UV-fénnyel történő kezelés. A lényeg, hogy nem valami high tech dologról van szó, amit nem nagyon értünk, hanem viszonylag egyszerű eljárásokról. Ezért is lehet, hogy nemsokára magyar oltás is készül. Semmi ördöngösség sincs benne. A roppant nagy kockázatot csak beleképzelik az ellenérdekelt felek vagy a tudatlanok. Mikor az egyik szegedi professzor azzal jött elő, hogy az egyik oltás (Pfizer) olyan, mint egy Ferrari, a kínai meg olyan, mint a Trabant, akkor ő sározni akarta a hagyományos módszert, de tulajdonképpen igaza volt. Ha a Trabant lerobbant az út szélén, akkor vettél bele gyújtótrafót, beállítottad a megszakítót. Mert egyszerű volt. Egyszer egy haverommal jöttünk haza Tiszafüredről, és teljesen elállítódott az MZ típusú motorján a gyújtás, már alig ment. Erre kivettem a gyertyáját, bedugtam egy viszonylag egyenes faágat a hengerbe (ezzel mértem, hogy a holtponton tart-e a dugattyú), és szemre beállítottam az előgyújtását. És hazamértünk vele. Ha egy Ferrari vagy egy elektronikus kütyükkel telepakolt autó lerobban az út szélén, akkor biztosra veheted a trélert és min. 500 eFt azonnali kidobását az ablakon. Egyszerűség = átláthatóság, kevesebb hibalehetőség. Azt hiszem, ezzel nem mondtam újat.

A pfizeres oltásról is tudtam meg újabb infókat. Addig tiszta, hogy még soha tömegesen ki nem próbált technika. De hogy működik? Gyakorlatilag készítettek egy mesterséges vírust, amit bejuttatnak a szervezetedbe, és ott elkezd ténylegesen vírusként működni: beépül a sejtosztódási mechanizmusba, és saját magát másolja nagy tételben. A különbség annyi, hogy ez a vírus nem vírust gyártat veled, mint az eredeti, hanem csak a külső fehérjeburkot. Tehát itt neked csak annyi vírust kell legyőznöd, amennyit beadtak neked, nem kell még a szaporítás eredményét is leküzdeni. (A lényeg, hogy a szervezet nem magát a vírust, hanem csak a fehérjeburkot ismeri meg.) Ekkor megjegyzi a szervezeted a vírus "arcát", és emlékezni fog rá. A két eljárás közti különbség tehát az, hogy a hagyományos eljárásnál a gyárban állítják elő a vírust nagy tételben, az újnál meg te vagy a futószalag, te gyártod le. Szóval ez a mesterségesvírus-gyártás elég veszélyesnek hangzik. De mi az előnye? A híradásokból azt szűrtem le, hogy mivel a vírusszaporítás veszélyes üzem (ha kijut a gyárból), ezért nagyon nagy fokú biztonsági előírásokat kell teljesíteni, AMI DRÁGA. Ezért magáncégnek nem éri meg annyira, de ahol egy állam áll a gyártás mögött, ez nem akkora szempont. Tehát itt inkább pénzkérdésről van szó. Abban biztos vagyok, hogy az mRNS a jövő. De hogy a jelenben alkalmazzák, az minimum veszélyes. És kapzsiság hajtja, az biztos.

Gondoljuk meg, hogy egy új technológiát alaposan meg kell ismerni, vizsgálódni kell éveken át. De ha a tőzsde ott áll mögötted, és sürget, hogy mikor lesz profit, akkor tudjuk, mi történik. Olyan ez, mintha apósom belenyúlna a kakukkos órába hegesztőpisztollyal. Még lehet is, hogy sikerülne a művelet, de azért nem nagyon tudná, hogy mi történik belül. Analógia: egy északi tengeri baktérium méregtermelő génjét beleműtötték a szójába és kukoricába évekkel ezelőtt. Milyen jó, egyből megmérgezi a kártevőket. :-))))) Biztosan nagyon letesztelték, alaposan átgondolták. Aztán jó sokat kerestek vele, jött a duma, hogy ez a Ferrari, a régi vegyszerek meg a Trabant. Csakhogy a vegyszerek nem szaporodnak, a gének meg igen. A vége az lett, hogy Amerikában már NEM TUDNAK GMO-mentes kukoricát és szóját termeszteni, mert a módosított beporozza a nem GMO-sat. Ja, és természetesen a rovarok hozzászoktak az egyfajta szerhez. (Ezt is megmondta volna előre egy közepes tudású biológus, hisz a világ működésének ez az alapelve.). Így már nem hat rájuk annyira, viszont az ilyen táblák melletti erdőkben kipusztul egy csomó másmilyen rovar is. Biológiai atombomba. De Ferrari, legalábbis mikor el kell adni.

Van egy orvos ismerősöm, akinek van egy gyógyszerészeti cégnél dolgozó vezető barátja. Ez a vezető mondta, hogy egy átlagos dokumentáció több ezer oldal. Ő olvasta a Pfizerét, az tíz oldal!!!! Sem magának, sem a családtagjainak nem engedte beadatni. Majd a kínait.

Ennyit a biztonságról.

 

Azonban van még egy jó érv a hagyományos oltások mellett: a hatásosságuk. Mint már említettem, a szervezetünk a fehérjéit ismeri fel a vírusnak. Állítólag a Covidnak 29 fajta van (amin meglepődtem, de állítólag ennyi). Azonban a többi oltásnál nem minden fehérjét tartalmaz a vírus, csak többet (nem tudom, mennyit). Ezért előfordulhat, hogy a mutációk során eltűnnek a Covidból azok a fehérjék, amelyekre az oltás lő. De annak a valószínűsége hihetetlenül alacsony, hogy az összes eltűnjön. Úgyhogy vélhetően ezek hosszabb távon is védeni fognak a mutációk ellen is. Azt nem tudom, hogy a többi technika mekkora mértékben tartalmazza a fehérjéket, ilyen cikket nem olvastam. Ha valaki esetleg tudja, írja meg. Azonban a kínainál kifejezetten említették ezt a tulajdonságát, ebből közvetetten arra következtetek, hogy a többinél nem 100% ez a szám.

Vicces, hogy az Indexen,  Portfólión lehetett szavazni az oltásokra, hogy ki melyiket adatná be magának. Nem meglepő módon a Pfizer + Moderna nyert. Megint az a jó konformizmus. Ezért szeretnék sokan az összefogást is: tudják, hogy Gyurcsány van benne, aki félőrült gonosztevő, hazudozó tolvaj, de ha a NYUGAT őket szereti, akkor ők biztosan jók is. A szivárvány is biztosan jó, ha onnan jön. Megnéztem volna a Kádár-kori vicceket, ha a mondjuk a szovjet pártvezetők nyíltan buzultak volna. :-)

Még egy érdekes információ, ami inkább kérdés. Itt írtam arról, hogy a kínai és orosz oltásokkal nagyot fogunk előre ugrani a listán. Nézzük is meg: https://www.politico.eu/article/coronavirus-vaccination-live-data-tracker. A legfrissebb adatok szerint a 3. helyen állunk az EU-ban az első oltás tekintetében, csak Málta és Dánia van előttünk. Ez jó hír. Azonban Dánia (Máltát hagyjuk, kis ország) nem kapott sem orosz sem kínai oltóanyagot. Akkor ők hogy lehetnek előttünk, ha lakosságarányosan kapják az EU-s országok a vakcinákat????? Vagy nem arányosan kapjuk? Persze a sajtóban ilyen érdemi információkat nehéz szerezni, mindig ugyanazt a baromságot fújják. Ha esetleg valaki tudja, ezt is írja meg kommentben.

Abban biztos vagyok, hogy nálunk nagyon elakad majd az oltási kedv, azaz későn vagy soha sem lesz meg a 70%. Úgyhogy azt a célt nem érhetjük el, hogy mi legyünk az EU-ban az elsők, akik teljesítik. De arra jó esélyünk van, hogy mi legyünk az elsők, akiknél mindenki megkapja, aki kéri. Ha eljön ez az állapot, akkor arról a kormányzati sajtóban biztos sokszor fogunk hallani, jogosan. Mert ez konkrétan az agilis kormány érdeme lesz, ami nem tátott szájjal várta az eseményeket, hanem elébük ment. És ha kiderülne, hogy esetleg további hullámok is várhatók, akkor már saját gyárunk is lesz.

 

Most már csak arra várok, hogy engem is értesítsenek.

Húsvétkor feltámadunk!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://megmondomhogymihulyeseg.blog.hu/api/trackback/id/tr9016447094

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Reding Roli 2021.03.02. 16:15:57

Van egy pár szakmai hiba, pl az mRNS - vakcinák műhödèsènek leírásánál, amit korrigálni kellene...
Saját "kutatásom " a Sinopharm vakcináról:

Politikai oldalról nèzve:

A Sinopharm egy 51% - ban a kínai állam ès 49% - ban Fosun Pharma , a Fosun International egy hatalmas holding tulajdona , amely a vègső soron a kínai pártelithez , Gou Guanchanghoz vezet, aki a CPPCC a kínai állam tanácsadó testületènek tagja ès van még másik 2 tulaj is. Ez Kína egyik legnagyobb magánholdingja , Európában is számos ingatlan-, banki-, egèszsègipari befektetèsük van, a járvány elejèn ők vitték a maszkot Milanóba...Az egèszsègipar ès maganklinikak a fő profiljuk. A kezdetekben a Pfizer- Biontech- el is együttműködtek a covid - oltás fejlesztèsèben , bár más technológiát használnak.
A vakcinájukat már tavaly tèlen jóváhagyták az Emiratusokban, majd Bahreinben , Marokkóban, , Argentínában , Fülöp- Szigeteken , Peruban, Argentínában, Szerbiában , vègül az EU- tag Magyarországon Orban Viktor is beoltatta magát ....Az első EU- tagország Magyarország, ahol jóváhagyták a vakcinát, ami hatalmas "pirospontot" jelent Kínától, hiszen a kínai "korona -diplomacia " első èlharcosa lettünk....(( 2024- ben jön hozzánk a Fudani Egyetem , ahol a másik kèt Sinopharm tulaj èrdekelt lehet , ès a kínai profok ki fognak járni a magyar egyetemekre is "vendègtanítani "))

Egèszsègügyi oldalról nèzve:

A kezdeti tesztek Kínában zajlottak pár száz , majd pár ezer emberrel , ( Phase 1-2) a többi ( phase 3) pedig már az öböl - országokban ...
Abu Dhabiban 31 000 ezer emberen tesztelték , 120 különböző nemzetisègen , ès 86%- os lett az oltás hatèkonysága , de 100% - ban megvèd a súlyos betegsègektől...A gyártó szerint , vèd a mutációk ellen is..
A technológia az , hogy majom vesèből nyerik ki a covid- vírusokat, majd a kinyert vírusokat bèta - proliolactone-al inaktiválják, ami egy termèszetes anyag, majd hozzáadnak egy alumínium tartalmú oldatot ( ez kicsit elgondolkodtató) hogy felerősítsèk az oltóanyagra adott antitestes, T and B cell immunitást
Nagyjából ennyi az információgyűjtèsem eredmènye .. Sem rá, sem lebeszèlni nem akarok senkit ...

Lorrh 2021.03.02. 17:00:12

"Ez a vezető mondta, hogy egy átlagos dokumentáció több ezer oldal. Ő olvasta a Pfizerét, az tíz oldal!"
Ez valami nagyon fals hír lehet és túlságosan bulvárszagú. Utánajártál ennek más forrásból is? Én a helyedben addig nem terjeszteném mert lehúzza a cikked színvonalát, amiben értelmes módon próbáltál racionálisan érvelni.

"Orban Viktor is beoltatta magát "
Én egyáltalán nem hiszem el, hogy kínaival oltotta magát. Annak az embernek egyetlen őszinte szava sincs, csak és kizárólag a propaganda hazugságoknak él. Berendelt több százezer kínai vakcinát és kell a szemfényvesztés a népnek.

törppicur 2021.03.02. 18:15:09

@Lorrh: még annyi eszed sincs, mint Ferenc testvérnek, bár ugyanolyan aljas gyaur módon támadjátok Orbánt.
Van valmi a hiteteken túl is?

midnight coder 2021.03.02. 19:18:53

@Reding Roli: Honnan a fenébõl szednének a kínaiak annyi majomvesét?

midnight coder 2021.03.02. 19:20:16

@Lorrh: Gyurcsány azt mondta, hogy Orbán nem a kínai vakcinával oltatta magát. Ez nagyjából garancia arra, hogy igen. Fletó életében egyszer mondott igazat, Öszödön: hazudtunk éjjel és nappal.

HaCS 2021.03.02. 19:55:17

"Van egy orvos ismerősöm, akinek van egy gyógyszerészeti cégnél dolgozó vezető barátja. Ez a vezető mondta, hogy egy átlagos dokumentáció több ezer oldal. Ő olvasta a Pfizerét, az tíz oldall!!!! Sem magának, sem a családtagjainak nem engedte beadatni. Majd a kínait.

Ennyit a biztonságról."

Te meg az ismerősöd ismerősének a "hiteles" információit kürtölöd a vakvilágba. Nem tudom, hogy a kínai vakcina jó, vagy nem (egyébként valószínűleg működik), de hogy te bődületes ostobaságokat beszélsz az kétségtelen.

Csak néhány a nyilvánosan elérhető(!) dokumentációs kivonatok tartalmából a teljesség igénye nélkül. Számolgasd az oldalakat bátran!

www.fda.gov/media/144416/download
www.fda.gov/media/144245/download
www.fda.gov/media/144246/download
www.fda.gov/media/144337/download

Ennyit arról, hogy mi hülyeség, és mi nem az.

Reding Roli 2021.03.02. 20:44:06

@midnight coder: Pontosabban , majomvesèből nyert sejtekben , un. bioreaktor tartályokban ...Gondolom, hogy a majmokat ilyen okokból laboratóriumi kísèrletre tartják ès szaporítják, így fennáll annak is a veszélye, hogy a majmok fellázadnak a gondozóikkal szemben ès akkor ugyan megállhat a vakcinagyártás... :)

" The journal Cell explains: to create Sinopharm’s BBIBP-CorV shot, the researchers obtained three variants of the coronavirus from patients in Chinese hospitals. They picked one of the variants because it was able to multiply quickly in monkey kidney cells grown in bioreactor tanks."

Lorrh 2021.03.02. 21:17:30

@törppicur: Nem támadom. Egyszerűen pont ugyanolyan aljas hatalommániás megrögzött hazudozó mindkettejük. Szar hogy egyikkel akarod tisztára mosni a másikat. Nem fog menni.

Rodney_2 2021.03.03. 07:09:49

@Lorrh: Az hogy te nem hiszed el hogy Orbán (és Áder) a kínai vakcinával oltatta be magát, pont annyit ér, mint hogy én azt gondolom, hogy te egy Gyurcsány-bérenc rémhírterjesztő, hazaáruló rohadék vagy.

Az én orvos, gyógyszerész és biotechnológus rokonaim pont azt gondolják szakmai alapon, hogy a kínai a legjobb vakcina a felhozatalból (hosszabb távra is) ls ezért arra várnak hogy azt kapják meg és még Pfizerrel sem oltatták be magukat. A többi oltásból majd kb 6 havonta upgrade vakcinára lesz szükség ahogy terjednek az újabb és újabb mutációk. Már be is jelentette több gyártó, hogy már dolgoznak az új oltásokon. Erre mondták rokonok, hogy na ezt nem szeretnék, hogy 6 havonta mindenféle szutyokkal beoltsák őket (pl a vektor alapú kurva fejlett gyógyszernél az új változathoz vektort is kell váltani, stb) Sokkal nagyon szarban vagyunk covid ügyben (mi emberek) mint ahogy azt az átlagember el tudja képzelni. Nem beszélve az egységsugarú (debil) emberkékről akiknek az agyát gazember propagandisták programozzák (most kivételesen nem az Orbánékra gondolok, hanem a DKs rohadékokra, amit nem fogunk nekik elfelejteni SOHA)

Csak megjegyzem, hogy a napokban az egyik ismertebb kórház "covid osztályán" a teljes stáb covid pozitív lett úgy, hogy 1 hónapja megkapták a Pfizer vakcina második adagját. Persze egyiküknek sincsenek tüneteik (kb 1 éve dolgoznak covidosokkal, nyilván már elég ellenállóak + be lettek oltva) de azért ez felvet bizonyos kérdéseket (Pl vakcina útlevél, stb)

Lorrh 2021.03.03. 07:20:45

@Rodney_2: Azért vagyok hazaáruló rohadék mert nem hiszem el a hazugságát? Érdekes lelkivilágod van. Ne szólj hozzám ezentúl.

Rodney_2 2021.03.03. 07:24:06

@HaCS: Arra nem voltak képesek, hogy rájöjjenek hogy nem is kell -70 fokon tárolni ami nyilván egy horror és kereskedelmi szempontból versenyképtelenné tenné ha lenne nagyobb választék a piacon. Jött a -20 fok, mikor már milliókat beoltottak vele. Majd most már ott tartank ha jól értem hogy a frigóban is jó lesz, csak éppen erről nincsne meg a megfelelő "tudományos" bizonyítás az engedélyezett termékleírásban. Barkácsolnak rendesen mindenhol. Érdemes elolvasni az interjút a Karikóval. A "fejlett nyugati" gyógyszereket ugyanúgy kapkodva tákolták össze, roham tempóban tesztelték (profit nyomás*) és az EU hatósága is "gyorsított eljárásban" hagyta jóvá politikai nyomás hatására. Mindegyik vakcinánál az éles használat során (extended 3rd phase??) derültek ki dolgok és csodálkoztak rá tudosók hogy jééé. A hosszú távú esetleges mellékhatásokról meg nem tudunk SEMMIT. Aki azt mondja hogy a "nyugatiban" jobban megbízik, az egy (fogalmatlan?) idióta.

* a "nyugati" cégek korrektségéről egy egészen más pl: az Oracle-ről kiderült több esetben is, hogy olyan termékeket árult, aminek még csak a koncepciója volt meg (amiből lehetett szép "sales pitch"-et csinálni) és amikor sikerült eladni akkor volt egy kis probléma, hogy nem volt termék és a nagy ügyfél pénzéből fejlesztették ki az első végső terméket amit aztán pofa nélkül eladtak az első ügyfelük konkurenciájának mint "Oracle" terméket. Ez volt a "best practice" nyugati tudományos fejlesztés. Nyilván agyhalottként könnyű ilyenekben hinni hogy "nyugati" = jó, "keleti" = szar.

Rodney_2 2021.03.03. 07:27:38

@Lorrh: Te szardarab, azért mert azt gondolod minden alap nélkül hogy hazudik, én meg ugyanilyen alapon azt gondolom hogy egy gyurcsányista rémhírterjesztő vagy.
Jogállamisáááág: bizonyítsd be hogy Orbán nem a kínait kapta, vagy rémhírterjesztésért és "járvány bűncselekményért" szépen vonuljatok börtönbe a rohadt gazember Gyurcsánnyal és az ilyeneket terjesztő sleppjével együtt. Az emberiság legaljasabb szemetje vagytok.

Lorrh 2021.03.03. 08:51:30

@Rodney_2: milyen kedves cuncimókus vagy amikor mérges leszel. Ez a tesztoszteron mennyiség jó lesz a csajodnak. Őt kéne dugnod, hogy levezesd a feszkódat. Ez a baszatlanság nem tesz jót a szociálkommunikációs képességeidnek. Meglátod, egy kiadós magömlés után mindjárt szebb lesz a világ. Na hajrá!

Rodney_2 2021.03.03. 11:08:35

@Lorrh: Látom hogy legalább olyan primitív segg vagy, mint amilyen ostoba. Nem a büdösbunkó haverod vagyok a pöcegödörből.
Csak azt próbáltam érzékeltetni, hogy amiylen alapon szerinted Orbán hazudik a kinai vakcinával, azon az alapon rólad is lehet bármit mondani. Nyilván nem fogtad fel, mert egy agyhalott véglény vagy. Tipikus "demokratikus ellenzéki". Ti vagytok az emberiség salakja.

PS: ha neked olyan sexlife-od lenne mint nekem, nem értnél rá kommentelni :))) (én már nem dolgozom, mert már kerestem elég pénzt :) )

Neytiri1 2021.03.03. 11:10:31

@Rodney_2: te, számodra elfogadható helyről kapott információ alapján bízol a "kínai" típusú oltásban. Ez jó, mert másnak nincsenek ilyen elfogadható tényei, így csak csapódik innen oda és onnan ide.
Tudod ez nem könnyű. És akkor még ott van a politikai hovatartozása is, hogy mit mond a kedvenc és mit mond a nem kedvenc.
Ezért nem kéne neked jelzőkkel ellátni mást, csak egyszerűen a te információidat megosztani, amit lesz aki el fog fogadni.
Nekem kellemes gondolat, amit írsz, az egyetlen bibi az, hogy Kína gyártja ezt a fajta vakcinát. És ez egy baromira nagy bibi. Nekem.

Lorrh 2021.03.03. 11:18:39

@Neytiri1: Ma reggel volt egy műsorban a viruskutató professzor, aki azt mondta hogy a kínai vakcinát a harmadik világnak szánták nem európának. Ezért nem tököltek hogy a több tízezres mintán próbálgassák. Hogy ez a vakcina régi kipróbált elvekre épül és haddszóljon.
A hátulütője, hogy az öregembereknek már nem annyira jók a virus reakcióik mint a fiataloknak.
Nekem csak egy aggályom van: ha a kínaival oltottak nem kapják meg az európai országoktól a beutazási engedélyt akkor pofáraesés lesz.
Betegség megelőzési szempontból én megbizok a szakemberekben, nincs okom kételkedni.
A piszkosszájú kolléga meg nem látja hogy milyne (putyin szóhasználatával: MAJOMKODÁS) hogy pózol az orbán hogy őt épp beoltják és pont kinaival. Nem látja a kolléga, hogy ez buta propaganda. Mert mi közöm hozzá? Hogy ha orbánnak bevált akkor nekem is beválik a szivbetegségemmel? Nem inkább az egyén egészségi állapotát korát stb kellene figyelembe venni? Azt kell lesni hogy a nemzetvezető királycsászár mini szterelnök mivel olt, mert az biztos jó lesz nekem?
Ez mennyire végtelen ostoba alattvalói buta gondolkodás.
De a gyurcsányfóbiája miatt nem látja a népbecsapást.

Rodney_2 2021.03.03. 11:33:55

@Neytiri1: Ha értenél a szakmai részekhez, akkor tudnád, hogy a "nyugati" vakcinák előállítása és jóváhagyása során mindazokat a dolgokat (hibákat, disznóságokat) elkövették, amik miatt a tájékozatlan, elfogult (rasszista) ember fél a kínai (vagy orosz) vakcinától. Ilyenkor gondolj arra hogy a németek Huawei 5G technológiát akarnak venni (mert az a legjobb) és csak az USA politikai nyomása miatt szarakodnak.
Egyébként egy vakcina sem tökéletes, ezért adnak meg %-os adatokat a hatékonyságra. De ez nagyrészt nem a vakcina "hibája", hanem az emberek különbözőek akiknek beadják. Az a nem fair dolog van, hogy akinek nem elég jó az immunrendszere (vagyis megdöglene a vírustól) annak jó eséllyel a szervezete nem ad erős immunválaszt a vakcinára se. Ez egy evolúciós dolog, hogy előbb utóbb a gyengébbek meghalnak. Pl szegény 86 éves anyám már olyan állapotban van, hogy nem adnak neki vakcinát, mert belehalhatna az esetleges immunválaszba :((( Otthon ül és nem mer senkivel találkozni. Nagy élet :(((
A kínaiak által alkalmazott technológiának sok előnye van a modernebbekkel szemben (részben azért, mert a covid egy erősen mutálódó "RNS" vírus, ha nem ilyen lenne, az szuper lenne, de ezt éppen tudhatnák a "tudósok" is akik a vakcinákat fejlesztik). Nem az a lényeg hogy kínai hanem a technológia. A magyarok is fejlesztenek ilyen elven működőt, fogalmam sincs hogy abban mennyiben fog megbízni valaki aki mondjuk a gyurcsányi propagandahadjárat eredményeképpen fél a kínaitól. Hiszen Orbán hazudik, lop csal és ki akarja irtani a népet (közben pont Gyurcsányék próbálják most kiirtani a népet, hogy könnyebben nyerjenek 2022-ben)
Egyelőre úgy néz ki, hogy a Janssennek lesz elég jó vakcinája, de mire az ideér nekünk végünk, vagyis valamit kell csinálni. Szerintem nagy húzás volt a renegeteg kínai és orosz vakcina beszerzése. Majd meglátod hogy néhány hónapon belül a többi EUs állam is csinál valami hasonlót. Ez Brüsszel óriási leégése.Megmutatja hogy milyen tehetetlen kontraszelektált idióták amikor nem a jogállamiságról kell sikoltozni. A szovákok már be is szereztek egy csomó orosz vakcinát, a lengyelek a kínaiakkal tárgyalnak ELNÖKI szinten (tegnapi hír a lengyel sajtóban). A Kurz elment Izraelbe és a dánokkal és izraeliekkel együtt akar saját vakcinagyártást összehozni. Mindenki moszgolódik, mert valalmit kell csinálni minél gyorsabban. Még 3 hónap és sok helyen lázadások lesznek ha még mindíg a lezárás lesz a csodafegyver

Neytiri1 2021.03.03. 11:34:09

@Lorrh: és te hogy döntöttél/döntesz?
Ha nem akarod nyilvánosan megválaszolni, privátban (Neytiri1 e-mail-re) is tudod, és persze azt is megértem, ha nem akarod ezt elmondani :)

Rodney_2 2021.03.03. 11:48:20

@Lorrh: Te az orbánfóbiád miatt nem látsz semmit :( Azért pózol mert marketing. Meg is mondták hogy azért kapta meg napokkal előbb. A legtöbb ember teljesen hülye és azért csinál (vagy nem csinál) valamit mert mások mondják neki. Lásd reklámok, influenszerek stb (kedvencem hogy ha a 19 éves agyhalott kurva "influenszer" hirdet valamit akkor hányan mozdulnak rá) Ezért bűncselekmény amit a Gyurcsányék csinálnak (és pont ettől lett "gyurcsány-fóbiám", hogy látom hogy a DK vezetői milyen gátlástalan gazemberek, régen még volt amikor rá szavaztam).

Ha szívbeteg vagy, a pfizertől ugyanúgy meghalhatsz mint a kínaitól :((( Lásd fentebb írtam anyukámról (egyébként orvos, tudja milyen állapotban van). Pacemakere van és minden baja, nem kap vakcinát, "biztonságos nyugatit" sem (idézet Dobrev Klára tömeggyilkos gazembertől)

A "piszkosszájú kolléga" kicsit (NAGYON) ki van akadva attól ami járvány és vakcina ügyben zajlik. Mega-agyhalál és tömeggyilkosság (nem csak a magyar helyzetet ismerem, most sem onnan írok, mindenhol elkúrás és idétlenkedés van, cserébe van ahol maszk nélküli több ezres vírustagadó felvonulások is vannak mint itt :((( aztán nő a fertőzöttség, erre a politkus lezárja a határt... idióták)

Lorrh 2021.03.03. 12:21:23

@Neytiri1: Engem nem zavarna a kínai se az orosz vakcina személy szerint. Ebből nekem egyedül a vakcina útlevél kellene.
Egyedül az tart ezektől vissza, hogy ha az EU országok nem engednék az ilyenek beutazását.
De nem vagyok döntési pozicióban, majd egy év múlva kerül rám a sor. Ha addig nem lesz esetleg magánorvásnál oltás.

Neytiri1 2021.03.03. 12:48:10

@Rodney_2: "Ez Brüsszel óriási leégése."
Ebben teljes mértékben egyetértek veled. A szlovákokat olvastam, Lengyelországot nem értem, néhány napja még arról volt szó, hogy csak EU által engedélyezett vakcinával oltottakat enged be.
"A Kurz elment Izraelbe és a dánokkal és izraeliekkel együtt akar saját vakcinagyártást összehozni. "
Ez jobban tetszene, de mikor lesz ebből valami? Jó soká, addigra a 32. mutációnál fogunk tartani. Magyar is -ahogy olvastam, remélem jól-, jövő év végére lesz belőle valami.
Te is azt írod, hogy néhány hónap múlva lesz valami EU szinten is.
Nem értem, mire várnak?
Miért nem vizsgálják az orosz és a kínai vakcinát? Fontosabb a gőg?

Lorrh 2021.03.03. 12:49:50

@Neytiri1: Fontosabb. Az EU vezetői teljesen alkalmatlan agyhalottak. Nem adok tíz évet és szétesik a francba.

Neytiri1 2021.03.03. 12:50:16

@Lorrh: értem.
Van lehetőség ilyenre is jelentkezni, 5000 Ft a "jelentkezés", amit visszaadnak, ha mégsem lesz belőle semmi.
Rengeteg más oltást is lehet náluk "intézni".
Kíváncsi vagyok, hogy mikor és mit hoznak be.

Neytiri1 2021.03.03. 12:51:19

@Lorrh: van benne tíz év szerinted? :)
Bár mire eltakarítják az összes romot, lehet, hogy eltelik tíz év...

Lorrh 2021.03.03. 12:54:08

@Neytiri1: Nem sajnos, ez kamu. A kormány bejelentette hogy csakis ő hozhat be vakcinát és ha máshol talál azt elkobozzák. Sztem csalással szednek be 5ezret. Nincs se joguk, se lehetőségük covid oltásra.

Neytiri1 2021.03.03. 13:10:12

@Lorrh: ha nem magyar cég, akkor rá nem vonatkozik az, hogy csak ő hozhat be, nem? Egyébként, ha elfogadott vakcinát hoz, és azzal sokan "oltakoznak", akkor az éppen jó lenne, hiszen az átoltottság nagyobb lenne, amit éppen a kormány akar, vagy csak akkor, ha ő hozza a bizniszt?

Lorrh 2021.03.03. 13:33:06

@Neytiri1: igen. Csak neki kell a biznissz. Igy működik a maffia: nem tűri a konkurenciát.

Neytiri1 2021.03.03. 13:52:00

@Lorrh: na, ilyenkor -is- azt látom, hogy a kormány -minden igyekezetem ellenére- nem kedvencem, és hitelüket vesztették, ha máskortól nem éppen egy éve, amióta "kezelik" a járványt.
Bár... nekem Gyurcsányék sem, de ők már régen voltak.

Indriq 2021.03.03. 14:32:02

Nem semmi... olvasgattam a kommenteket és 2 dologra jöttem rá.
1. Tudtam, hogy a fütyesz bértollnokok tolják az orosz propagandát is, de hogy már a kínait is.... b*zmeg... tehát ez a szijgyártó gyerek keleti nyitása...
2. Azzal hogy a fütyesz tolja a kínai propagandát, garantált, hogy a termékük kalap szar, a fütyesz még soha nem nézte a polgárok érdekét, csak a sajátját

Lorrh 2021.03.03. 15:44:13

Én a járványkezelésben nem szidom a kormányt, mert egész európa totál idióta módon viselkedik és orbán még próbálja az gazdaság érdekeit is nézni a teljes bezárás ellenében. Ebbe a lezárásba is a nyugdíjaslobbi meg az ellenzéki index-klubrádió médiahiszti kergette bele a kormányt.
Nálam leszerepelt a baloldal a viselkedésével.
Rokonaim élnek több nyugati országban és ami ott megy az a bénázás magasiskolája. UK-ban 64szer módosítottak a korlátozásokon.

Persze most az orosz meg kínai beszerzés miatt tolja a kormány az agymosást és innen indult a vita, hogy szerintem csak média majomkodás orbán oltását egyenesben közvetíteni. Ócska propaganda fogás, ahogy a nemzetvezető is a kínai mellett szavaz. Egyszerűen nem hiszem el.

Neytiri1 2021.03.03. 16:28:28

@Lorrh: a vírus kezelése valóban iskolapéldája a világon a hülyeségnek. Amit én a kormánynak rovok fel, az a magyar egészségügy, a kórházak "kezelése".
Kezdve a kórházkitakarítással tavasszal. Bár lehet jönni álmentősökkel, konkrét példák vannak, hogy kiket dobtak ki, feleslegesen, hirtelen, szinte egyik napról a másikra, úgy, hogy ismerve az otthoni ápolási lehetőségeket, és azt, hogy önkormányzatok nem voltak felkészülve, hogy napi segítséget nyújtsanak ennyi otthoni betegnek, hogy emberek voltak kénytelenek otthon maradni és felborítani mindent, hogy ápoljanak, hogy nagyjából nem volt idő semmire, hopp, vigye haza a beteget kedves...

Aztán a lélegeztetőgépek vásárlása, a fűrkészek össze-vissza harácsolásával sikerült elérni, hogy ennyi lélegeztető sehol sincs, viszont nem is lehet használni, viszont kurva sok pénzünkbe került és mint kiderült, egy darabot sem tudtak eladni, pedig azt mondták, majd milyen jó lesz. Ajándékozza a szerencsétlen már ingyen, csak vigyék.
És a poén, hogy magyar lélegeztetőgép gyárat csinálnak.
Ha kicsit is képesek előre gondolkodni, akkor megkérdezik, mennyi ember tudja kezelni, és már ki is jön, hogy sokkal-sokkal túl vásárolták, a duma, hogy azért, mert nem lehetett tudni, mennyi érkezik. Hülyeség. Más ország se tudta, mégsem vásárolta fel az összeset.
Azóta kiderült, hogy olyan beszállítónk is volt, ami talán szlovák szál és ott eljárás is indult ellenük, hogy az egyik fűrkész akárkije volt akitől végülis vettünk is, stb. Most nem keresném meg ezeket, annak idején linkeltük.

Az, hogy az egészségügyi reformot annak ellenére végig csinálta most, hogy tisztában volt vele, hogy kevés ember van, sokan mondanak "pá"-t, minden ember munkája fontos, nem függesztette fel ezt a faszságot.
nepszava.hu/3111703_egy-ejszaka-alatt-masfelszeresere-nott-a-munkaerohiany-az-egeszsegugyben

Munkavállalók egy részének a fizetésének egy részét fizeti, de nem törődik a munkaadókkal, akik nem kapnak fizetést, és a semmiért fizetik a nem dolgozók fizetését már hónapok óta. Meddig bírják ők? Ha nem bírják, megy a sok ember az utcára.

Bevezette az öreg órát, annak ellenére ment hetekig másodszor is, hogy mindenki üvöltötte neki, hogy nem jó, mert abban az időben alig van öreg, viszont a kijárási tilalommal rövidítette a dolgozók idejét, és abba még belemásznak az idősek is.
Most hirtelen ennyi jutott eszembe.

Amit pedig a kínai és orosz vakcina vásárlással művelt, az borzongató.
Jogszabálymódosítás, elég ha egy vakcinát egymillió emberbe már oltották, kikerülik az OGYÉI-t, ha legalább három – köztük legalább egy európai uniós vagy európai uniós tagjelölt – államban engedélyezettek, és legalább egymillió főnek beadták, akkor jöhet oltás.
Azt, hogy egymillió ember megkapta-e az adott készítményt, a külpolitikáért felelős miniszter, vagyis Szijjártó Péter ítéli meg.
Ki ez a pasi???
Az egészségügyet meg a belügyminiszter PS alakítja át.
Arra ha csak ránézek vigyázba áll minden szőrszál rajtam.

Lorrh 2021.03.03. 16:41:43

@Neytiri1: "Azt, hogy egymillió ember megkapta-e az adott készítményt, a külpolitikáért felelős miniszter, vagyis Szijjártó Péter ítéli meg.
Ki ez a pasi???"
Ez az iskolapéldája a kontraszelekciónak, a lojalitás mindenekfelett. Igen, a többiben is igazad van. De az csak sima lopás, korrupció.
Az eü szerződések meg szimpla bosszú és erőpolitika. Addig nem hagyja ezt abba amig orrba nem vágja a valóság. Ostoba faluvégi kupectempó.

a nagy hohohorgász 2021.03.03. 20:36:49

@Neytiri1: az meg van hogy 1 ember hány lélegzeteto gépet tud kezelni egyszerre???? Szerinted minden lélegzeteto gép mellé kell 1 ember 0-24,be??????

törppicur 2021.03.03. 20:48:34

@Indriq: bocsi, jóbarát. 2021.03.03. van és itt tartasz?
Értem én, hogy DEAZORBÁN, de valami mást?

Reszketsz, amiért nem kapsz oltást.
Reszketsz, mert kaptál.
Reszketsz mert az eu-sból 2023-ra kerül rád a sor.
Reszketsz, mert az jó.

Ez mind hihető. De az hogy a fityesz így-úgy... menj át ukrajnába, a muttihoz, vagy mikronhoz, aztán jelents, mennyivel jobb.

Neytiri1 2021.03.03. 21:44:14

@a nagy hohohorgász: nézz utána, annak is, hogy milyen végzettségűek képesek megfelelően használni. És akkor a sok kérdőjeled helyett pontot rakhatsz majd.

Indriq 2021.03.03. 21:46:28

@törppicur: MIVAAAAAAN?
írtam én valahol, hogy nekem kell vagy nem kell vakcina???
ébredj már kisangyal, olyan ívben leszarom hogy kapok-e vagy sem, mint ovi a fejed..... :)

törppicur 2021.03.03. 22:04:03

@Indriq: akkor mi bajod is a fütyesszel, a kinai meg orosz vakcinával?

Sem a sóskát sem a spenótót nem szeretem, nem is kotyogok bele a szomszédasszony vitájába (ebben...)

Rodney_2 2021.03.03. 22:51:24

@Lorrh: 1. szerintem Gyurcsány életveszélyes pszichopata (ennek vannak okai a múltjában amit én részben ismerek)

2. az EU szétesés egy nehéz dolog, a németek foggal körömmel tartják össze, mert EU nélkül megrendülne a nemzetközi versenyképességük. Ezért volt görög konszolidáció (nem engedték ki őket az euróból) ezért mentette meg az ECB mind a 4 PIGS országot 2010 után, a mai napig azért nincsenek államcsődben, mert az ECB veszi az állampapírjaikat, stb. Ez egy német birodalom, csak nem hitlerovcok vannak és holokauszt, hanem kötelező buzulás és migráncsolás. Mennyivel jobb...

3. Jéé teljesen egyetértek azokkal, amiket írtál az utóbbi hozzászólásaidban. Peace :) Én 4-5 országot követek covid ügyben (3-ban élnék párhuzamosan ha hagynának a rohadékok utazni). Katasztrófa... Kedvencem amikor még tavasszal az egyik országban a fodrászok lehettek nyitva és a fogorvosk zárva, a másikban pont fordítva. Ezt nyilván a kibaszott "tudósok" javasolták így teljesen tudományos alapon

@Neytiri1: AZ EU / Brussel arra képes hogy sikoltozzon hogy jogállamisááág, bántsák a buzikat mert nem házasodhatnak és fogadhatnak örökbe kis szerencsétleneket, migránsok jogai (de csak ha szinesbörű) stb. Ezekben "jók" Minden értelmes dologban csak a szerencsétlenkedés megy, de nem nagyon tünik fel kifele, mert éppen hogy nem történik semmi. A vírus válság viszont kihozta a hibáikat. A kontraszelektált idiotizmust, stb. Dögöljön meg az összes :(((

Rodney_2 2021.03.03. 23:29:33

@Lorrh: "majd egy év múlva kerül rám a sor. Ha addig nem lesz esetleg magánorvásnál oltás"

Miért vagy ilyen pesszimista?? hány éves vagy?? ha szívbeteg vagy akkor krónikus betegnek számítasz. Engem már hívtak 2 hete hogy menjek AZ-vel "oltakozni" de nem mentem. Mert várom, hogy mi lesz a kínaival (ahogy az orvos hugom is).
Akik jelentkeztek eddig oltásra, azokat szerintem beoltják áprilisig. Egy csomóan elmennek az oroszra és a kínaira is. Ezek mind kiesnek előled a sorból ha te valamelyik "megbízható nyugati" vakcinára vársz (ceterum censeo Debil Klárát ki kellene végezni) . Kortól függően március áprilisban sorra fogsz kerülni.

A kínait ugyanúgy bevizsgálta az OGYI, mint az Astra Zenecát az Európai ügynökség, ugyanaz a protokoll, "gyorsított eljárás", egy kis kapkodás. De szart nem adnak be. Legfeljebb 10 év múlva kihullik a hajad, de az bármelyiknél előfordulhat, mert hosszú távra egyik sincs tesztelve :) Még azt sem tudják egyiknél sem, hogy hány hónapig vagy évig tesz immunissá. Ennyire jól van mindegyik ellenőrizve és tudományosan kikutatva :))) Persze ez az immunitás egyén függő, attól is függ, hogy milyen a szervezeted. Van akinek tovább hat, van akinek nem.
Contergan és Prozac sztorikat ajánlom figyelmedbe. Azokat nem kapkodva fejlesztették jónevű gyógyszergyárak, "megbízhatóóó nyugati" gyógyszerek (ceterum censeo Debil Klárát ki kellene végezni)

Rodney_2 2021.03.05. 19:05:55

@Lorrh: Egyébként erről beszélek a DK esetében, de ez most francia miniszter. Fontosabb neki a politikai szarkavarás mint néhány 10 (vagy 100?) ezer európai ember élete. Az ilyeneket Hágában kellene felelősségre vonni

www.portfolio.hu/gazdasag/20210305/a-francia-miniszter-szerint-problema-lenne-ha-az-eu-s-orszagok-kinai-es-orosz-vakcinat-vasarolnanak-472756

Iván Gábor IGe · vilagnezet.blog.hu 2021.03.06. 10:59:43

Szerintem utolsó alkalmak egyike, hogy élj vele. Most ha még érdekel akkor adok interjút, vagy segítek a blogodban tudományosan bizonyított "Isten" kérdéskörben. Később már nem lesz rá módom és időm sem. Nézz rá erre:
erkolcstan.blog.hu/2021/02/28/tul_richard_dawkinson

Puerto Prince · cococrunch.blog.hu 2021.03.06. 18:28:15

ahhoz, hogy tudd, hogy melyik oltás a legjobb, tudnod kéne, hogy mi a kórokozó, és hogyan működik. Mivel ilyen tudás birtokában jelenleg senki sincs, az oltások között sincs értelme relációk felállításának

Másrészt: a dolog szakmai oldalát jól jelzi, hogy "kínai" oltásról beszélsz, meg "atlantisták"-ról. Ez nevetséges. Mitől lesz egy vakcina kínai? Attól, hogy ott fejlesztették ki? Vagy attól, hogy ott gyártják? Vagy attól, hogy a gyár tulajdonosainak a többsége milyen nemzetiségű? Tehát ha mondjuk egy sinopharmos vakcina gyárat felhúznak luxemburgban amerikai pénzből, akkor a vakcina kínai, atlantista vagy luxemburgi lesz?

maradjunk abban, hogy aki valaha látott már oltási programot pláne a harmadik világban, ahol nincsen még személyije sem tízmillióknak, az pontosan tudta, hogy ez az oltás egy baromság

fofilozofus · http://megmondomhogymihulyeseg.blog.hu/ 2021.03.07. 17:52:35

@Puerto Prince:

"ahhoz, hogy tudd, hogy melyik oltás a legjobb, tudnod kéne, hogy mi a kórokozó, és hogyan működik....az oltások között sincs értelme relációk felállításának"
Akkor látom, nem olvastad el a cikkemet. Arról beszéltem ugyanis, hogy nem sok információnk van, ezért ilyenkor életbe lépnek az ökölszabályok. És az egyik ökölszabály azt mondja, hogy járt utat járatlanért el ne hagyj!

Az atlantisták ebben a szövegkörnyezetben pedig azok a félművel bunkók, akik angolul jobban tudnak, mint magyarul, és képesek az ökölszabályt "hüvelykujjszabálynak" mondani. Amerikamajmoló, félművelt okoskodók.

"Mitől lesz egy vakcina kínai?"
Istenem, ez most kötekedés vagy ennyire hülye vagy? Kötekedésnek szar, mert lényegtelen a mondanivalóm szempontjából, hogy mit jelent az, hogy "kínai". A kínai a Sinopharm vakcinájának megnevezése, mert cikket úgy írunk, hogy ne legyen benne sok szóismétlés. Ezért tudod, megpróbál az ember szinonimákat vagy egyértelmű megfeleltetéseket keresni. Mivel Magyarországon egyetlen egy Kínával kapcsolatos vakcina van engedélyezve, a Sinopharmé, és Magyarországról írok, ezért a kínai vakcina azt jelenti. De ezt már tényleg szégyenlem ennyire részletesen leírni, mert rám szégyen, hogy ilyenek olvasnak.

Az utolsó gondolatodat nem értem. Mi köze a 3. világban lévő zűrzavarnak
a koronavírus elleni oltás "baromságához"???????????????????

Ubul80 2021.03.07. 19:49:45

Valóban ennyire fontos ez a kérdés? Ez az egész egy piszkos anyagi és politikai szándékokkal átitatott műbalhé. Az emberek napi szinten vesznek magukhoz élelmiszert, gyógyszereket stb. amelyek tartalmáról fogalmuk sincs. Most a covid oltás ilyen szempontból miért olyan kibaszott fontos? 10 millió oltásszakértő országa. Nem egy mellett kell úgysem letenni a voksot, több fajtával oltanak folyamatosan. Fél vagy egy év múlva simán lehet hogy egy másikat kap majd az ember.

Puerto Prince · cococrunch.blog.hu 2021.03.08. 04:13:04

@fofilozofus: szerinted egy vilagjarvanyban, amiben jo eséllyel csak részleges és időleges immunitast adnak az oltások, mennyire számít, hogy mondjuk Magyarország mivel oltott? Indiában évi 14 millióval vannak többen, stb. az ottani oltasi rendszer allapota meghatározó abban, hogy a betegseg eltuntetheto-e. Amire a valasz az hogy nem.

Visszaterve a kínai vakcinara, azt nem erted meg, hogy normális esetben a leegyszerűsítés nem politikai jellegu egy oltással kapcsolatban. Amikor beadatod magadnak az influenza oltast, tudod egyáltalán hogy honnan van? Szerinted véletlen, hogy a kinai vakcinarol beszelsz siman covid oltas helyett?

Na mindegy, latom előre eldöntötted hogy mindenki hülye aki nem ért veled egyet és pl latott mar oltast vagy jarvanyt közelről.

Lorrh 2021.03.08. 08:04:01

@fofilozofus: Te meg őt nem értetted. A Sinopharma vakcinájában mennyi a kínaiság, a kínai mentalitás, a szar olcsó dömpingtermékekről ráragadt rossz kínai imázs - sztem ez a kérdés. Hogy kínai-e az innováció vagy szokásos licenszlopásról van szó, mennyi a kínai kreativitás benne, a tesztelések szigorúsága megfelel-e az európai előírásoknak, vagy a kínai tömegtársadalom szokásos nagyvonalú hanyagsága lengi-e be, hogy ha meghal a száz milióból tízezer akkor az még a hibahatárt sem éri el.... stb.

Rodney_2 2021.03.09. 22:27:57

@fofilozofus: @Lorrh:

Mai Nature hír, hogy se a Pfizer, se a Moderna vakcina nem elég jó a dél-afrikai mutáns ellen. Az AZ meg a leggyengébb..

Mire beoltják a népeket a "biztonságos nyugati vakcinákkal" már kezdődik is minden előről :((( És ilyen helyzetben a "vakcina útlevél" is roppant hasznos lesz, érdemes a jogállamisági problémáin rágódni...

Rodney_2 2021.03.09. 22:29:54

@Lorrh: Próbáld ki ezt a szöveget a kínai mentalitásról a UK-ben vagy USA-ban feketeafrikaival aztán a börtönben ébredsz :))) Látod azért lesz vége azoknak a társadalmaknak :)))

Rodney_2 2021.03.09. 22:31:59

@Puerto Prince: Az influenza oltás, meg amit gyerekkorodban kaptál mindenfélét, pont orosz meg kínai vakcinák :))) Csak most a DKsoknak fontos hogy népirtás árán is hatalomra kerüljenek, ezért nyomják a debil propagandát.

mgdé 2021.03.11. 07:31:34

@Rodney_2:

Ugye halvány fogalmad sincs, hogy Prince mivel foglalkozik, és hol? :D
Meg persze arról se, hogy mennyire érdekli a fideszdk.

Rodney_2 2021.03.11. 08:43:55

@mgdé: Te az ügyvédje vagy, esetleg a másik nickje??
Nálunk a családban mindneki orvos, ennek megfelelően a baráti kör is. Van köztük minden virológustól és tavaly március óta covid osztályon dolgozótól egyetemi tanárig. Konszenzus, hogy kínai vakcinával oltatják be magukat. És az idő egyre jobban őket igazolja. Ennyit erről.
A teljesen nyilvánvalóan politikailag motivált DK kampány, hogy csak a kis mennyiségben rendelkezésre álló nyugati vakcina a "megbízható" ami teljes mértékben nélkülözi a szakmaiságot, kicsit felbaszta az agyam.
Ehhez képest vigyoroghattok és magyarázhattok össze vissza, leszarom. Aki a kínai és orosz vakcina ellen beszél, az vagy gazember, vagy idióta. Szakmai alapon nem áll meg az érvelése. Amennyi rizikó azokban van, annyi van a "megbízható nyugati vakcinákban" is.

mgdé 2021.03.11. 11:51:20

@mgdé:

Egyik sem, csak olvasom a blogját. :)

Hogy értsd, ha ő oktatna ki téged menedzsment okosságokból, pénzügyekből és bankokból, kiemelt figyelemmel a londoni bankokra, akkor lenne valami hasonló szituáció. Ettől persze lehetne igaza, ha zseni, te meg "csak" tanult és tapasztalt. Úgyhogy neked is maradt esélyed az eredeti szituban. :D

mgdé 2021.03.11. 11:55:55

@Rodney_2:

Ugyan miért nyomna DK-s kampányt pont Kínából :D , ráadásul semennyire nem a politika a hobbija, hanem a hajózás?

(Ezt meg próbáld értelmezni, sokat segíthetne:
"maradjunk abban, hogy aki valaha látott már oltási programot pláne a harmadik világban, ahol nincsen még személyije sem tízmillióknak")

Rodney_2 2021.03.11. 12:14:10

@mgdé: Egy csomó idióta nyom politikai kampányt külföldről, mert nincsen jobb dolga. De nem ez a lényeg, hanem hogy minél előbb minél több embert oltsanak be "valamivel", hogy vége legyen a járványnak minél előbb. Minden nap emberek halnak meg és gazdasági károk keletkeznek a járvány miatt. A DK szokás szerint a legrosszabb verziót választotta, ha minél szarabbul alakul a helyzet, annál több esélyük lesz kormányra kerülni 2022-ben. Ezért hazudoznak a politikusaik és bérenceik oltás ügyben. Rohadjon meg az összes.
A haverod meg nyugodtan hajózgasson Kínában, jó egészséget kívánok neki.
A UK-ban sincsen mindenkinek személyije, mert az sérti a jogaikat az ottani idióták szerint. Mondjuk ha oda mész, tiszta harmadik világ :)))

Puerto Prince · cococrunch.blog.hu 2021.03.13. 07:19:13

@Rodney_2: szerintem egy kicsit megszaladt veled a ló, nem? Miért vagy ilyen feszült? Pont hogy én nem hiszem, hogy szerencsés lenne arról beszélni, hogy kínai / atlantista / orosz vakcinák vannak, a magyar belpolitika meg valóban nem érdekel.

Az ilyen típusú betegségre adott vakcina az vakcina függetlenül a származási helytől. Egyik sem tökéletes, ráadásul amikor fejlesztették őket, még nem lehetett tudni, hogy mi ellen készülnek (ie. egy folyton változó, nagy fertőző képességű vírus ellen, amelynek a variánsai ellen egyre csökkenő hatékonyságú lesz).

Ahhoz, hogy ez az oltás egyáltalán működjön, három dolog kell. 1.) a cucc legyen olcsó és gyorsan, tömegesen előállítható; 2.) minél szélesebb tömegek - értsd 7.8 milliárd ember - minél gyorsabban - értsd pár hónap alatt - megkaphassa; 3.) az éppen legyőzni óhajtott vírus ellen működjön.

A sinopharmos vakcinanak lehetnek előnyei a többi vakcinával szemben, de ezek az esetleges előnyök el fognak olvadni a következők miatt (ahogy a többi esetleges előnyei is a sinopharmossal szemben): 1.) a cucc nem olcsó és nem gyorsan, tömegesen előállítható. 2.) nem lehet az egész világot beoltani, nem hogy rendszeresen, de egyszer sem, és ez nem a UKben élő illegális bevándorlók miatt van. 3.) Az új variánsok gyorsabban alakulnak ki, mint ahogy azt a vakcina fejlesztés követni tudja.

Na, mindegy, a lényeg az, hogy az oltások mindegyike valamennyire hatékony lesz, a betegség egy kicsit visszaszorul, de nem tűnik el, az oltások származási helye meg irreleváns.

Rodney_2 2021.03.13. 08:49:45

@Puerto Prince: Pont a politikai szarkavarások miatt vagyok ilyen "feszült". Mert ez emberéletekbe és rengeteg pénzbe (gazdasági kárba) kerül. Amiket most írtál azzal kb egyetértek. Pont ez a lényeg, hogy nem a származási hely számít hanem a technológia és a cucc minősége (és persze az ára is) Én is ezt mondom.
Nálunk a családban rajtam kívül mindenki orvos vagy gyógyszerész, náluk konszenzus hogy ők a kínaival oltatják be magukat. Erre nekem írtak midenféle szakmai szöveg magyarázatot, aminek csak a logikáját értettem meg. Gondolom van némi alapja a dolognak. A nem hagyományos technológiáknál kell majd 6 havonta update vakcina, ez már most látszik és nem azért mert "nyugatiak" hanem a technológia miatt. Vagyis a Szputnyik is ilyen. Az egész vírusosnál talán nem kell. Reménykedjünk :) ÉS a rokonok nem gondolják egészségesnek, ha az új technológiával készültekből túl sokszor kapnak mindenfélét (pl a vektoros vakcinánál minden upgrade-hez új vektort is kell találni)
Ehhez képest elképesztő, hogy miket lehet olvasni mindenfelé. Műkörmöstöl truck driveren át IT cég tulajdonosáig minegyik szakértő a vakcinákban és nyomja a legelképesztőbb hülyeséget. A DK meg teljesen nyilvánvalóan politikailag motiváltan a legaljasabb "népírtó" kampányt folytatja (volt amikor a Gyurcsányra szavaztam, de mostanában inkább a villamosszéket készíteném elő neki :))) )

Puerto Prince · cococrunch.blog.hu 2021.03.13. 10:32:22

@Rodney_2: Mondjuk szerintem nem baj az, ha a társadalom széles rétegei gondolkodnak a járványról, illetve a védekezés lehetséges módjairól. Pl kolera sem azért nincs, mert az orvosok és egészségügyi szakemberek olyan okosak Európában, hiszen a Fülöp-szigeteken is tudják, hogy mit kéne tenni. A baj az az, hogy az emberek személyes higiéniája olyan, hogy abból rendszeresen lesz kolera outbreak.

Számomra a covid vége majd valami olyan lesz, hogy a következő időszakban a betegség elviszi az arra fogékony embereket, a többieknek meg kialakul vagy a természetes, vagy a mesterséges rezisztenciája, ami nem immunitás, de valamekkora védelmet csak jelent. Ezen kívül az emberek sokkal jobban érzékenyek lesznek arra, ha valaki náthásan megy be egy open officeba dolgozni, meg az idősotthonokat jobban fogják védeni járványügyi szempontból. De persze a családok sem fogják köhögősen látogatni a nagypapát. Kb ez a pozitív kimenetel van a szemem előtt.

Anno a kolera elleni harcban is a legtöbbet azzal értük el, hogy a gyereklányokat rászoktattuk a szarás utáni kézmosásra :)

Rodney_2 2021.03.13. 13:36:04

@Puerto Prince: Ezzel is kb egyetértek. Az a döbbenet, hogy olyan orvos ismerősök akik covid betegekkel foglalkoznak, részben járványügyi szakemberek, de körzeti orvos is, már régóta azon a véleményen voltak, hogy el kellett volna engedni a járványt. Akkor ugyanaz történt volna, hogy "az arra fogékonyak" megpusztulnak, a többi meg valamennyire immunis lesz. És nem alakulnak ki a hosszú idő miatt mindneféle horror mutánsok. Én ezzel nem tudok vitatkozni, csak érdekes hogy ilyen "szakmai" vélemények is vannak. Most látjuk hogy az 1-2 év húzd meg ereszd meg politika mellett is rengetegen meghalnak és nem tartunk sehol, pl olaszoknál is megint a városhatárokat is lezárták mint tavaly tavasszal. Gyógyszer még mindíg nincs, a vakcinák kérdőjelesek.
BTW éppen most vitték apóst kórházba, vérrögképződés, ő Modernát kapott nemrégen. A családjában nincsen senkinek ilyen jellegű problémája és eddig neki sem volt, simán lehet az oltástól. Ebben meg az a döbbenet, hogy a "tudósok" megvizsgálják és megállpítják hogy nincsen összefüggés a vérrögképződés és az oltások között. Ez azonban csak annyit jelent hogy ők nem jöttek rá hogy mi az összefüggés. A tudomány úgy halad, hogy ha majd valaki rájön hogy mi is okozta. Kicsit késő lesz azoknak akiket most oltanak, de a tudomány fejlődik...

(amire én gondoltam, az a politikai elvakultságtól fröcsögő kommentelés és vélemény, hogy a kínai/orosz vakcinával Orbán meg akarja mérgezni/gyilkolni az embereket, stb. Ilyeneket volt szerencsém olvasni nagy tömegben. Ez nem az amire te gondolsz "a társadalom széles rétegei gondolkodnak a járványról" hanem kollektív agyhalál )

Puerto Prince · cococrunch.blog.hu 2021.03.13. 14:30:54

@Rodney_2: a feleségem családja folyton politizál, benne is vannak a témában rendesen. Az sokkal sokszínűbb, meg objektíve izgalmasabb, de engem nem köt le hosszabb beszélgetésekben, egyszerűen... már fiatalon az volt a benyomásom, hogy a valódi dolgok lassan haladnak, lassan változnak, minden baromi nehéz, költséges és melós... a politika meg pontosan az ellenkezőjét ígéri. A politika valódi hatása lassú és felszínes, a napi kommunikációt követni meg rengeteg energia és idő, ráadásul egy szappanopera szintjén van.

A magyar politika kb annyiról szól, hogy Orbán amit csinál, az jó vagy rossz, és ettől függetlenül gondolkodni egyáltalán nem lehet. Pl nem lehet hálásnak lenni azért, mert iható a csapvíz, nincs malária, van tb, valamint az élet szabad (volt a covidig), mert Orbán / Soros biztos valami rosszban sántikál :D

Én kb szerettem Magyarországon lakni, de az életöröm és a hálás hozzáállás az élethez nagyon hiányzott, és egy idő után ez mérgező volt.

Aki nagyon belelendül ebbe a hangulatba, sajnos elfelejti jól érezni magát, márpedig egyetlen pillanatot sem kapunk vissza abból, amit rosszkedvvel töltünk el :)

mgdé 2021.03.13. 15:58:35

@Rodney_2:

No, ugye-ugye, hogy nem is a dk miatt.

(Higgy az okosabbnak! ;) )

Rodney_2 2021.03.13. 18:03:27

@mgdé: Ne dumálj bele ;) (ÉN vagyok kiborulva a DK propaganda miatt, mert most nem arról van szó hogy orbán sokat lop, hanem arról hogy minél többen halnak meg és minél szarabb lesz a gazdaság, annál biztosabb hogy 2022-től megint a DK holdudvar lophat. Ezt kicsit összemostad mással, de biztosan az én hibám)

Rodney_2 2021.03.13. 18:13:49

@Puerto Prince: Megint kb egyetértünk. Csak 3 megjegyzés:

1. Az egy igaz állítás, hogy Orbán is és Soros is sokszor mindenféle rosszban sántikál (és még sokan mások is)

2, Én már többször menekültem el Magyarországról az általad leírt közhangulat / élethez hozzáállás miatt. Most sem onnan írok...

3. politikával foglalkozni annyiban nem árt, hogy valami egészen kis befolyásod van a dolgok alakulására amikor leadod a voksodat és bizony sokszor nem mindegy, hogy egy eszement elkúró vagy egy értelmes, felelősen gondolkodó kerül hatalomra (nézd meg pl az USA-t, egymás után egyre idiótább elnökeik vannak már évtizedek óta, mert a népek ilyeneket szavaznak meg és mennek is lefele szépen) Vagy ott van a Brexit. Én nagyon nem értek egyet a jelenlegi "brüsszeli" irányvonallal, de a Brexitet mindenki megszívja, a britek is meg az EU-ban maradók is.

mgdé 2021.03.13. 18:59:55

@Rodney_2:

Csak azt jeleztem igen-igen finoman és árnyaltan, majdhogynem valódi kínai selyem kesztyűbe bújtatva, hogy Prince ugye-ugye hogy nem a dk miatt írta azokat az apró fenntartásokat, amiket a korábbi hsz-eiben említett, hanem mert arrafelé járva ezt látta, tapasztalta, s lévén némileg még a (ha lustán is, de azért) gyakorolt szakmájába is vág, tehát meg is tudja ítélni. Tehát, ha nem is kell feltétlenül elfogadni a véleményét, tapasztalatcserére mindenképpen érdemesíthető, azaz, érdemes legalább meghallgatni, s átgondolni. Szóval, - mind mondottam volt -, hallgass az okosabbra!, nem vagy te egy takarómihály, hogy új kánont alkoss. ;)

Puerto Prince · cococrunch.blog.hu 2021.03.13. 20:50:03

@Rodney_2:
Persze, ez érthető.

1.) Ha nem foglalkoznának azzal, nem lennének ott, ahol.

2.) Én nem menekültem, hanem döntöttem. A kettő között a különbség az, hogy nincsenek indulatok; nem a politikai helyzet miatt hagytam el Magyarországot, hanem mert belső válságban voltam.

3.) Sztem ebben nem értünk egyet. A döntéseid kvázi szavazatok; amikor nem csapod pofán az asszonyt, amikor dömperezel a gyerekeiddel, amikor nem aljasodsz le az ital vagy a kábszi világába... talán elfelejtettük, hogy mit is jelent ez, mindkét részről.

Amikor én játszom a gyerekeimmel, leszarom a gyest meg a feleségem munkáját is; egy család vagyunk, nagyokat nevetünk, olykor sírunk, olykor valamelyiküket átöleljük, és volt olyan, hogy a legnagyobb átjött a szerető ölelésért, és tízpercenként sorban jött a többi is, hogy ők se maradjanak ki, és a mosókonyhában pakoltam punúba a nejemet, hogy átölelhessük a gyerkőcöket rosszaság nélkül...

Az a fontos, hogy az ember lássa, hogy mi jön ki belőle, pl.egy alacsony csávó ne akarjon domináns lenni, vagy költözzön el Ázsiába... egy dagadt csajszi ne akarjon versenyezni a vékony csajokkal, mert veszteni fog. Stb.

A politika éppúgy, mint a járvány, elvonul felettünk, és alig lesz más a világ, mint előtte. Esküszöm, láttam már ilyet... MEGÁLLÍTJUK A KOLERÁT!! A hastífuszt! Aztán a faszt állítottuk meg, csak nem tud terjedni nagyon.

Az egészből azt akarom kihozni, hogy engedd el... a korona nem egy hepatitis, hogy 2-3 kölyökkori oltás megfékezze, meg nem is pártpolitikai ügy, hogy releváns következtetés szülessen XY magyarországi párt véleményéből.

Amit sztem az átlagember tehet, az az elutasító tagadás, mivel az igazi élet ott vár, ahol chance van a halálra :) de ez már csak az én véleményem, nem kell osztani. Azt viszont hittel vallom, hogy ha nincs mit veszteni, szart sem ér az élet!

fofilozofus · http://megmondomhogymihulyeseg.blog.hu/ 2021.03.16. 09:39:56

@Puerto Prince: "Aki nagyon belelendül ebbe a hangulatba, sajnos elfelejti jól érezni magát, márpedig egyetlen pillanatot sem kapunk vissza abból, amit rosszkedvvel töltünk el :) "

Ez a lényeg. Mindenki az ÁLLAMTÓL várja, hogy jobb legyen az élete, és közben meg nem tudja, nem jön rá, hogy 90%-ban ő felelős a sorsáért. Azért igen, az államnak is van szerepe, mert hiába akartál az 50-es (meg 40-es) években boldog lenni, nem tudtad kizárni a külső hatásokat. Pl. mikor átlőttek golyóval, elvették a házadat, mert zsidó vagy kulák vagy. De most nem ilyen időket élünk, most nagyrészt te szabod meg a sorsod, de ezt a hülyék nem tudják. A média meg gerjeszti itthon a rossz hangulatot, ugyanazon okból, mint a DK az oltásellenességet: mert akkor hatalomra kerülhetnek a balliberálisok.
Annyira utálom már ezt, hogy ha magánbeszélgetésekben valaki szidja Magyarországot, azt csak simán faképnél hagyom, Nekem ne mérgezze a lelkemet. (A magyar filmgyártás meg megérne egy külön misét).
süti beállítások módosítása